A questão das diferenças na sala de aula em matemática
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/11102 |
Resumo: | The purpose of this essay was to evaluate differences between the students according to the competence related to the solving of Mathematics tasks. The subjects investigated were students from the 5th grade. The research had a diagnosis basis and was based on the Differentiated Pedagogy theory from Philippe Perrenoud. According to this theory, in order to the student live the learning situations in a fecund way it is necessary to develop a differentiated teaching. The development of the research was performed by means of a bibliographic study of dissertations and thesis from two universities in the city of São Paulo, elaboration and application of an inquiry and of three investigative activities, one of them being the solving of a problem. The study showed differences between the competences of the students and enabled concept changes from the researcher related to the task evaluation of the students |
id |
PUC_SP-1_abd9f6ecb9bd33b5be7b62a62810ec4e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/11102 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Igliori, Sonia Barbosa CamargoPinto, Iris Marques2016-04-27T16:57:49Z2007-05-312006-11-08Pinto, Iris Marques. A questão das diferenças na sala de aula em matemática. 2006. 87 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/11102The purpose of this essay was to evaluate differences between the students according to the competence related to the solving of Mathematics tasks. The subjects investigated were students from the 5th grade. The research had a diagnosis basis and was based on the Differentiated Pedagogy theory from Philippe Perrenoud. According to this theory, in order to the student live the learning situations in a fecund way it is necessary to develop a differentiated teaching. The development of the research was performed by means of a bibliographic study of dissertations and thesis from two universities in the city of São Paulo, elaboration and application of an inquiry and of three investigative activities, one of them being the solving of a problem. The study showed differences between the competences of the students and enabled concept changes from the researcher related to the task evaluation of the studentsO presente trabalho teve como objetivo avaliar diferenças entre os alunos no que tange à competência relativamente à resolução de tarefas de matemática. Os sujeitos investigados foram alunos do primeiro ano do ciclo II do ensino fundamental. A pesquisa tece cunho diagnóstico e referenciou-se na teoria da Pedagogia Diferenciada de Philippe Perrenoud. Nesta teoria, para que o aluno possa vivenciar situações de aprendizagem de modo fecundo é necessário desenvolver um ensino diferenciado. O desenvolvimento da pesquisa deu-se por meio de levantamento bibliográfico de dissertações e teses de duas universidades da cidade de São Paulo, elaboração e aplicação de um questionário e de três atividades investigativas, sendo uma delas resolução de um problema. O estudo revelou diferenças entre as competências dos alunos e possibilitou mudanças de concepções da pesquisadora relativas à avaliação de tarefas dos alunosapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/24323/EDM%20-%20Iris%20M%20Pinto.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Educação MatemáticaPUC-SPBREducaçãodiferençascompetênciasensinoaprendizagemmatemáticaPerrenoud, Philippe -- 1944- -- Teoria da pedagogia diferenciadaEducacao matematicaMatematica -- Estudo e ensinoAprendizagemdifferencescompetencesteachinglearningMathematicsCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICAA questão das diferenças na sala de aula em matemáticainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTEDM - Iris M Pinto.pdf.txtEDM - Iris M Pinto.pdf.txtExtracted texttext/plain123735https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11102/3/EDM%20-%20Iris%20M%20Pinto.pdf.txtb83e7795b3c416986d8bcfaa5908ff64MD53ORIGINALEDM - Iris M Pinto.pdfapplication/pdf1194096https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11102/1/EDM%20-%20Iris%20M%20Pinto.pdfb4b638e299cacdddac09330c50a381a7MD51THUMBNAILEDM - Iris M Pinto.pdf.jpgEDM - Iris M Pinto.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1943https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11102/2/EDM%20-%20Iris%20M%20Pinto.pdf.jpgcc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2MD52handle/111022022-04-28 07:27:55.96oai:repositorio.pucsp.br:handle/11102Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-04-28T10:27:55Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
A questão das diferenças na sala de aula em matemática |
title |
A questão das diferenças na sala de aula em matemática |
spellingShingle |
A questão das diferenças na sala de aula em matemática Pinto, Iris Marques diferenças competências ensino aprendizagem matemática Perrenoud, Philippe -- 1944- -- Teoria da pedagogia diferenciada Educacao matematica Matematica -- Estudo e ensino Aprendizagem differences competences teaching learning Mathematics CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
title_short |
A questão das diferenças na sala de aula em matemática |
title_full |
A questão das diferenças na sala de aula em matemática |
title_fullStr |
A questão das diferenças na sala de aula em matemática |
title_full_unstemmed |
A questão das diferenças na sala de aula em matemática |
title_sort |
A questão das diferenças na sala de aula em matemática |
author |
Pinto, Iris Marques |
author_facet |
Pinto, Iris Marques |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Igliori, Sonia Barbosa Camargo |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pinto, Iris Marques |
contributor_str_mv |
Igliori, Sonia Barbosa Camargo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
diferenças competências ensino aprendizagem matemática Perrenoud, Philippe -- 1944- -- Teoria da pedagogia diferenciada Educacao matematica Matematica -- Estudo e ensino Aprendizagem |
topic |
diferenças competências ensino aprendizagem matemática Perrenoud, Philippe -- 1944- -- Teoria da pedagogia diferenciada Educacao matematica Matematica -- Estudo e ensino Aprendizagem differences competences teaching learning Mathematics CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
differences competences teaching learning Mathematics |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
description |
The purpose of this essay was to evaluate differences between the students according to the competence related to the solving of Mathematics tasks. The subjects investigated were students from the 5th grade. The research had a diagnosis basis and was based on the Differentiated Pedagogy theory from Philippe Perrenoud. According to this theory, in order to the student live the learning situations in a fecund way it is necessary to develop a differentiated teaching. The development of the research was performed by means of a bibliographic study of dissertations and thesis from two universities in the city of São Paulo, elaboration and application of an inquiry and of three investigative activities, one of them being the solving of a problem. The study showed differences between the competences of the students and enabled concept changes from the researcher related to the task evaluation of the students |
publishDate |
2006 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2006-11-08 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2007-05-31 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-27T16:57:49Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Pinto, Iris Marques. A questão das diferenças na sala de aula em matemática. 2006. 87 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/11102 |
identifier_str_mv |
Pinto, Iris Marques. A questão das diferenças na sala de aula em matemática. 2006. 87 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006. |
url |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/11102 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11102/3/EDM%20-%20Iris%20M%20Pinto.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11102/1/EDM%20-%20Iris%20M%20Pinto.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/11102/2/EDM%20-%20Iris%20M%20Pinto.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
b83e7795b3c416986d8bcfaa5908ff64 b4b638e299cacdddac09330c50a381a7 cc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277801433399296 |