Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fernandes, Renata Sertório
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/4868
Resumo: This master degree main objective searched to evaluate the communication strategies of the marks of the companies of mobile telecommunication Tim and Vivo through theirs main manifestations, being considered as being exactly: names, logotypes, logomarks and slogans, these in turn, presented in the media printed. The objects of the analysis are announcements published in media printed, divulged in the two main ones reviewed weekly Brazilians: Veja e Época. Two of them, institutional advertisings (one of each company) are studied at great length, excessively they will be briefly analyzed. The mark and its manifestations are constituted by complex processes of meaning and directly are related to the language and the communication between company and consumers. The semiotics offers ways to investigate the existing potential of communication in the elements that constitute the representation of the mark, as well as its presentation through the different manifestations of marketing. The intention is to investigate the effect of the potential generated by the announcement advertising executive in general, and mainly for the mark through its main manifestations, in more specific way. From there, we ask: what strategies the companies promote to create and to keep this image to the consumers, by means of communications contracts established in the relation between sender and receiver
id PUC_SP-1_e6afaccd40a2eaa7ef624a50ff6f8a8e
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/4868
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Prado, José Luiz AidarFernandes, Renata Sertório2016-04-26T18:16:04Z2007-05-162006-10-04Fernandes, Renata Sertório. Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa. 2006. 132 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/4868This master degree main objective searched to evaluate the communication strategies of the marks of the companies of mobile telecommunication Tim and Vivo through theirs main manifestations, being considered as being exactly: names, logotypes, logomarks and slogans, these in turn, presented in the media printed. The objects of the analysis are announcements published in media printed, divulged in the two main ones reviewed weekly Brazilians: Veja e Época. Two of them, institutional advertisings (one of each company) are studied at great length, excessively they will be briefly analyzed. The mark and its manifestations are constituted by complex processes of meaning and directly are related to the language and the communication between company and consumers. The semiotics offers ways to investigate the existing potential of communication in the elements that constitute the representation of the mark, as well as its presentation through the different manifestations of marketing. The intention is to investigate the effect of the potential generated by the announcement advertising executive in general, and mainly for the mark through its main manifestations, in more specific way. From there, we ask: what strategies the companies promote to create and to keep this image to the consumers, by means of communications contracts established in the relation between sender and receiverEsta dissertação de mestrado avalia as estratégias comunicativas das marcas das empresas de telecomunicação móvel Tim e Vivo em suas principais manifestações na mídia impressa: nome, logotipos, logomarcas e slogan. Os objetos da análise são anúncios publicados em mídia impressa, divulgados nas duas principais revistas semanais brasileiras: Veja e Época. Serão analisados em detalhe dois anúncios institucionais (um de cada empresa), entre outros, em que a análise incidirá de modo menos pontual. A marca e suas manifestações são constituídas por complexos processos de significação e estão diretamente relacionadas à linguagem e à comunicação entre empresa e consumidores. A semiótica peirceana oferece o enfoque metodológico para investigarmos o potencial comunicativo existente nos elementos que constituem a representação da marca, assim como sua apresentação através das diferentes manifestações de marketing. Trata-se de investigar os efeitos de sentido gerados pelos anúncios publicitários, e principalmente pela marca em suas principais manifestações. A partir daí, perguntamos: que estratégias as empresas promovem para criar e manter sua imagem perante os consumidores, por meio dos contratos comunicativos estabelecidos na relação entre emissor e receptorConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológicoapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/13661/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e SemióticaPUC-SPBRComunicaçãoEmpresas de telecomunicação móvelAnúncios publicitáriosTIM (Empresa)VIVO (Empresa)AnunciosMarca de produtosPublicidadeCompanies of mobile telecommunicationAnnouncement advertisingCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOEstratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTRenata Sertorio Fernandes.pdf.txtRenata Sertorio Fernandes.pdf.txtExtracted texttext/plain269367https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/3/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf.txtcf5089c004ed651274cc95876e90978cMD53ORIGINALRenata Sertorio Fernandes.pdfapplication/pdf2532547https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/1/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf594e58a0c595ac136656cf253d17fd85MD51THUMBNAILRenata Sertorio Fernandes.pdf.jpgRenata Sertorio Fernandes.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4006https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/2/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf.jpg554ee06bf15a7f156c0b779a20091f60MD52handle/48682022-04-28 19:12:28.695oai:repositorio.pucsp.br:handle/4868Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-04-28T22:12:28Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.por.fl_str_mv Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa
title Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa
spellingShingle Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa
Fernandes, Renata Sertório
Empresas de telecomunicação móvel
Anúncios publicitários
TIM (Empresa)
VIVO (Empresa)
Anuncios
Marca de produtos
Publicidade
Companies of mobile telecommunication
Announcement advertising
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
title_short Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa
title_full Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa
title_fullStr Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa
title_full_unstemmed Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa
title_sort Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa
author Fernandes, Renata Sertório
author_facet Fernandes, Renata Sertório
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Prado, José Luiz Aidar
dc.contributor.author.fl_str_mv Fernandes, Renata Sertório
contributor_str_mv Prado, José Luiz Aidar
dc.subject.por.fl_str_mv Empresas de telecomunicação móvel
Anúncios publicitários
TIM (Empresa)
VIVO (Empresa)
Anuncios
Marca de produtos
Publicidade
topic Empresas de telecomunicação móvel
Anúncios publicitários
TIM (Empresa)
VIVO (Empresa)
Anuncios
Marca de produtos
Publicidade
Companies of mobile telecommunication
Announcement advertising
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
dc.subject.eng.fl_str_mv Companies of mobile telecommunication
Announcement advertising
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
description This master degree main objective searched to evaluate the communication strategies of the marks of the companies of mobile telecommunication Tim and Vivo through theirs main manifestations, being considered as being exactly: names, logotypes, logomarks and slogans, these in turn, presented in the media printed. The objects of the analysis are announcements published in media printed, divulged in the two main ones reviewed weekly Brazilians: Veja e Época. Two of them, institutional advertisings (one of each company) are studied at great length, excessively they will be briefly analyzed. The mark and its manifestations are constituted by complex processes of meaning and directly are related to the language and the communication between company and consumers. The semiotics offers ways to investigate the existing potential of communication in the elements that constitute the representation of the mark, as well as its presentation through the different manifestations of marketing. The intention is to investigate the effect of the potential generated by the announcement advertising executive in general, and mainly for the mark through its main manifestations, in more specific way. From there, we ask: what strategies the companies promote to create and to keep this image to the consumers, by means of communications contracts established in the relation between sender and receiver
publishDate 2006
dc.date.issued.fl_str_mv 2006-10-04
dc.date.available.fl_str_mv 2007-05-16
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-04-26T18:16:04Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Fernandes, Renata Sertório. Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa. 2006. 132 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://tede2.pucsp.br/handle/handle/4868
identifier_str_mv Fernandes, Renata Sertório. Estratégias comunicativas das marcas Vivo E Tim na publicidade impressa. 2006. 132 f. Dissertação (Mestrado em Comunicação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006.
url https://tede2.pucsp.br/handle/handle/4868
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e Semiótica
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Comunicação
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/3/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/1/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4868/2/Renata%20Sertorio%20Fernandes.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv cf5089c004ed651274cc95876e90978c
594e58a0c595ac136656cf253d17fd85
554ee06bf15a7f156c0b779a20091f60
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1809277997042106368