Publicidade e os limites da privacidade: percepção dos usuários a anúncios personalizados
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/25981 |
Resumo: | The growth of the internet has changed cultural aspects of society with its high power to expand convergence between media fields, in addition to allowing users to become content creators, changing their status as passive receivers, which until then was predominant in the media as a whole and also in advertising. Users started to share various information that are collected through cookies, which are files that store user information not only to make a more qualified browsing experience, but are also marketed by Data Brokers, companies that have data from various commercial, government and public sources that collect and categorize them all, creating audiences to be used in advertising with the aim of reaching users that are most likely to purchase a particular product or service. Increased surveillance has also generated discussions about data privacy and encouraged the creation of new laws such as the LGPD (Lei Geral de Proteção de Dados or General Data Protection Regulation), which addresses the transparency of these companies in data collection, but not how society deals with this surveillance. Therefore, this dissertation aims to understand the perceptions of users regarding personalized ads in online advertising |
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Silva, Diogo Cortiz dahttp://lattes.cnpq.br/6494551464509082http://lattes.cnpq.br/3445016090778392Rosa, Bruna Neder2022-04-27T17:49:17Z2022-04-27T17:49:17Z2022-03-11Rosa, Bruna Neder. Publicidade e os limites da privacidade: percepção dos usuários a anúncios personalizados. 2022. Dissertação (Mestrado em Tecnologias da Inteligência e Design Digital) - Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2022.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/25981The growth of the internet has changed cultural aspects of society with its high power to expand convergence between media fields, in addition to allowing users to become content creators, changing their status as passive receivers, which until then was predominant in the media as a whole and also in advertising. Users started to share various information that are collected through cookies, which are files that store user information not only to make a more qualified browsing experience, but are also marketed by Data Brokers, companies that have data from various commercial, government and public sources that collect and categorize them all, creating audiences to be used in advertising with the aim of reaching users that are most likely to purchase a particular product or service. Increased surveillance has also generated discussions about data privacy and encouraged the creation of new laws such as the LGPD (Lei Geral de Proteção de Dados or General Data Protection Regulation), which addresses the transparency of these companies in data collection, but not how society deals with this surveillance. Therefore, this dissertation aims to understand the perceptions of users regarding personalized ads in online advertisingO crescimento da internet modificou aspectos culturais da sociedade com seu alto poder de ampliação da convergência entre campos midiáticos, além de permitir que os usuários se tornassem criadores de conteúdo, alterando seu status de receptor passivo que até então era predominante nos meios de comunicação e também na publicidade. Os usuários passaram a compartilhar diversas informações que são coletadas através de cookies, arquivos que armazenam informações dos usuários não somente para tornar uma experiência de navegação mais qualificada, mas que também são comercializadas por Data Brokers, empresas que possuem dados de diversas fontes comerciais, governamentais e públicas que coletam e categorizam todos eles, criando públicos para serem utilizados na publicidade com o objetivo de atingir apenas os usuários com maior probabilidade de compra de determinado produto ou serviço. O aumento da vigilância gerou também o aumento de discussões sobre a privacidade de dados, que incentivou a criação de novas leis como a LGPD (Lei Geral de Proteção de Dados), que abordam a transparência dessas empresas na coleta dos dados, mas não em como a sociedade lida com essa vigilância. Por isso, esta dissertação tem como objetivo compreender as percepções dos usuários com relação a anúncios personalizados na publicidade on-lineCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior – CAPESporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design DigitalPUC-SPBrasilFaculdade de Ciências Exatas e TecnologiaCNPQ::ENGENHARIASPublicidade on-lineCookiesData brokersPrivacidadeAnúncios personalizadosOnline advertisingCookiesData brokersPrivacyPersonalized adsPublicidade e os limites da privacidade: percepção dos usuários a anúncios personalizadosinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALBruna Neder Rosa.pdfapplication/pdf3629582https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/25981/1/Bruna%20Neder%20Rosa.pdf2ef902c952d72822882933d7b950df16MD51TEXTBruna Neder Rosa.pdf.txtBruna Neder Rosa.pdf.txtExtracted texttext/plain120331https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/25981/2/Bruna%20Neder%20Rosa.pdf.txtbc1fa2b7d24e6aeadb2a058c35a9928aMD52THUMBNAILBruna Neder Rosa.pdf.jpgBruna Neder Rosa.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1197https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/25981/3/Bruna%20Neder%20Rosa.pdf.jpgfdf1b0e743c211771c526ad3a5a518e2MD53handle/259812022-04-28 08:14:32.035oai:repositorio.pucsp.br:handle/25981Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-04-28T11:14:32Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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