Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/4868 |
Resumo: | This master degree main objective searched to evaluate the communication strategies of the marks of the companies of mobile telecommunication Tim and Vivo through theirs main manifestations, being considered as being exactly: names, logotypes, logomarks and slogans, these in turn, presented in the media printed. The objects of the analysis are announcements published in media printed, divulged in the two main ones reviewed weekly Brazilians: Veja e Época. Two of them, institutional advertisings (one of each company) are studied at great length, excessively they will be briefly analyzed. The mark and its manifestations are constituted by complex processes of meaning and directly are related to the language and the communication between company and consumers. The semiotics offers ways to investigate the existing potential of communication in the elements that constitute the representation of the mark, as well as its presentation through the different manifestations of marketing. The intention is to investigate the effect of the potential generated by the announcement advertising executive in general, and mainly for the mark through its main manifestations, in more specific way. From there, we ask: what strategies the companies promote to create and to keep this image to the consumers, by means of communications contracts established in the relation between sender and receiver |
id |
PUC_SP-1_e6afaccd40a2eaa7ef624a50ff6f8a8e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/4868 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Prado, José Luiz AidarFernandes, Renata Sertório2016-04-26T18:16:04Z2007-05-162006-10-04Fernandes, Renata Sertório. Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa. 2006. 132 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/4868This master degree main objective searched to evaluate the communication strategies of the marks of the companies of mobile telecommunication Tim and Vivo through theirs main manifestations, being considered as being exactly: names, logotypes, logomarks and slogans, these in turn, presented in the media printed. The objects of the analysis are announcements published in media printed, divulged in the two main ones reviewed weekly Brazilians: Veja e Época. Two of them, institutional advertisings (one of each company) are studied at great length, excessively they will be briefly analyzed. The mark and its manifestations are constituted by complex processes of meaning and directly are related to the language and the communication between company and consumers. The semiotics offers ways to investigate the existing potential of communication in the elements that constitute the representation of the mark, as well as its presentation through the different manifestations of marketing. The intention is to investigate the effect of the potential generated by the announcement advertising executive in general, and mainly for the mark through its main manifestations, in more specific way. From there, we ask: what strategies the companies promote to create and to keep this image to the consumers, by means of communications contracts established in the relation between sender and receiverEsta dissertação de mestrado avalia as estratégias comunicativas das marcas das empresas de telecomunicação móvel Tim e Vivo em suas principais manifestações na mídia impressa: nome, logotipos, logomarcas e slogan. Os objetos da análise são anúncios publicados em mídia impressa, divulgados nas duas principais revistas semanais brasileiras: Veja e Época. Serão analisados em detalhe dois anúncios institucionais (um de cada empresa), entre outros, em que a análise incidirá de modo menos pontual. A marca e suas manifestações são constituídas por complexos processos de significação e estão diretamente relacionadas à linguagem e à comunicação entre empresa e consumidores. A semiótica peirceana oferece o enfoque metodológico para investigarmos o potencial comunicativo existente nos elementos que constituem a representação da marca, assim como sua apresentação através das diferentes manifestações de marketing. Trata-se de investigar os efeitos de sentido gerados pelos anúncios publicitários, e principalmente pela marca em suas principais manifestações. A partir daí, perguntamos: que estratégias as empresas promovem para criar e manter sua imagem perante os consumidores, por meio dos contratos comunicativos estabelecidos na relação entre emissor e receptorConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológicoapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/13661/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e SemióticaPUC-SPBRComunicaçãoEmpresas de telecomunicação móvelAnúncios publicitáriosTIM (Empresa)VIVO (Empresa)AnunciosMarca de produtosPublicidadeCompanies of mobile telecommunicationAnnouncement advertisingCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOEstratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTRenata Sertorio Fernandes.pdf.txtRenata Sertorio Fernandes.pdf.txtExtracted texttext/plain269367https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/3/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf.txtcf5089c004ed651274cc95876e90978cMD53ORIGINALRenata Sertorio Fernandes.pdfapplication/pdf2532547https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/1/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf594e58a0c595ac136656cf253d17fd85MD51THUMBNAILRenata Sertorio Fernandes.pdf.jpgRenata Sertorio Fernandes.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4006https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/2/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf.jpg554ee06bf15a7f156c0b779a20091f60MD52handle/48682022-04-28 19:12:28.695oai:repositorio.pucsp.br:handle/4868Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-04-28T22:12:28Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa |
title |
Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa |
spellingShingle |
Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa Fernandes, Renata Sertório Empresas de telecomunicação móvel Anúncios publicitários TIM (Empresa) VIVO (Empresa) Anuncios Marca de produtos Publicidade Companies of mobile telecommunication Announcement advertising CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa |
title_full |
Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa |
title_fullStr |
Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa |
title_full_unstemmed |
Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa |
title_sort |
Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa |
author |
Fernandes, Renata Sertório |
author_facet |
Fernandes, Renata Sertório |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Prado, José Luiz Aidar |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes, Renata Sertório |
contributor_str_mv |
Prado, José Luiz Aidar |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Empresas de telecomunicação móvel Anúncios publicitários TIM (Empresa) VIVO (Empresa) Anuncios Marca de produtos Publicidade |
topic |
Empresas de telecomunicação móvel Anúncios publicitários TIM (Empresa) VIVO (Empresa) Anuncios Marca de produtos Publicidade Companies of mobile telecommunication Announcement advertising CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Companies of mobile telecommunication Announcement advertising |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
This master degree main objective searched to evaluate the communication strategies of the marks of the companies of mobile telecommunication Tim and Vivo through theirs main manifestations, being considered as being exactly: names, logotypes, logomarks and slogans, these in turn, presented in the media printed. The objects of the analysis are announcements published in media printed, divulged in the two main ones reviewed weekly Brazilians: Veja e Época. Two of them, institutional advertisings (one of each company) are studied at great length, excessively they will be briefly analyzed. The mark and its manifestations are constituted by complex processes of meaning and directly are related to the language and the communication between company and consumers. The semiotics offers ways to investigate the existing potential of communication in the elements that constitute the representation of the mark, as well as its presentation through the different manifestations of marketing. The intention is to investigate the effect of the potential generated by the announcement advertising executive in general, and mainly for the mark through its main manifestations, in more specific way. From there, we ask: what strategies the companies promote to create and to keep this image to the consumers, by means of communications contracts established in the relation between sender and receiver |
publishDate |
2006 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2006-10-04 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2007-05-16 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-26T18:16:04Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Fernandes, Renata Sertório. Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa. 2006. 132 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/4868 |
identifier_str_mv |
Fernandes, Renata Sertório. Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa. 2006. 132 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006. |
url |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/4868 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e Semiótica |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Comunicação |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/3/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/1/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/2/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
cf5089c004ed651274cc95876e90978c 594e58a0c595ac136656cf253d17fd85 554ee06bf15a7f156c0b779a20091f60 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277997042106368 |