Estudo de caso: valorização da área de CX no BTG pactual

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Campalle, Gustavo Curti Alves
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/32380
Resumo: The customer experience and the way we contact companies, whether in terms of the usability of their services and applications or even in terms of customer service, has become increasingly present and important in everyday life due to the growing demand. of consumers. Currently, companies must think of different ways of acting to guarantee their loyalty, only an interesting price and a standard quality are beyond normality, in this way, the work was carried out in order to understand within the BTG Pactual bank about the importance that Customer Experience area can have on the business and all the value it can generate, whether in processes, improvements, financial value and results contemplating other peer areas of the company. To validate this question, a questionnaire and interview with bank employees was used to guarantee different views on how this sector can influence the company, especially in terms of bringing more customers and guaranteeing inputs for the general improvement of the process and journey. of users. It was observed that the problematization was proven because the area's performance procedure brings continuous improvements to the bank and has been proving increasingly necessary to guarantee quality and customer loyalty
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spelling Barros Neto, João Pinheiro deCampalle, Gustavo Curti Alves2023-05-31T15:40:23Z2023-05-31T15:40:23Z2022-11-29Campalle, Gustavo Curti Alves. Estudo de caso: valorização da área de CX no BTG pactual. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2022.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/32380The customer experience and the way we contact companies, whether in terms of the usability of their services and applications or even in terms of customer service, has become increasingly present and important in everyday life due to the growing demand. of consumers. Currently, companies must think of different ways of acting to guarantee their loyalty, only an interesting price and a standard quality are beyond normality, in this way, the work was carried out in order to understand within the BTG Pactual bank about the importance that Customer Experience area can have on the business and all the value it can generate, whether in processes, improvements, financial value and results contemplating other peer areas of the company. To validate this question, a questionnaire and interview with bank employees was used to guarantee different views on how this sector can influence the company, especially in terms of bringing more customers and guaranteeing inputs for the general improvement of the process and journey. of users. It was observed that the problematization was proven because the area's performance procedure brings continuous improvements to the bank and has been proving increasingly necessary to guarantee quality and customer loyaltyA experiência do cliente e forma como realizamos o contato com as empresas, seja na questão da usabilidade de seus serviços e aplicativos ou até mesmo sobre o atendimento vem se tornando cada vez mais presente e de forma importante dentro do cotidiano por conta do crescimento da exigência dos consumidores. Atualmente as empresas devem pensar em diferentes formas de atuação para garantir a fidelidade deles, somente um preço interessante e uma qualidade padrão fogem da normalidade, dessa forma, o trabalho foi realizado com o intuito de entender dentro do banco BTG Pactual sobre a importância que a área de Customer Experience pode ter no negócio e todo valor que ela pode gerar, seja em processos, melhorias, valor financeiro e resultados contemplando outras áreas pares da empresa. Para validar essa questão foi utilizado um questionário e entrevista com os colaboradores do banco a fim de garantir diferentes visões sobre como esse setor pode influenciar a empresa como um todo, principalmente na questão de trazer mais clientes e garantir insumos para melhoria geral do processo e jornada dos usuários. Observou-se que a problematização foi comprovada pois o procedimento de atuação da área traz melhoras contínuas para o banco e vem se provando cada vez mais necessária para garantir a qualidade e fidelização dos clientesporPontifícia Universidade Católica de São PauloGraduação em AdministraçãoPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOExperiênciaClienteServiçosExperienceCustomerServicesEstudo de caso: valorização da área de CX no BTG pactualinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALGustavo Curti Alves Campalle_Gustavo Curti Alves.pdfapplication/pdf1413933https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32380/1/Gustavo%20Curti%20Alves%20Campalle_Gustavo%20Curti%20Alves.pdf05d354c9af0305c1e7ed5a631539de84MD51TEXTGustavo Curti Alves Campalle_Gustavo Curti Alves.pdf.txtGustavo Curti Alves Campalle_Gustavo Curti Alves.pdf.txtExtracted texttext/plain101930https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32380/2/Gustavo%20Curti%20Alves%20Campalle_Gustavo%20Curti%20Alves.pdf.txta8ec5030276e9aee987dbcff1ab4355eMD52THUMBNAILGustavo Curti Alves Campalle_Gustavo Curti Alves.pdf.jpgGustavo Curti Alves Campalle_Gustavo Curti Alves.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1185https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32380/3/Gustavo%20Curti%20Alves%20Campalle_Gustavo%20Curti%20Alves.pdf.jpgd599d8278c658ef1554033675b711cf8MD53handle/323802023-06-01 01:04:43.242oai:repositorio.pucsp.br:handle/32380Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-06-01T04:04:43Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
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