Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28437 |
Resumo: | The Work of conclusion of course (TCC) CONSTRUCTION of PROFESSIONAL IDENTITY of the STUDENT of PEDAGOGY is based mainly on studies of Claude Dubar on professional identity. The work discusses the process identity from the research: Pedagogy in Perspective of the Student: impacts of the new educational policy for the course. The aim of this study is to investigate the TCC process of construction of professional identity of the student of pedagogy, with the intention of understanding, in addition to the representations, the constituent elements of the professional identity that these educators present at the place of exercise of the profession. The work has the method the bibliographical research with authors of the field of psychology and Sociology. The result of the work pointed out that the course of pedagogy at the Pontifical University of São Paulo assigns the student an identity professional toward scientific knowledge, but above all, humanistic characteristics that sensitize the |
id |
PUC_SP-1_9a318ed15c8a8c7faabdd06f18e7ccf5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/28437 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Marques, Sandra Machado LunardiGomes, Regina Célia Almeida do Nascimento2022-10-05T22:04:08Z2022-10-05T22:04:08Z2013-12-01Gomes, Regina Célia Almeida do Nascimento. Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia. 2013. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28437The Work of conclusion of course (TCC) CONSTRUCTION of PROFESSIONAL IDENTITY of the STUDENT of PEDAGOGY is based mainly on studies of Claude Dubar on professional identity. The work discusses the process identity from the research: Pedagogy in Perspective of the Student: impacts of the new educational policy for the course. The aim of this study is to investigate the TCC process of construction of professional identity of the student of pedagogy, with the intention of understanding, in addition to the representations, the constituent elements of the professional identity that these educators present at the place of exercise of the profession. The work has the method the bibliographical research with authors of the field of psychology and Sociology. The result of the work pointed out that the course of pedagogy at the Pontifical University of São Paulo assigns the student an identity professional toward scientific knowledge, but above all, humanistic characteristics that sensitize theO Trabalho de Conclusão de Curso (TCC) CONSTRUÇÃO DA IDENTIDADE PROFISSIONAL DO ALUNO DE PEDAGOGIA é fundamentado, principalmente, nos estudos de Claude Dubar sobre identidade profissional. O trabalho discute o processo identitário a partir da pesquisa: Pedagogia na Perspectiva do Aluno: impactos da Nova Política Educacional para o Curso. O objetivo deste trabalho de TCC é de investigar o processo de construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia, com a intenção de compreender, além das representações, os elementos constituintes da identidade profissional que esses educadores apresentam nos locais de exercício da profissão. O trabalho tem como método a pesquisa bibliográfica com autores do campo da Psicologia e da Sociologia. O resultado do trabalho apontou que o Curso de Pedagogia da Pontifícia Universidade de São Paulo atribui ao aluno uma identidade profissional voltada para o conhecimento científico, mas acima de tudo, características humanística que conscientizam o educador do seu papel político e social. Ao analisar o contexto acadêmico, foi detectada a problematização gerada na identidade do aluno pedagogo pelos desafios que o processo formativo lhe apresenta, bem como as angústias enfrentadas entre a formação e o trabalho, além das dificuldades financeiras que o aluno de classe popular passa no período de graduaçãoporPontifícia Universidade Católica de São PauloGraduação em PedagogiaPUC-SPBrasilFaculdade de EducaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOIdentidade profissionalAluno da PedagogiaFormaçãoProfessional identityA student of PedagogyTrainingConstrução da identidade profissional do aluno de PedagogiaConstruction of professional identity of the student of pedagogyinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALREGINA CÉLIA ALMEIDA DO NASCIMENTO GOMES - TCC.pdfapplication/pdf1309148https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28437/1/REGINA%20C%c3%89LIA%20ALMEIDA%20DO%20NASCIMENTO%20GOMES%20-%20TCC.pdf65a269da87474f4c092893309e73384dMD51TEXTREGINA CÉLIA ALMEIDA DO NASCIMENTO GOMES - TCC.pdf.txtREGINA CÉLIA ALMEIDA DO NASCIMENTO GOMES - TCC.pdf.txtExtracted texttext/plain124177https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28437/2/REGINA%20C%c3%89LIA%20ALMEIDA%20DO%20NASCIMENTO%20GOMES%20-%20TCC.pdf.txt3e27b261bfc6e3a203d81528f7c7d337MD52THUMBNAILREGINA CÉLIA ALMEIDA DO NASCIMENTO GOMES - TCC.pdf.jpgREGINA CÉLIA ALMEIDA DO NASCIMENTO GOMES - TCC.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1190https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28437/3/REGINA%20C%c3%89LIA%20ALMEIDA%20DO%20NASCIMENTO%20GOMES%20-%20TCC.pdf.jpgeb392675fff1583dc8888bbca681d609MD53handle/284372022-10-06 01:02:24.466oai:repositorio.pucsp.br:handle/28437Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-10-06T04:02:24Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia |
dc.title.alternative.en_US.fl_str_mv |
Construction of professional identity of the student of pedagogy |
title |
Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia |
spellingShingle |
Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia Gomes, Regina Célia Almeida do Nascimento CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Identidade profissional Aluno da Pedagogia Formação Professional identity A student of Pedagogy Training |
title_short |
Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia |
title_full |
Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia |
title_fullStr |
Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia |
title_full_unstemmed |
Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia |
title_sort |
Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia |
author |
Gomes, Regina Célia Almeida do Nascimento |
author_facet |
Gomes, Regina Célia Almeida do Nascimento |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Marques, Sandra Machado Lunardi |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, Regina Célia Almeida do Nascimento |
contributor_str_mv |
Marques, Sandra Machado Lunardi |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
topic |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Identidade profissional Aluno da Pedagogia Formação Professional identity A student of Pedagogy Training |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Identidade profissional Aluno da Pedagogia Formação |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Professional identity A student of Pedagogy Training |
description |
The Work of conclusion of course (TCC) CONSTRUCTION of PROFESSIONAL IDENTITY of the STUDENT of PEDAGOGY is based mainly on studies of Claude Dubar on professional identity. The work discusses the process identity from the research: Pedagogy in Perspective of the Student: impacts of the new educational policy for the course. The aim of this study is to investigate the TCC process of construction of professional identity of the student of pedagogy, with the intention of understanding, in addition to the representations, the constituent elements of the professional identity that these educators present at the place of exercise of the profession. The work has the method the bibliographical research with authors of the field of psychology and Sociology. The result of the work pointed out that the course of pedagogy at the Pontifical University of São Paulo assigns the student an identity professional toward scientific knowledge, but above all, humanistic characteristics that sensitize the |
publishDate |
2013 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2013-12-01 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2022-10-05T22:04:08Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2022-10-05T22:04:08Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Gomes, Regina Célia Almeida do Nascimento. Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia. 2013. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28437 |
identifier_str_mv |
Gomes, Regina Célia Almeida do Nascimento. Construção da identidade profissional do aluno de Pedagogia. 2013. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2013. |
url |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/28437 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Graduação em Pedagogia |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28437/1/REGINA%20C%c3%89LIA%20ALMEIDA%20DO%20NASCIMENTO%20GOMES%20-%20TCC.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28437/2/REGINA%20C%c3%89LIA%20ALMEIDA%20DO%20NASCIMENTO%20GOMES%20-%20TCC.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/28437/3/REGINA%20C%c3%89LIA%20ALMEIDA%20DO%20NASCIMENTO%20GOMES%20-%20TCC.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
65a269da87474f4c092893309e73384d 3e27b261bfc6e3a203d81528f7c7d337 eb392675fff1583dc8888bbca681d609 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277966051442688 |