Marketing de relacionamento: teoria e prática para fidelização de clientes
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35290 |
Resumo: | This study aims to verify how the two main companies of the smartphones in Brazil - Apple and Samsung - use the main strategies of relationship marketing with their customers to keep them satisfied and perhaps keeps them. To perform the mapping relationship strategies the project will seek to bring together concepts related to relationship marketing and customer loyalty, as well as showing through market research what customers consider most important to earn the respect, admiration and even loyalty . All of these items will guide the interpretation of data obtained for the case study of smartphone companies. To do this study will be evaluated whether products and services are considered quality, has considered attractive prices and helpful, available, responsive and kind in any channel of contact employees. Thus, it is expected that it is possible to have an overview about the major companies in the Brazilian smartphones behaves on points considered essential by consumers across the country |
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Zenone, Luiz ClaudioGonzalez, Patricia Pedrosa2023-07-05T19:42:16Z2023-07-05T19:42:16Z2014-09-12Gonzalez, Patricia Pedrosa. Marketing de relacionamento: teoria e prática para fidelização de clientes. 2014. Monografia de Especialização (Especialização em MBA em Marketing) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2014.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/35290This study aims to verify how the two main companies of the smartphones in Brazil - Apple and Samsung - use the main strategies of relationship marketing with their customers to keep them satisfied and perhaps keeps them. To perform the mapping relationship strategies the project will seek to bring together concepts related to relationship marketing and customer loyalty, as well as showing through market research what customers consider most important to earn the respect, admiration and even loyalty . All of these items will guide the interpretation of data obtained for the case study of smartphone companies. To do this study will be evaluated whether products and services are considered quality, has considered attractive prices and helpful, available, responsive and kind in any channel of contact employees. Thus, it is expected that it is possible to have an overview about the major companies in the Brazilian smartphones behaves on points considered essential by consumers across the countryEste trabalho se propõe a verificar como as empresas do ramo de smartphones do Brasil utilizam as principais estratégias de marketing de relacionamento com seus clientes para mantê-los satisfeitos e, quem sabe, fidelizá-los. Para isso, foram escolhidas as duas empresas mais representativas deste setor atualmente: Apple e Samsung. Para realizar o mapeamento das estratégias de relacionamento o projeto buscará reunir conceitos referentes a marketing de relacionamento e fidelização de clientes, além de mostrar por meio de pesquisa de mercado o que os clientes consideram mais importantes para conquistar o respeito, admiração e até a sua fidelização.Todos esses itens irão orientar a interpretação de dados obtidos para o estudo de caso das empresas de smartphone. Para fazer este estudo serão avaliados se os produtos e serviços são considerados de qualidade, se tem preços considerados atrativos e funcionários solícitos, disponíveis, ágeis e gentis em qualquer canal de contato. Com isso, espera-se que seja possível ter um panorama sobre como as principais empresas do ramo de smartphones Brasileira se comporta diante de pontos considerados essenciais pelos consumidores de todo o paísporPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em MBA em MarketingPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAORelacionamentoMercado smartphoneFidelizaçãoRelationshipSmartphone marketLoyaltyMarketing de relacionamento: teoria e prática para fidelização de clientesinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALPATRICIA PEDROSA GONZALEZ.pdfapplication/pdf1996905https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35290/1/PATRICIA%20PEDROSA%20GONZALEZ.pdfb0e7843a0fbd05c1d6d7f76054c3ac3eMD51TEXTPATRICIA PEDROSA GONZALEZ.pdf.txtPATRICIA PEDROSA GONZALEZ.pdf.txtExtracted texttext/plain120933https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35290/2/PATRICIA%20PEDROSA%20GONZALEZ.pdf.txta85b4e4a96291fe18f2ee3324fa7eddcMD52THUMBNAILPATRICIA PEDROSA GONZALEZ.pdf.jpgPATRICIA PEDROSA GONZALEZ.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1201https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/35290/3/PATRICIA%20PEDROSA%20GONZALEZ.pdf.jpg4dd01a2665d1279011e265743b4e9a7cMD53handle/352902023-07-06 01:34:31.481oai:repositorio.pucsp.br:handle/35290Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-07-06T04:34:31Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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