Folclore em um jogo híbrido para crianças
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/26249 |
Resumo: | Brazilian folklore is very vast, diverse and little known, since among so many, only a few tales have become popular. The project was developed with the purpose of bringing emphasis to some of these many stories that are part of the country's culture, taking advantage of current technologies, and mixing playful activities with learning. With that in mind, we researched on articles, theses and dissertations about the topics: folklore in the child’s education, the importance of games in the classroom and the functioning of hybrid games. Subsequently, the development stages of Daquitá, a hybrid game about folklore, began. During its production, the group developed a visual identity, rules and their components, both physical and digital. In order to improve each of these elements, usability tests were carried out, then proving the efficiency of the gameplay and keeping the entertainment engaged |
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Silva, Diogo Cortiz dahttp://lattes.cnpq.br/6494551464509082Tanaka, Emily MayumiMorikawa, Natália YukariCallix, Pedro Teixeira2022-06-17T21:01:16Z2022-06-17T21:01:16Z2020-12-01Tanaka, Emily Mayumi; Morikawa, Natália Yukari; Callix, Pedro Teixeira. Folclore em um jogo híbrido para crianças. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) - Faculdade de Ciências Exatas e Tecnologia da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2020.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/26249Brazilian folklore is very vast, diverse and little known, since among so many, only a few tales have become popular. The project was developed with the purpose of bringing emphasis to some of these many stories that are part of the country's culture, taking advantage of current technologies, and mixing playful activities with learning. With that in mind, we researched on articles, theses and dissertations about the topics: folklore in the child’s education, the importance of games in the classroom and the functioning of hybrid games. Subsequently, the development stages of Daquitá, a hybrid game about folklore, began. During its production, the group developed a visual identity, rules and their components, both physical and digital. In order to improve each of these elements, usability tests were carried out, then proving the efficiency of the gameplay and keeping the entertainment engagedO folclore brasileiro é muito vasto, diverso e pouco conhecido, visto que dentro de tantos, somente alguns contos tornaram-se populares. O projeto em questão foi desenvolvido com o propósito de trazer mais destaque a algumas dessas tantas histórias que fazem parte da cultura do país, aproveitando tecnologias atuais, e misturando a essência da atividade lúdica com o aprendizado. A partir disso, foram pesquisados artigos, teses e dissertações acerca dos temas: o folclore na educação da criança, a importância dos jogos na sala de aula e o funcionamento de jogos híbridos. Posteriormente, deu-se início às etapas de desenvolvimento de Daquitá, um jogo híbrido sobre folclore. Durante sua produção, foram desenvolvidas uma identidade visual, regras e seus componentes, tanto físicos quanto digitais. Para a aperfeiçoamento de cada um desses elementos, foram realizados testes de usabilidade, comprovando a eficiência da jogabilidade, sem dispensar a diversãoporPontifícia Universidade Católica de São PauloGraduação em DesignPUC-SPBrasilFaculdade de Ciências Exatas e TecnologiaCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL::DESENHO DE PRODUTOJogoFolclore brasileiroJogo híbridoCriançasCulturaGameBrasilian folkloreHybrid gameChildrenCultureFolclore em um jogo híbrido para criançasinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALEmily Mayumi Tanaka.pdfapplication/pdf3158014https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/26249/1/Emily%20Mayumi%20Tanaka.pdf0363af52fa3de3f177fcd2a85e0a8246MD51TEXTEmily Mayumi Tanaka.pdf.txtEmily Mayumi Tanaka.pdf.txtExtracted texttext/plain81661https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/26249/2/Emily%20Mayumi%20Tanaka.pdf.txt91620a49fbcf71a82fa682f085409d9eMD52THUMBNAILEmily Mayumi Tanaka.pdf.jpgEmily Mayumi Tanaka.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1296https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/26249/3/Emily%20Mayumi%20Tanaka.pdf.jpgea576bc76be06d1c5e9f6a73ecfcf284MD53handle/262492022-09-30 18:29:25.341oai:repositorio.pucsp.br:handle/26249Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-09-30T21:29:25Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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