A imagem da marca
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/5227 |
Resumo: | The aim of this study is to analyse the image of the brand Banco do Brasil and for this matter we´d been researching the communications strategies used by the company in seeking a corporate identity, mostly from the end of 60`s until present. This work described how the Banco do Brasil built its brand image and it prestigious by the connection history within the Nation. We analyzed the process of the Banco do Brasil brand construction from 1968 to 2008 in order to create a scenery of analyze and to comprehend the events in which affected its life within the most significant elements. Hence, it will be useful to understand how the symbolic elements in which affected the development and the structure of the brand, by the sociable process of publicity by the brand and its logo. The methodology of the analysis developed a comparison between the historical context and the corporate identity and, mainly, a semiotics description of the brand and its advertisement in order to build a corporate identity. The references, and mainly definitions and concepts, in this work are based in different authors. To understand the history of Banco do Brasil: Motta, Bosi, Ianni and Carvalho consent to in a constructions of historical context. Among those authors who study especially the history of the bank, we can name Monteiro and Bandeira. To analyse Banco do Brasil´s brand we used the studies of Wollner, Perez, Martins and Aaker. And, not but far the study of Medeiros and Nobre which too approach the history of Banco do Brasil brand. To understand the communication in general Baudrillard, Benjamin, Haug and Jameson works |
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Hence, it will be useful to understand how the symbolic elements in which affected the development and the structure of the brand, by the sociable process of publicity by the brand and its logo. The methodology of the analysis developed a comparison between the historical context and the corporate identity and, mainly, a semiotics description of the brand and its advertisement in order to build a corporate identity. The references, and mainly definitions and concepts, in this work are based in different authors. To understand the history of Banco do Brasil: Motta, Bosi, Ianni and Carvalho consent to in a constructions of historical context. Among those authors who study especially the history of the bank, we can name Monteiro and Bandeira. To analyse Banco do Brasil´s brand we used the studies of Wollner, Perez, Martins and Aaker. And, not but far the study of Medeiros and Nobre which too approach the history of Banco do Brasil brand. To understand the communication in general Baudrillard, Benjamin, Haug and Jameson worksO objetivo do presente trabalho é analisar a imagem da marca Banco do Brasil e para tal propósito foram pesquisadas as estratégias de comunicação utilizadas pela empresa na busca de sua identidade a partir do final da década de 60. O trabalho descreve como o Banco do Brasil construiu sua imagem de marca e sua notoriedade por meio de sua ligação histórica com o Estado-Nação. Analisamos o processo de construção da marca Banco do Brasil, no período compreendido entre 1968 e 2008, para criar um cenário de análise e compreensão dos fatos que marcaram sua vida e seus dados mais significativos. Essa abordagem tem como fim permitir a compreensão dos elementos simbólicos que influenciaram a formação e a construção da identidade da empresa, por intermédio do processo comunicativo desenvolvido pela sua marca e logomarca. A metodologia da análise desenvolveu a comparação entre o contexto histórico e a identidade da empresa e, principalmente, a discriminação semiótica da marca e da sua publicidade, tendo em vista a construção daquela identidade. As referências e conceitos abordados por este estudo estão baseados em diversos pensadores. No que se refere à história do Banco do Brasil: Motta, Bosi, Ianni e Carvalho possibilitaram uma construção do contexto histórico. Entre aqueles que estudam especificamente a história do Banco podemos citar Monteiro e Bandeira. E, ainda, os estudos principalmente de Medeiros e Nobre que focam a história da marca Banco do Brasil. Na análise da marca Banco do Brasil, utilizamos os trabalhos de Wollner, Perez, Martins e Aaker. Para compreensão da comunicação em termos gerais Baudrillard, Benjamin, Haug e JamesonBanco do Brasil S/Aapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/14129/Ricardo%20Kano.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e SemióticaPUC-SPBRComunicaçãoImagem de marcaIdentidadePublicidade de marcaBanco do Brasil -- HistoriaCompanhas publicitariasComunicacaoMarca registradaPublicidadeCommunicationBrand imageIdentityBrand advertisementCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOA imagem da marcainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTRicardo Kano.pdf.txtRicardo Kano.pdf.txtExtracted texttext/plain223824https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/5227/3/Ricardo%20Kano.pdf.txt37e672dac047f98fded4bf46ec7478ecMD53ORIGINALRicardo Kano.pdfapplication/pdf13867174https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/5227/1/Ricardo%20Kano.pdf4be84a89f6b6e3bc46d03976ffd031f9MD51THUMBNAILRicardo Kano.pdf.jpgRicardo Kano.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3031https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/5227/2/Ricardo%20Kano.pdf.jpg93e0c4007b647f9010f453788f50fe8eMD52handle/52272023-10-25 13:04:21.391oai:repositorio.pucsp.br:handle/5227Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-10-25T16:04:21Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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