GameFY: criação de um sistema gamificado com inteligência artificial

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Quiroz, Victor Bruno Alexander Rosetti de
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Tese
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/32199
Resumo: This work studied and was the basis for the creation of a content gamification platform that, through artificial intelligence, is able to analyze how higher education students learn programming. The research worked on the areas of machine learning, in order to create an AI model for each user, and on learning analytics, in order to understand how the user learns. These areas are worked on along with content gamification, listing various types of activities so that the student can be tested and instigated. To make the research more robust, systems that are already on the market are analyzed to find out the best ways to captivate students. It was not possible to complete the system so that it would be available to the public, but it was possible to use and partially test it. However, the way to complete the system is clear and well grounded, allowing the finalization of the system in future works
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spelling André, Claudio Fernandohttp://lattes.cnpq.br/6583995948000666http://lattes.cnpq.br/3254174044411983Quiroz, Victor Bruno Alexander Rosetti de2023-03-31T13:54:59Z2023-03-31T13:54:59Z2023-02-24Quiroz, Victor Bruno Alexander Rosetti de. GameFY: criação de um sistema gamificado com inteligência artificial. 2023. Tese (Doutorado em Tecnologias da Inteligência e Design Digital) - Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2023.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/32199This work studied and was the basis for the creation of a content gamification platform that, through artificial intelligence, is able to analyze how higher education students learn programming. The research worked on the areas of machine learning, in order to create an AI model for each user, and on learning analytics, in order to understand how the user learns. These areas are worked on along with content gamification, listing various types of activities so that the student can be tested and instigated. To make the research more robust, systems that are already on the market are analyzed to find out the best ways to captivate students. It was not possible to complete the system so that it would be available to the public, but it was possible to use and partially test it. However, the way to complete the system is clear and well grounded, allowing the finalization of the system in future worksEste trabalho estudou e foi base para a criação de uma plataforma de gamificação de conteúdo que, através da inteligência artificial, é capaz de analisar como o aluno do ensino superior aprende programação. A pesquisa trabalhou sobre as áreas de aprendizado de máquina, no intuito de criar um modelo de IA para cada usuário, e sobre learning analytics, no intuito de compreender como o usuário aprende. Estas áreas são trabalhadas junto com a gamificação de conteúdos, elencando vários tipos de atividades para que o aluno possa ser testado e instigado. Para tornar a pesquisa mais robusta, sistemas que já estão no mercado são analisados averiguando as melhores formas de cativar os alunos. Não foi possível completar o sistema de forma que ficasse disponível para o público, mas foi possível utilizá-lo e testá-lo parcialmente. Porém o caminho para completar o sistema está claro e bem embasado, permitindo a finalização do sistema em trabalhos futurosporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design DigitalPUC-SPBrasilFaculdade de Ciências Exatas e TecnologiaCNPQ::ENGENHARIASGamificaçãoJogos digitaisJogos na educaçãoDeep learningLearning analyticsGamificationDigital gamesGames In educationDeep learningLearning analyticsGameFY: criação de um sistema gamificado com inteligência artificialinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALVictor Bruno Alexander Rosetti de Quiroz.pdfapplication/pdf1926204https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32199/1/Victor%20Bruno%20Alexander%20Rosetti%20de%20Quiroz.pdf10460d907d8f27bd0050107d31ea29a8MD51TEXTVictor Bruno Alexander Rosetti de Quiroz.pdf.txtVictor Bruno Alexander Rosetti de Quiroz.pdf.txtExtracted texttext/plain160493https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32199/2/Victor%20Bruno%20Alexander%20Rosetti%20de%20Quiroz.pdf.txt3187f83c1f9a986f557685378d92e3f4MD52THUMBNAILVictor Bruno Alexander Rosetti de Quiroz.pdf.jpgVictor Bruno Alexander Rosetti de Quiroz.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1222https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32199/3/Victor%20Bruno%20Alexander%20Rosetti%20de%20Quiroz.pdf.jpg6f3ff153353ffabde5b36e0051dccee8MD53handle/321992023-10-25 08:10:46.382oai:repositorio.pucsp.br:handle/32199Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-10-25T11:10:46Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
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