Bancários e terceirizados no teleatendimento: funções iguais, realidades distintas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/3439 |
Resumo: | This study aims to discuss the employment relationship between banks and outsourced telemarketing operators. The research also aims to identify the profile, working conditions and gender issues these professionals who present the twentyfirst century as workers in reshaped called information society. Search also check what are the marks of distinction teleoperators, which despite carrying the same functions, in most cases the same physical space, have structural differences that open a gap in the daily reality experienced by workers. In this sense it is initially presented the origins and characteristics of call centers. After that it is discussed the profile and gender issues in the sector. The third stage consists in the discussion about working conditions. The fourth chapter discusses the political dispute between the union and the employee representation bodies. It is also observed that this is a category that resists the pressure of a grueling work routine, repetitive and controlled, subject to a continuous flow of links. They are professionals who live daily with bullying, discrimination, lack of identity and devaluation |
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Chaia, Vera Lúcia Michalanyhttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4476085P2Barreto Júnior, José Orígenes Rabelo2016-04-26T14:53:46Z2012-10-232012-09-25Barreto Júnior, José Orígenes Rabelo. Bancários e terceirizados no teleatendimento: funções iguais, realidades distintas. 2012. 141 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Sociais) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2012.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/3439This study aims to discuss the employment relationship between banks and outsourced telemarketing operators. The research also aims to identify the profile, working conditions and gender issues these professionals who present the twentyfirst century as workers in reshaped called information society. Search also check what are the marks of distinction teleoperators, which despite carrying the same functions, in most cases the same physical space, have structural differences that open a gap in the daily reality experienced by workers. In this sense it is initially presented the origins and characteristics of call centers. After that it is discussed the profile and gender issues in the sector. The third stage consists in the discussion about working conditions. The fourth chapter discusses the political dispute between the union and the employee representation bodies. It is also observed that this is a category that resists the pressure of a grueling work routine, repetitive and controlled, subject to a continuous flow of links. They are professionals who live daily with bullying, discrimination, lack of identity and devaluationO presente estudo busca discutir a relação de emprego entre os teleoperadores bancários e terceirizados. A pesquisa tem como objetivo identificar o perfil, as condições de trabalho e as questões de gênero destes profissionais, que se apresentam no século XXI como operários remodelados na chamada sociedade da informação. Procura-se também verificar quais são as marcas de distinções dos teleoperadores, que apesar de realizarem as mesmas funções, na maioria dos casos no mesmo espaço físico, possuem divergências estruturais que abrem uma lacuna na realidade vivida cotidianamente pelos trabalhadores. Neste sentido é apresentado inicialmente às origens e características das centrais de teleatividades. Em seguida é debatido o perfil e as questões de gênero no setor. A terceira etapa é composta pela discussão sobre as condições de trabalho. O quarto capítulo debate a política sindical e a disputa entre as entidades pela representação dos trabalhadores. Observa-se que esta é uma categoria que resiste a pressão de uma rotina de trabalho extenuante, controlada e repetitiva, sujeita a um fluxo ininterrupto de ligações e monitoria constante. São profissionais que convivem, diariamente, com o assédio moral, discriminação, ausência de identidade e desvalorizaçãoConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológicoapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/12148/Jose%20Origenes%20Rabelo%20Barreto%20Junior.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Ciências SociaisPUC-SPBRCiências SociaisTeleoperadoresBancáriosTerceirizadosCondições de trabalhoTeleoperatorsBankingOutsourcingWorking conditionsCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADASBancários e terceirizados no teleatendimento: funções iguais, realidades distintasinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTJose Origenes Rabelo Barreto Junior.pdf.txtJose Origenes Rabelo Barreto Junior.pdf.txtExtracted texttext/plain265139https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/3439/3/Jose%20Origenes%20Rabelo%20Barreto%20Junior.pdf.txt2bd4644488fabf390eac2ab650f159bfMD53ORIGINALJose Origenes Rabelo Barreto Junior.pdfapplication/pdf872666https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/3439/1/Jose%20Origenes%20Rabelo%20Barreto%20Junior.pdfa5d5d7c36b7c46e08cff4c31a3ef2e75MD51THUMBNAILJose Origenes Rabelo Barreto Junior.pdf.jpgJose Origenes Rabelo Barreto Junior.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1943https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/3439/2/Jose%20Origenes%20Rabelo%20Barreto%20Junior.pdf.jpgcc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2MD52handle/34392023-06-28 08:54:44.019oai:repositorio.pucsp.br:handle/3439Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-06-28T11:54:44Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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