Experiências de captação de recursos e a interface com o marketing social: estudo de caso Núcleo Social de Diadema
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1117 |
Resumo: | Many organizations of the Third Sector Brazilian act in the public interest by providing services to the population. On 23 March 1999, the Brazilian government approved the Law Nr. 9.790/99, allowing some of them to qualify as Civil Society Organizations of Public Interest - OSCIPs. Towards the State, that qualification implies many obligations, many of which are directly related with the organizational management, both when it comes to the application, and to the further execution of projects in partnership with public departments. The organizational relevance of this study concerns the potential benefits for the Social Center in Diadema upon learning which are the best fundraising strategies, ways, and possible partnerships through social marketing. By this, the Social Center could implement the suggestions herein in order to organize the activities of the institution and the duties of the employees. Therefore, the result will be greater satisfaction of the organization, exceeding the expectations and sustainability. The Social Center of Diadema needs a planning in order to obtain those resources, allowing a greater improvement perception related to the successful development of the growing institution, and enjoy the results of this work in order to achieve its goals |
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Las Casas, Alexandre Luzzihttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4130297Z3Teske, Rui Osvaldo2016-04-25T16:44:41Z2014-11-272014-10-14Teske, Rui Osvaldo. Experiências de captação de recursos e a interface com o marketing social: estudo de caso Núcleo Social de Diadema. 2014. 74 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2014.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1117Many organizations of the Third Sector Brazilian act in the public interest by providing services to the population. On 23 March 1999, the Brazilian government approved the Law Nr. 9.790/99, allowing some of them to qualify as Civil Society Organizations of Public Interest - OSCIPs. Towards the State, that qualification implies many obligations, many of which are directly related with the organizational management, both when it comes to the application, and to the further execution of projects in partnership with public departments. The organizational relevance of this study concerns the potential benefits for the Social Center in Diadema upon learning which are the best fundraising strategies, ways, and possible partnerships through social marketing. By this, the Social Center could implement the suggestions herein in order to organize the activities of the institution and the duties of the employees. Therefore, the result will be greater satisfaction of the organization, exceeding the expectations and sustainability. The Social Center of Diadema needs a planning in order to obtain those resources, allowing a greater improvement perception related to the successful development of the growing institution, and enjoy the results of this work in order to achieve its goalsMuitas organizações do terceiro setor brasileiro atuam prestando serviços de interesse público à população. Em 23 de março de 1999 o estado brasileiro introduziu a Lei 9.790/99 no ambiente legal destas organizações , permitindo que algumas delas pudessem se qualificar como Organizações da Sociedade Civil de Interesse Público OSCIPs. Perante o estado, essa qualificação mostra muitas obrigatoriedades que estão ligadas diretamente ao gerenciamento das organizações, tanto na do pedido de qualificação, quanto na posterior execução de projetos em parceria com órgãos do poder público. A relevância organizacional desse estudo concerne aos benefícios que serão obtidos para o Núcleo Social de Diadema ao tomar conhecimento das melhores estratégias e formas de captação de recursos e parcerias existentes por meio da relação com o marketing social. Desse modo o Núcleo poderá implementar as sugestões que serão apresentadas, com o fim de organizar as atividades da instituição e as funções dos colaboradores. Por conseguinte, isso resultará numa maior satisfação da organização superando suas expectativas e sustentabilidade. Com isso, o Núcleo Social de Diadema necessita de um planejamento para a captação desses recursos permitindo uma maior percepção de melhoria relacionada ao bom desenvolvimento da instituição, que está em crescimento, e aproveitar os resultados deste trabalho para assim chegar aos seus objetivoseapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/2355/Rui%20Osvaldo%20Teske.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBRFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCaptação de recursosTerceiro setorResponsabilidade socialSustentabilidadFundraisingThird sectorSocial responsibilitySustainabilityCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOExperiências de captação de recursos e a interface com o marketing social: estudo de caso Núcleo Social de DiademaDissertaçãoinfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTRui Osvaldo Teske.pdf.txtRui Osvaldo Teske.pdf.txtExtracted texttext/plain151096https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1117/3/Rui%20Osvaldo%20Teske.pdf.txtf6d7ad07c7aea21704f7f32a4eadab11MD53ORIGINALRui Osvaldo Teske.pdfapplication/pdf793337https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1117/1/Rui%20Osvaldo%20Teske.pdfa0ee026e289660a16359491d7c43e51cMD51THUMBNAILRui Osvaldo Teske.pdf.jpgRui Osvaldo Teske.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2060https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1117/2/Rui%20Osvaldo%20Teske.pdf.jpge884a6d0edbf757b3e1faea19ddabe20MD52handle/11172023-06-27 12:04:08.789oai:repositorio.pucsp.br:handle/1117Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-06-27T15:04:08Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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