Relação entre endomarketing, motivação e produtividade
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/31944 |
Resumo: | This research aimed to understand the main advantages of endomarketing for the company and employees, in addition to studying and relating endomarketing to productivity and motivation. The approach focused on the panorama of internal marketing in private companies, the marketing implementation process in companies, and the main factors that make companies' employees continue working in the same company and not seek opportunities in other companies. As for the method, it is quantitative research of an exploratory nature based on a semi-structured survey of private sector employees. The conjugation and interpretation of the material obtained in the research confirmed the initial hypothesis that internal marketing positively impacts these organizations and an impact relationship according to the degree of efforts in terms of investments on this front |
id |
PUC_SP-1_82332f16ead6001659cca9d7e4738ad6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/31944 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Serralvo, Francisco Antoniohttp://lattes.cnpq.br/2999474609778308Castilho, Rodrigo Coevas2023-03-24T18:53:09Z2023-03-24T18:53:09Z2022-12-05Castilho, Rodrigo Coevas. Relação entre endomarketing, motivação e produtividade. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2022.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/31944This research aimed to understand the main advantages of endomarketing for the company and employees, in addition to studying and relating endomarketing to productivity and motivation. The approach focused on the panorama of internal marketing in private companies, the marketing implementation process in companies, and the main factors that make companies' employees continue working in the same company and not seek opportunities in other companies. As for the method, it is quantitative research of an exploratory nature based on a semi-structured survey of private sector employees. The conjugation and interpretation of the material obtained in the research confirmed the initial hypothesis that internal marketing positively impacts these organizations and an impact relationship according to the degree of efforts in terms of investments on this frontEsta pesquisa teve como objetivo entender as principais vantagens do endomarketing para a empresa e colaboradores, al m de estudar e relacionar o endomarketing com produtividade e motiva o. A abordagem enfocou o panorama do endomarketing nas empresas privadas, o processo de implanta o do marketing nas empresas e os principais fatores que fazem com que os funcion rios das empresas continuem trabalhando na mesma empresa e n o busquem oportunidades em outras empresas. Quanto ao m todo, trata-se de uma pesquisa quantitativa de natureza explorat ria baseada em uma pesquisa semiestruturada com funcion rios do setor privado. A conjuga o e interpreta o do material obtido na pesquisa confirmou a hip tese inicial de que o endomarketing impacta positivamente essas organiza es e uma rela o de impacto conforme o grau de esfor os em termos de investimentos nessa frenteporPontifícia Universidade Católica de São PauloGraduação em AdministraçãoPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOEndomarketingMotivação do colaboradorProdutividadeEndomarketingEmployee motivationProductivityRelação entre endomarketing, motivação e produtividadeRelationship between endomarketing, motivation, and productivityinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALRodrigo Castilho_Relação entre endomarketing,_Rodrigo Coevas Casti.pdfapplication/pdf1146619https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31944/1/Rodrigo%20Castilho_Rela%c3%a7%c3%a3o%20entre%20endomarketing%2c_Rodrigo%20Coevas%20Casti.pdfe4d25b9c21c5ab5be52540c2b87c3ac2MD51TEXTRodrigo Castilho_Relação entre endomarketing,_Rodrigo Coevas Casti.pdf.txtRodrigo Castilho_Relação entre endomarketing,_Rodrigo Coevas Casti.pdf.txtExtracted texttext/plain59894https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31944/2/Rodrigo%20Castilho_Rela%c3%a7%c3%a3o%20entre%20endomarketing%2c_Rodrigo%20Coevas%20Casti.pdf.txte3dc7b1ae3f7aa3735b1966b704530cbMD52THUMBNAILRodrigo Castilho_Relação entre endomarketing,_Rodrigo Coevas Casti.pdf.jpgRodrigo Castilho_Relação entre endomarketing,_Rodrigo Coevas Casti.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1233https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31944/3/Rodrigo%20Castilho_Rela%c3%a7%c3%a3o%20entre%20endomarketing%2c_Rodrigo%20Coevas%20Casti.pdf.jpg76d04edded14552595fd2e2894fb1fc4MD53handle/319442023-03-25 01:07:37.004oai:repositorio.pucsp.br:handle/31944Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-03-25T04:07:37Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
Relação entre endomarketing, motivação e produtividade |
dc.title.alternative.en_US.fl_str_mv |
Relationship between endomarketing, motivation, and productivity |
title |
Relação entre endomarketing, motivação e produtividade |
spellingShingle |
Relação entre endomarketing, motivação e produtividade Castilho, Rodrigo Coevas CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO Endomarketing Motivação do colaborador Produtividade Endomarketing Employee motivation Productivity |
title_short |
Relação entre endomarketing, motivação e produtividade |
title_full |
Relação entre endomarketing, motivação e produtividade |
title_fullStr |
Relação entre endomarketing, motivação e produtividade |
title_full_unstemmed |
Relação entre endomarketing, motivação e produtividade |
title_sort |
Relação entre endomarketing, motivação e produtividade |
author |
Castilho, Rodrigo Coevas |
author_facet |
Castilho, Rodrigo Coevas |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Serralvo, Francisco Antonio |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/2999474609778308 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castilho, Rodrigo Coevas |
contributor_str_mv |
Serralvo, Francisco Antonio |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
topic |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO Endomarketing Motivação do colaborador Produtividade Endomarketing Employee motivation Productivity |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Endomarketing Motivação do colaborador Produtividade |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Endomarketing Employee motivation Productivity |
description |
This research aimed to understand the main advantages of endomarketing for the company and employees, in addition to studying and relating endomarketing to productivity and motivation. The approach focused on the panorama of internal marketing in private companies, the marketing implementation process in companies, and the main factors that make companies' employees continue working in the same company and not seek opportunities in other companies. As for the method, it is quantitative research of an exploratory nature based on a semi-structured survey of private sector employees. The conjugation and interpretation of the material obtained in the research confirmed the initial hypothesis that internal marketing positively impacts these organizations and an impact relationship according to the degree of efforts in terms of investments on this front |
publishDate |
2022 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2022-12-05 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2023-03-24T18:53:09Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2023-03-24T18:53:09Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Castilho, Rodrigo Coevas. Relação entre endomarketing, motivação e produtividade. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2022. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/31944 |
identifier_str_mv |
Castilho, Rodrigo Coevas. Relação entre endomarketing, motivação e produtividade. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2022. |
url |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/31944 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Graduação em Administração |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31944/1/Rodrigo%20Castilho_Rela%c3%a7%c3%a3o%20entre%20endomarketing%2c_Rodrigo%20Coevas%20Casti.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31944/2/Rodrigo%20Castilho_Rela%c3%a7%c3%a3o%20entre%20endomarketing%2c_Rodrigo%20Coevas%20Casti.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31944/3/Rodrigo%20Castilho_Rela%c3%a7%c3%a3o%20entre%20endomarketing%2c_Rodrigo%20Coevas%20Casti.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
e4d25b9c21c5ab5be52540c2b87c3ac2 e3dc7b1ae3f7aa3735b1966b704530cb 76d04edded14552595fd2e2894fb1fc4 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277989342412800 |