O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/31720 |
Resumo: | The high dynamism of the market, rapid technical innovation and changes in consumer habits and expectations have caused problems for organizations in recent years. Launching new products has not helped companies financially. Lack of Product Discovery is a primary factor. Companies do not perform or dedicate adequate time to the procedure, nor use the necessary amount of resources. This study seeks to propose a product discovery process based on academic literature, to increase the probability of success of new products in companies. The specific objectives were to study how the academic literature portrayed this theme and the study showed that there are few academic articles on product discovery but that there are many articles with different nomenclatures or intersections of subjects. Another objective was to find out if there is influence of product discovery on product success and finally, the impact of product discovery on a company's performance. It was concluded that product discovery greatly influences the results of a company, it reduces the risks of failure, increases consumer happiness with the products and the probability of success of the company, finally a six-step process was proposed for efficiently executing product discovery. The methodology used was bibliographical research and in the last chapter final considerations and proposals for further research |
id |
PUC_SP-1_8c28cf0da7c0743d97bb3635860e69e6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/31720 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Yue, Gin Kwanhttp://lattes.cnpq.br/7385495838011002Oliveira, Francisco Alan Jefferson2023-03-24T18:51:24Z2023-03-24T18:51:24Z2022-11-20Oliveira, Francisco Alan Jefferson. O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2022.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/31720The high dynamism of the market, rapid technical innovation and changes in consumer habits and expectations have caused problems for organizations in recent years. Launching new products has not helped companies financially. Lack of Product Discovery is a primary factor. Companies do not perform or dedicate adequate time to the procedure, nor use the necessary amount of resources. This study seeks to propose a product discovery process based on academic literature, to increase the probability of success of new products in companies. The specific objectives were to study how the academic literature portrayed this theme and the study showed that there are few academic articles on product discovery but that there are many articles with different nomenclatures or intersections of subjects. Another objective was to find out if there is influence of product discovery on product success and finally, the impact of product discovery on a company's performance. It was concluded that product discovery greatly influences the results of a company, it reduces the risks of failure, increases consumer happiness with the products and the probability of success of the company, finally a six-step process was proposed for efficiently executing product discovery. The methodology used was bibliographical research and in the last chapter final considerations and proposals for further researchO alto dinamismo do mercado, a rápida inovação técnica e as mudanças nos costumes e expectativas do consumidor causaram problemas nas organizações nos últimos anos. O lançamento de novos produtos não ajudou as empresas financeiramente. A falta de Descoberta do Produto é um fator primário. As empresas não executam ou dedicam tempo adequado ao procedimento, nem usam a quantidade de recursos necessários. Este estudo busca propor um processo de descoberta de produtos baseada na literatura acadêmica, para aumentar a probabilidade de sucesso de novos produtos nas empresas. Os objetivos específicos foram estudar como a literatura acadêmica retratava esse tema e o estudo mostrou que há poucos artigos acadêmicos sobre descoberta de produtos mas que há muitos artigos possuem nomenclaturas distintas ou interseções de assuntos. Outro objetivo era descobrir se existe influência da descoberta de produtos no sucesso dos produtos e por fim, o impacto da descoberta de produtos no desempenho de uma empresa. Chegou-se a conclusão de que descoberta de produtos influencia bastante nos resultados de uma empresa, ela reduz os riscos de fracasso, aumenta a felicidade do consumidor com os produtos e a probabilidade de sucesso da companhia, por fim um processo de seis etapas foi proposto para a execução eficiente da descoberta de produtos. A metodologia utilizada foi a pesquisa bibliográfica e no último cápitulo considerações finais e propostas para novas pesquisasporPontifícia Universidade Católica de São PauloGraduação em AdministraçãoPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOProduct DiscoveryDescoberta de ProdutoFront end InnovationDesenvolvimento de novos produtosExperimentação contínuaLançamento de novos produtosMercadoInovaçãoProduct DiscoveryFront end InnovationDevelopment of new productsContinuous experimentationLaunch of new productsMarketInnovationO efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologiaThe effect of using Product Discovery to find new opportunities and create products in technology companiesinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALFrancisco Alan Jefferson Oliveira vfinal (rev_Francisco Alan Jeffe.pdfapplication/pdf553767https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31720/1/Francisco%20Alan%20Jefferson%20Oliveira%20vfinal%20%28rev_Francisco%20Alan%20Jeffe.pdf6bc387d1aa998aa36b2a6c2d09345c9aMD51TEXTFrancisco Alan Jefferson Oliveira vfinal (rev_Francisco Alan Jeffe.pdf.txtFrancisco Alan Jefferson Oliveira vfinal (rev_Francisco Alan Jeffe.pdf.txtExtracted texttext/plain99367https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31720/2/Francisco%20Alan%20Jefferson%20Oliveira%20vfinal%20%28rev_Francisco%20Alan%20Jeffe.pdf.txta64dc4db73ebd5fa2044d09c7eb9a07aMD52THUMBNAILFrancisco Alan Jefferson Oliveira vfinal (rev_Francisco Alan Jeffe.pdf.jpgFrancisco Alan Jefferson Oliveira vfinal (rev_Francisco Alan Jeffe.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1208https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31720/3/Francisco%20Alan%20Jefferson%20Oliveira%20vfinal%20%28rev_Francisco%20Alan%20Jeffe.pdf.jpgc2b75fb103dd4670230ac3b8c50b9dc3MD53handle/317202023-03-25 01:04:58.135oai:repositorio.pucsp.br:handle/31720Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-03-25T04:04:58Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia |
