Marketing Social como ferramenta para captação de recursos no Terceiro Setor
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35040 |
Resumo: | Most of the Brazilian Third Sector organizations seek to provide public matter services. Brazilian government introduced on March 23, 1999, the legal environment for these organizations, the Law 9.790/99, allowing some of them to be qualified as Civil Society Organizations of Public Interest - OSCIPs. This classification shows, on behalf of the State, a lot of obligations directly connected to the management of the organizations, related to the application phase and processes as well as to the projects execution in partnership with government entities. This execution relies on the sustainable development of the organizations. Sustainability is the concern that most threatens their existences, becoming the main challenge for the sector. Fundraising is a necessary tool when it comes to the survival of these institutions as well as the achievement of their own goals. Among the tools that can leverage this practice are Social Marketing and its objectives of changing people’s perspective around certain social causes |
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Campos, Heloize Helena deOliviera, Marina Ramiro de2023-07-05T19:40:19Z2023-07-05T19:40:19Z2012-09-04Oliviera, Marina Ramiro de. Marketing Social como ferramenta para captação de recursos no Terceiro Setor. 2012. Monografia de Especialização (Especialização em Gestão de Projetos Sociais em Organizações do Terceiro Setor) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35040Most of the Brazilian Third Sector organizations seek to provide public matter services. Brazilian government introduced on March 23, 1999, the legal environment for these organizations, the Law 9.790/99, allowing some of them to be qualified as Civil Society Organizations of Public Interest - OSCIPs. This classification shows, on behalf of the State, a lot of obligations directly connected to the management of the organizations, related to the application phase and processes as well as to the projects execution in partnership with government entities. This execution relies on the sustainable development of the organizations. Sustainability is the concern that most threatens their existences, becoming the main challenge for the sector. Fundraising is a necessary tool when it comes to the survival of these institutions as well as the achievement of their own goals. Among the tools that can leverage this practice are Social Marketing and its objectives of changing people’s perspective around certain social causesMuitas organizações do Terceiro Setor Brasileiro atuam prestando serviços de interesse público à população. O Estado Brasileiro introduziu, em 23 de março de 1999, no ambiente legal destas organizações, a Lei 9.790/99, permitindo que algumas delas pudessem se qualificar como Organizações da Sociedade Civil de Interesse Público – OSCIPs. Tal qualificação mostra, perante o Estado, muitas obrigatoriedades que estão ligadas diretamente ao gerenciamento das organizações, tanto na fase que se refere ao pedido de qualificação, quanto na posterior execução de projetos em parceria com órgãos do poder público. Essa execução depende do desenvolvimento sustentado das mesmas.A sustentabilidade dessas organizações é o fator que mais ameaça a existência das mesmas, consistindo no principal desafio para o setor. Captar recursos se faz necessário para que as instituições sobrevivam e atinjam seus objetivos, e dentre as ferramentas que podem alavancar essa prática está o Marketing Social e seu objetivo de alterar a perspectiva das pessoas em relação a determinadas causas sociaisporPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em Gestão de Projetos Sociais em Organizações do Terceiro SetorPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE SETORES ESPECIFICOSTerceiro setorMarketing socialResponsabilidade socialSustentabilidadeCaptação de recursosThird sectorSocial marketingSocial responsibilitySustainabilityFundraisingMarketing Social como ferramenta para captação de recursos no Terceiro Setorinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALMARINA RAMIRO DE OLIVEIRA.pdfapplication/pdf469175https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35040/1/MARINA%20RAMIRO%20DE%20OLIVEIRA.pdf98e3c603e45c88d4a7eb21ecbdbdf0fcMD51TEXTMARINA RAMIRO DE OLIVEIRA.pdf.txtMARINA RAMIRO DE OLIVEIRA.pdf.txtExtracted texttext/plain125204https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35040/2/MARINA%20RAMIRO%20DE%20OLIVEIRA.pdf.txt3f7df3c149710836dab421ebe813ebf3MD52THUMBNAILMARINA RAMIRO DE OLIVEIRA.pdf.jpgMARINA RAMIRO DE OLIVEIRA.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1234https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35040/3/MARINA%20RAMIRO%20DE%20OLIVEIRA.pdf.jpgc7d9d21438f6a7f3c8636443a6f33c52MD53handle/350402023-07-06 01:30:04.606oai:repositorio.pucsp.br:handle/35040Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-07-06T04:30:04Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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