O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28435 |
Resumo: | This research tries to elucidate the Attention Deficit/Hyperactivity Disorder term with a simple and easy way, using practical examples and realistic orientations. The research aimed to teach educators, teachers, school directors, how to learn quickly about this disorder, the neurobiological origin, the complexity, and how they can positively influence in these children learning process. As a reference it was used books about this subject, journal and internet articles, trying to get the most current information as possible. The results obtained with this investigation were important to Education and should be stimulated during the teacher’s course. Access from the teachers and parents to simple charts made by specialists can provide serious changes in the student’s learning process dynamic |
id |
PUC_SP-1_403778148b4de0ab625f16cd5b1585b0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/28435 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Elias, Marisa Del CioppoLevy, Rafaela da Costa2022-10-05T22:04:08Z2022-10-05T22:04:08Z2013-11-27Levy, Rafaela da Costa. O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade. 2013. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28435This research tries to elucidate the Attention Deficit/Hyperactivity Disorder term with a simple and easy way, using practical examples and realistic orientations. The research aimed to teach educators, teachers, school directors, how to learn quickly about this disorder, the neurobiological origin, the complexity, and how they can positively influence in these children learning process. As a reference it was used books about this subject, journal and internet articles, trying to get the most current information as possible. The results obtained with this investigation were important to Education and should be stimulated during the teacher’s course. Access from the teachers and parents to simple charts made by specialists can provide serious changes in the student’s learning process dynamicEssa pesquisa tenta elucidar o termo Transtorno do Déficit de Atenção e Hiperatividade de maneira simples e explicativa, usando exemplos práticos e orientações realistas. O objetivo é fazer com que educadores, professores, diretores de escola, possam aprender rapidamente sobre o transtorno, sua origem neurobiológica, sua complexidade, e como podem influenciar positivamente no aprendizado de alunos portadores de TDAH. Foram usados aqui como referência livros sobre o assunto, artigos de jornais e internet, consultando-se as fontes mais atuais possíveis. Os resultados obtidos com essa pesquisa são importantes para a Educação como um todo e deveriam ser trazidos à tona durante a formação de professores. Com o simples acesso a tabelas fornecidas por especialistas já podem ocorrer mudanças impactantes no processo de aprendizagem do aluno e no dia-a-dia de pais e do próprio professor, que algumas vezes, sente-se desamparadoporPontifícia Universidade Católica de São PauloGraduação em PedagogiaPUC-SPBrasilFaculdade de EducaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOTranstorno do Déficit de Atenção e HiperatividadeTranstorno neurobiológicoDesatençãoImpulsividadeHiperatividadeAttention Deficit/Hyperactivity DisorderNeurobiological disorderInattentionHyperactivity and impulsivitySchool’s life and ageParents and educatorsO processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e HiperatividadeThe learning process of the student with attention deficit disorder and hyperactivityinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALRAFAELA DA COSTA LEVY - TCC.pdfapplication/pdf746576https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28435/1/RAFAELA%20DA%20COSTA%20LEVY%20-%20TCC.pdf6778ee0df40de352609bd94e0d47b378MD51TEXTRAFAELA DA COSTA LEVY - TCC.pdf.txtRAFAELA DA COSTA LEVY - TCC.pdf.txtExtracted texttext/plain124393https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28435/2/RAFAELA%20DA%20COSTA%20LEVY%20-%20TCC.pdf.txt1978c9f384fd292f89e1f807cd4ae77fMD52THUMBNAILRAFAELA DA COSTA LEVY - TCC.pdf.jpgRAFAELA DA COSTA LEVY - TCC.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1233https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28435/3/RAFAELA%20DA%20COSTA%20LEVY%20-%20TCC.pdf.jpg8c87007d313e10f27d0c2509adaa414bMD53handle/284352022-10-06 01:02:22.921oai:repositorio.pucsp.br:handle/28435Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-10-06T04:02:22Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade |
dc.title.alternative.en_US.fl_str_mv |
The learning process of the student with attention deficit disorder and hyperactivity |
title |
O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade |
spellingShingle |
O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade Levy, Rafaela da Costa CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Transtorno do Déficit de Atenção e Hiperatividade Transtorno neurobiológico Desatenção Impulsividade Hiperatividade Attention Deficit/Hyperactivity Disorder Neurobiological disorder Inattention Hyperactivity and impulsivity School’s life and age Parents and educators |
title_short |
O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade |
title_full |
O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade |
title_fullStr |
O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade |
title_full_unstemmed |
O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade |
title_sort |
O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade |
author |
Levy, Rafaela da Costa |
author_facet |
Levy, Rafaela da Costa |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Elias, Marisa Del Cioppo |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Levy, Rafaela da Costa |
contributor_str_mv |
Elias, Marisa Del Cioppo |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
topic |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Transtorno do Déficit de Atenção e Hiperatividade Transtorno neurobiológico Desatenção Impulsividade Hiperatividade Attention Deficit/Hyperactivity Disorder Neurobiological disorder Inattention Hyperactivity and impulsivity School’s life and age Parents and educators |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Transtorno do Déficit de Atenção e Hiperatividade Transtorno neurobiológico Desatenção Impulsividade Hiperatividade |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Attention Deficit/Hyperactivity Disorder Neurobiological disorder Inattention Hyperactivity and impulsivity School’s life and age Parents and educators |
description |
This research tries to elucidate the Attention Deficit/Hyperactivity Disorder term with a simple and easy way, using practical examples and realistic orientations. The research aimed to teach educators, teachers, school directors, how to learn quickly about this disorder, the neurobiological origin, the complexity, and how they can positively influence in these children learning process. As a reference it was used books about this subject, journal and internet articles, trying to get the most current information as possible. The results obtained with this investigation were important to Education and should be stimulated during the teacher’s course. Access from the teachers and parents to simple charts made by specialists can provide serious changes in the student’s learning process dynamic |
publishDate |
2013 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2013-11-27 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2022-10-05T22:04:08Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2022-10-05T22:04:08Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Levy, Rafaela da Costa. O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade. 2013. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28435 |
identifier_str_mv |
Levy, Rafaela da Costa. O processo de aprendizagem do aluno com Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade. 2013. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013. |
url |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28435 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Graduação em Pedagogia |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28435/1/RAFAELA%20DA%20COSTA%20LEVY%20-%20TCC.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28435/2/RAFAELA%20DA%20COSTA%20LEVY%20-%20TCC.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28435/3/RAFAELA%20DA%20COSTA%20LEVY%20-%20TCC.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
6778ee0df40de352609bd94e0d47b378 1978c9f384fd292f89e1f807cd4ae77f 8c87007d313e10f27d0c2509adaa414b |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277850720665600 |