dc.title.alternative.en_US.fl_str_mv |
The effect of using Product Discovery to find new opportunities and create products in technology companies |
title |
O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia |
spellingShingle |
O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia Oliveira, Francisco Alan Jefferson CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO Product Discovery Descoberta de Produto Front end Innovation Desenvolvimento de novos produtos Experimentação contínua Lançamento de novos produtos Mercado Inovação Product Discovery Front end Innovation Development of new products Continuous experimentation Launch of new products Market Innovation |
title_short |
O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia |
title_full |
O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia |
title_fullStr |
O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia |
title_full_unstemmed |
O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia |
title_sort |
O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia |
author |
Oliveira, Francisco Alan Jefferson |
author_facet |
Oliveira, Francisco Alan Jefferson |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Yue, Gin Kwan |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/7385495838011002 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Francisco Alan Jefferson |
contributor_str_mv |
Yue, Gin Kwan |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
topic |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO Product Discovery Descoberta de Produto Front end Innovation Desenvolvimento de novos produtos Experimentação contínua Lançamento de novos produtos Mercado Inovação Product Discovery Front end Innovation Development of new products Continuous experimentation Launch of new products Market Innovation |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Product Discovery Descoberta de Produto Front end Innovation Desenvolvimento de novos produtos Experimentação contínua Lançamento de novos produtos Mercado Inovação |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Product Discovery Front end Innovation Development of new products Continuous experimentation Launch of new products Market Innovation |
description |
The high dynamism of the market, rapid technical innovation and changes in consumer habits and expectations have caused problems for organizations in recent years. Launching new products has not helped companies financially. Lack of Product Discovery is a primary factor. Companies do not perform or dedicate adequate time to the procedure, nor use the necessary amount of resources. This study seeks to propose a product discovery process based on academic literature, to increase the probability of success of new products in companies. The specific objectives were to study how the academic literature portrayed this theme and the study showed that there are few academic articles on product discovery but that there are many articles with different nomenclatures or intersections of subjects. Another objective was to find out if there is influence of product discovery on product success and finally, the impact of product discovery on a company's performance. It was concluded that product discovery greatly influences the results of a company, it reduces the risks of failure, increases consumer happiness with the products and the probability of success of the company, finally a six-step process was proposed for efficiently executing product discovery. The methodology used was bibliographical research and in the last chapter final considerations and proposals for further research |
publishDate |
2022 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2022-11-20 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2023-03-24T18:51:24Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2023-03-24T18:51:24Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Oliveira, Francisco Alan Jefferson. O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2022. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/31720 |
identifier_str_mv |
Oliveira, Francisco Alan Jefferson. O efeito da utilização do Product Discovery para encontrar novas oportunidades e criar produtos em empresas de tecnologia. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2022. |
url |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/31720 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Graduação em Administração |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31720/1/Francisco%20Alan%20Jefferson%20Oliveira%20vfinal%20%28rev_Francisco%20Alan%20Jeffe.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31720/2/Francisco%20Alan%20Jefferson%20Oliveira%20vfinal%20%28rev_Francisco%20Alan%20Jeffe.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/31720/3/Francisco%20Alan%20Jefferson%20Oliveira%20vfinal%20%28rev_Francisco%20Alan%20Jeffe.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
6bc387d1aa998aa36b2a6c2d09345c9a a64dc4db73ebd5fa2044d09c7eb9a07a c2b75fb103dd4670230ac3b8c50b9dc3 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1799796168977285120 |