Liderança e gestão de pessoas: um estudo de caso sobre a eficácia do treinamento em instituição financeira de grande porte
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1192 |
Resumo: | The main objective of this work is to analyze how knowledge, skills and behaviors connected to human resources management and leadership theories learned in trainning classes, auto-instructional trainning, technical lectures and specialized magazines are understood and used by middle-managers in major banks, specially in day-by-day branches activities. The case study was focused on companies attendance specialized middle-managers in São Paulo, Brazil. It was made qualitative and quantitative analysis to detect an effective correlation between questions and variables, by means of a quizz to the target market, based on theoretical knowledge of Knowledge Management , Human Resources Management and Management Skills Training and Development . More than understanding and use of knowledge, this study has detected the need of value and motivating middle-managers to seek of this kind of knowledge by means of participation in trainings and by reading specialized articles, since more than sixty percent of target market managers had informed that they do not know the available trainings and articles related to leadership and human resources themes. It also concludes that there is a tendency, at least by the employees that had answered the quizz, of evaluating their own managerial performance better than their superiors managerial performance. The strictness of superiors evaluation increases when the employees had more demanding tasks |
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Trevisan, Leonardo NelmiPasseri, Sidney2016-04-25T16:44:51Z2007-07-192006-11-22Passeri, Sidney. Liderança e gestão de pessoas: um estudo de caso sobre a eficácia do treinamento em instituição financeira de grande porte. 2006. 161 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1192The main objective of this work is to analyze how knowledge, skills and behaviors connected to human resources management and leadership theories learned in trainning classes, auto-instructional trainning, technical lectures and specialized magazines are understood and used by middle-managers in major banks, specially in day-by-day branches activities. The case study was focused on companies attendance specialized middle-managers in São Paulo, Brazil. It was made qualitative and quantitative analysis to detect an effective correlation between questions and variables, by means of a quizz to the target market, based on theoretical knowledge of Knowledge Management , Human Resources Management and Management Skills Training and Development . More than understanding and use of knowledge, this study has detected the need of value and motivating middle-managers to seek of this kind of knowledge by means of participation in trainings and by reading specialized articles, since more than sixty percent of target market managers had informed that they do not know the available trainings and articles related to leadership and human resources themes. It also concludes that there is a tendency, at least by the employees that had answered the quizz, of evaluating their own managerial performance better than their superiors managerial performance. The strictness of superiors evaluation increases when the employees had more demanding tasksDeterminar em que medida os conhecimentos, habilidades e atitudes (CHA) sobre gestão de pessoas e liderança, disseminados nos treinamentos presenciais, auto-instrucionais, palestras e publicações especializadas são, de fato, internalizados e aplicados pelo corpo gerencial de uma grande instituição financeira, no cotidiano de suas agências responsáveis pelo atendimento de pessoas jurídicas em São Paulo é o objetivo principal desta pesquisa. Com base no referencial teórico construído sobre os temas Gestão do Conhecimento , Gestão de Pessoas e Treinamento e Desenvolvimento Gerencial , bem como na análise dos dados colhidos por meio da aplicação de um questionário junto ao público-alvo da pesquisa foi elaborada uma análise quantitativa e qualitativa para detecção de correlação efetiva entre questões e variáveis. O presente estudo permitiu concluir que antes de se falar em internalização e aplicabilidade de conhecimentos há que se valorizar e incentivar a aquisição dos mesmos por meio da participação em treinamentos e da leitura das publicações disponibilizadas pela instituição financeira estudada, haja vista que mais de sessenta por cento do público respondente informa não conhecer sequer dez por cento da oferta de treinamentos e publicações sobre os temas relacionados à liderança e gestão de pessoas. Permitiu também concluir que há uma tendência dos respondentes em valorizar mais suas próprias percepções do que as que possuem em relação aos seus avaliadores, além de indicar haver uma influência do nível de complexidade das empresas atendidas pelos gerentes de conta no grau de criticidade que esse público apresenta em relação ao temaapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/2404/ADM%20-%20Sidney%20Passeri.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBRFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisGestão de pessoasLiderançaAdministracao de pessoalGestao do conhecimentoPessoal -- TreinamentoLiderancaHuman resources managementLeadershipCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOLiderança e gestão de pessoas: um estudo de caso sobre a eficácia do treinamento em instituição financeira de grande porteinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTADM - Sidney Passeri.pdf.txtADM - Sidney Passeri.pdf.txtExtracted texttext/plain376462https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1192/3/ADM%20-%20Sidney%20Passeri.pdf.txt71fcfab4754f6c1d950a3cb8b34d1bd1MD53ORIGINALADM - Sidney Passeri.pdfapplication/pdf830634https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1192/1/ADM%20-%20Sidney%20Passeri.pdf60bdcc14ebd506b0c9ae4601c8ae8240MD51THUMBNAILADM - Sidney Passeri.pdf.jpgADM - Sidney Passeri.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1943https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1192/2/ADM%20-%20Sidney%20Passeri.pdf.jpgcc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2MD52handle/11922022-12-21 08:27:45.278oai:repositorio.pucsp.br:handle/1192Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-12-21T11:27:45Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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