Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2000 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/5064 |
Resumo: | The real impact of technology, more specifically that of computers, on societies of individuals and organizations, will cause changes and adjustments in the globalization of communication process, culture, economy and society. The association of the connectivity resources of computers with the integration of hardware and software leads to the combination of the micro and macro environment agents, which are getting mutually dependent. The theme of this dissertation focuses on the field of marketing communication research, particularly on the theoretical aspects, once studying Edmond Jerome McCarthy, whose work is a landmark in the investigation of marketing-mix, means looking into the genesis of the concept, or an understanding of the electronic communicational medium, in other words, the communication net which has generated the significance of the promotionalmix. In more specific terms, the aim of the bibliographic investigation is restricted to the concept limits of P - Promotional, and inside it, to the communication aspect itself and to its current application. Considering the Internet as a communicational tool, the author's intention is to apply the communication concepts as a motivational agent of consumption. In the electronic media, both - and specially -, the Internet and the marketing-mix - product, price, place and promotion - will have one single role, since there is no difference between them |
id |
PUC_SP-1_a6407b70a642a03f9f5e6733b32f9b75 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/5064 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Katz, HelenaWhitaker, Mucio2016-04-26T18:17:11Z2006-08-312000-03-30Whitaker, Mucio. Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing. 2000. 126 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2000.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/5064The real impact of technology, more specifically that of computers, on societies of individuals and organizations, will cause changes and adjustments in the globalization of communication process, culture, economy and society. The association of the connectivity resources of computers with the integration of hardware and software leads to the combination of the micro and macro environment agents, which are getting mutually dependent. The theme of this dissertation focuses on the field of marketing communication research, particularly on the theoretical aspects, once studying Edmond Jerome McCarthy, whose work is a landmark in the investigation of marketing-mix, means looking into the genesis of the concept, or an understanding of the electronic communicational medium, in other words, the communication net which has generated the significance of the promotionalmix. In more specific terms, the aim of the bibliographic investigation is restricted to the concept limits of P - Promotional, and inside it, to the communication aspect itself and to its current application. Considering the Internet as a communicational tool, the author's intention is to apply the communication concepts as a motivational agent of consumption. In the electronic media, both - and specially -, the Internet and the marketing-mix - product, price, place and promotion - will have one single role, since there is no difference between themO verdadeiro impacto da tecnologia, especificamente dos computadores, para as sociedades dos indivíduos e organizações, proporcionará modificações e ajustes na globalização dos processos comunicacionais, da cultura, da economia e das sociedades. A associação dos recursos de conectividade dos computadores com a integração dos sistemas físicos - hardware - e dos sistemas lógicos - software - permite a integração entre os agentes micro e macro-ambientais que estão se tornando mutuamente dependentes. A temática da dissertação está focada no campo das pesquisas da comunicação, atinentes ao marketing, particularmente nos aspectos teóricos, pois estudar Edmond Jerome McCarthy, cuja obra é um marco inicial nas investigações dos compostos mercadológicos, significa verificar, na gênese do conceito, o entendimento do meio comunicacional eletrônico. Em outras palavras, a rede comunicacional que originou o significado do composto promocional. De modo mais específico, o objetivo da investigação bibliográfica circunscreve-se apenas aos limites conceituais do P - Promocional e, dentro deste, ao aspecto da comunicação e a sua aplicação nos tempos atuais. Considerando-se a Internet como ferramenta comunicacional, a pretensão do investigador é a aplicação dos conceitos de comunicação como agente motivacional de consumo. Na mídia eletrônica, em especial a Internet, o composto de marketing - produto, preço, praça e promoção -, desempenharão um só papel, já que entre eles não há diferençaapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/13936/tese_64440.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e SemióticaPUC-SPBRComunicaçãoponto de vendapraçaprodutoCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOInternet: mídia comunicacional a serviço do marketinginfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALtese_64440.pdfapplication/pdf484823https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/5064/1/tese_64440.pdf1be55fa1466d9fdb953fdb753b8d7c8aMD51TEXTtese_64440.pdf.txttese_64440.pdf.txtExtracted Texttext/plain159723https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/5064/2/tese_64440.pdf.txtc00cfb66a44a739b834cbaf7b10682e0MD52THUMBNAILtese_64440.pdf.jpgtese_64440.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2975https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/5064/3/tese_64440.pdf.jpg588231840953e87066a173acacbf184aMD53handle/50642023-09-25 11:26:42.046oai:repositorio.pucsp.br:handle/5064Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-09-25T14:26:42Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing |
title |
Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing |
spellingShingle |
Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing Whitaker, Mucio ponto de venda praça produto CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing |
title_full |
Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing |
title_fullStr |
Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing |
title_full_unstemmed |
Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing |
title_sort |
Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing |
author |
Whitaker, Mucio |
author_facet |
Whitaker, Mucio |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Katz, Helena |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Whitaker, Mucio |
contributor_str_mv |
Katz, Helena |
dc.subject.por.fl_str_mv |
ponto de venda praça produto |
topic |
ponto de venda praça produto CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
The real impact of technology, more specifically that of computers, on societies of individuals and organizations, will cause changes and adjustments in the globalization of communication process, culture, economy and society. The association of the connectivity resources of computers with the integration of hardware and software leads to the combination of the micro and macro environment agents, which are getting mutually dependent. The theme of this dissertation focuses on the field of marketing communication research, particularly on the theoretical aspects, once studying Edmond Jerome McCarthy, whose work is a landmark in the investigation of marketing-mix, means looking into the genesis of the concept, or an understanding of the electronic communicational medium, in other words, the communication net which has generated the significance of the promotionalmix. In more specific terms, the aim of the bibliographic investigation is restricted to the concept limits of P - Promotional, and inside it, to the communication aspect itself and to its current application. Considering the Internet as a communicational tool, the author's intention is to apply the communication concepts as a motivational agent of consumption. In the electronic media, both - and specially -, the Internet and the marketing-mix - product, price, place and promotion - will have one single role, since there is no difference between them |
publishDate |
2000 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2000-03-30 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2006-08-31 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-26T18:17:11Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Whitaker, Mucio. Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing. 2000. 126 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2000. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/5064 |
identifier_str_mv |
Whitaker, Mucio. Internet: mídia comunicacional a serviço do marketing. 2000. 126 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2000. |
url |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/5064 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e Semiótica |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Comunicação |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/5064/1/tese_64440.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/5064/2/tese_64440.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/5064/3/tese_64440.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
1be55fa1466d9fdb953fdb753b8d7c8a c00cfb66a44a739b834cbaf7b10682e0 588231840953e87066a173acacbf184a |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1799796014015578112 |