Misture, ouse, divirta-se: uma análise semiótica da comunicação publicitária da C&A
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/34343 |
Resumo: | This work aims at developing a semiotic analysis of the “Despertar” advertising campaign, aired by C&A in Brazil, in 2016. C&A has applied different strategies to differentiate its communication from main competitors recurrent advertising codes. This monograph opens by presenting the context in which the campaign was created. To do so, we explore its relationships with the following themes – gender, fashion, and advertising – in the first chapter. In the second chapter, we present a brief history of C&A and also describe the main characteristics of its competitors’ communications (Renner and Riachuelo). In the third chapter, we describe the television commercial “Despertar”, object of this semiotic analysis, detailing its narrative aspects, images, messages, characters, soundtrack, and other production elements. In the last chapter, we developed the semiotic analysis of the commercial. Finally, we present the final considerations. As the theoretical basis, we have used authors from the fields of Marketing (Kotler and Solomon), Gender Studies (Jesus) and Semiotics (Santaella and Nöth). The semiotic analysis aimed at understanding specific characteristics of the “Despertar” campaign, as well as how this campaign has built differentiation within the market, approaching the themes of fashion, advertising, and gender as central factors to the C&A brand communication |
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Mendonça, Maria Collier deTormin, Daniela Corradini2023-07-05T19:30:42Z2023-07-05T19:30:42Z2017-07-28Tormin, Daniela Corradini. Misture, ouse, divirta-se: uma análise semiótica da comunicação publicitária da C&A. 2017. Monografia de Especialização (Especialização em Semiótica Psicanalítica - Clínica da Cultura) - Faculdade de Filosofia, Comunicação, Letras e Artes da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2017.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/34343This work aims at developing a semiotic analysis of the “Despertar” advertising campaign, aired by C&A in Brazil, in 2016. C&A has applied different strategies to differentiate its communication from main competitors recurrent advertising codes. This monograph opens by presenting the context in which the campaign was created. To do so, we explore its relationships with the following themes – gender, fashion, and advertising – in the first chapter. In the second chapter, we present a brief history of C&A and also describe the main characteristics of its competitors’ communications (Renner and Riachuelo). In the third chapter, we describe the television commercial “Despertar”, object of this semiotic analysis, detailing its narrative aspects, images, messages, characters, soundtrack, and other production elements. In the last chapter, we developed the semiotic analysis of the commercial. Finally, we present the final considerations. As the theoretical basis, we have used authors from the fields of Marketing (Kotler and Solomon), Gender Studies (Jesus) and Semiotics (Santaella and Nöth). The semiotic analysis aimed at understanding specific characteristics of the “Despertar” campaign, as well as how this campaign has built differentiation within the market, approaching the themes of fashion, advertising, and gender as central factors to the C&A brand communicationEste trabalho tem como objetivo desenvolver uma análise semiótica da campanha publicitária “Despertar”, veiculada pela empresa C&A no Brasil, em 2016. Tendo como mote “Tudo lindo & misturado”, a C&A utilizou estratégias distintas dos códigos recorrentes na publicidade varejista, para diferenciar sua comunicação dos principais concorrentes. A monografia tem início com a apresentação do contexto no qual a campanha foi criada. Para tanto, exploramos suas relações com os temas – gênero, moda e publicidade – no primeiro capítulo. No segundo capítulo, apresentamos um breve histórico da C&A e as principais características da comunicação de seus concorrentes (Renner e Riachuelo). No terceiro capítulo, descrevemos o comercial de televisão “Despertar”, objeto desta análise semiótica, detalhando aspectos da narrativa, imagens, mensagens, personagens, trilha sonora, dentre outros elementos de produção. No último capítulo, desenvolvemos a análise semiótica do comercial. Por fim, apresentamos as considerações finais. Como bases teóricas, utilizamos autores dos campos do marketing (Kotler e Solomon), estudos de gênero (Jesus) e semiótica (Santaella e Nöth). A análise semiótica buscou entender as particularidades da campanha “Despertar”, bem como os modos como a sua publicidade procurou se diferenciar no mercado, abordando os temas da moda, publicidade, e gênero como fatores centrais na comunicação da marca C&AporPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em Semiótica Psicanalítica - Clínica da CulturaPUC-SPBrasilFaculdade de Filosofia, Comunicação, Letras e ArtesCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::PSICOLOGIASemióticaComunicaçãoPublicidadeModa varejistaEstudos de gêneroC&ASemioticsCommunicationAdvertisingRetail fashionGender studiesC&AMisture, ouse, divirta-se: uma análise semiótica da comunicação publicitária da C&Ainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALDANIELA CORRADINI TORMIN.pdfapplication/pdf3884500https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34343/1/DANIELA%20CORRADINI%20TORMIN.pdf5da4c13936853368b95805f866e5410eMD51TEXTDANIELA CORRADINI TORMIN.pdf.txtDANIELA CORRADINI TORMIN.pdf.txtExtracted texttext/plain97854https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34343/2/DANIELA%20CORRADINI%20TORMIN.pdf.txt216ea03e5032e56c3408704b5dd703ecMD52THUMBNAILDANIELA CORRADINI TORMIN.pdf.jpgDANIELA CORRADINI TORMIN.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1218https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34343/3/DANIELA%20CORRADINI%20TORMIN.pdf.jpg9a3932f2241642e864bc352dff30e65fMD53handle/343432023-07-06 01:19:29.732oai:repositorio.pucsp.br:handle/34343Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-07-06T04:19:29Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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