Marketing eleitoral: a arquitetura da imagem do candidato
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/36170 |
Resumo: | The main objective of this research is to show the electoral marketing applied to the candidate´s image architecture. The study shows the main techniques used by candidate's campaign advisors. These techniques are responsible for the candidate's image record, promotion, and identification on elector´s behalf. Due to the large media coverage, candidates will find in the electoral campaign the best way of their image´s promotion. Researches are very important because their data will be responsible by correcting and improving candidate´s profile according to elector´s choice. Due to their full responsibility campaign advisors have essential role in all the process of candidate´s image architecture. They utilize the marketing mix working the candidate as a product, which has price, place and promotion. The electoral marketing applied to the candidate´s image architecture is a kind of link with the elector, creating a bind during the electoral period, which has to be maintained through good attitudes, for the image´s strengthening and maintenance in post-electoral period |
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Zenone, Luiz ClaudioBorrego, Eduardo Alexandre Estefano2023-07-10T15:32:19Z2023-07-10T15:32:19ZBorrego, Eduardo Alexandre Estefano. Marketing eleitoral: a arquitetura da imagem do candidato. 2010. Monografia de Especialização (Especialização em MBA em Marketing) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2010.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/36170The main objective of this research is to show the electoral marketing applied to the candidate´s image architecture. The study shows the main techniques used by candidate's campaign advisors. These techniques are responsible for the candidate's image record, promotion, and identification on elector´s behalf. Due to the large media coverage, candidates will find in the electoral campaign the best way of their image´s promotion. Researches are very important because their data will be responsible by correcting and improving candidate´s profile according to elector´s choice. Due to their full responsibility campaign advisors have essential role in all the process of candidate´s image architecture. They utilize the marketing mix working the candidate as a product, which has price, place and promotion. The electoral marketing applied to the candidate´s image architecture is a kind of link with the elector, creating a bind during the electoral period, which has to be maintained through good attitudes, for the image´s strengthening and maintenance in post-electoral periodO objetivo principal desta pesquisa é apresentar o marketing eleitoral aplicado à arquitetura da imagem do candidato. O estudo aborda as principais técnicas usadas por assessores de campanha para arquitetar a imagem de seus candidatos. São estas técnicas as responsáveis pela promoção, identificação e fixação da imagem do candidato por parte dos eleitores. Devido à ampla cobertura da mídia, são nas campanhas eleitorais que o candidato encontra a maior vitrine para a promoção de sua imagem. Pesquisas de campo são essenciais em todo o processo, pois seus dados serão os responsáveis por corrigir e melhorar o perfil do candidato de acordo com a preferência do eleitor. Assessores de campanha têm papel fundamental em todo o processo de arquitetura da imagem, pois são os responsáveis pela execução do projeto. Estes utilizam o composto de marketing, trabalhando o candidato como um produto que tem preço, praça e promoção. O marketing eleitoral aplicado à arquitetura da imagem do candidato serve como um elo com seu eleitor, criando um vínculo durante o período eleitoral, que deverá ser mantido, através das boas atitudes, objetivando o fortalecimento e a manutenção da mesma após a eleiçãoporPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em MBA em MarketingPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOMarketing eleitoralImagemCandidatoAssessores de campanhaElectoral marketingImageCandidateCampaign advisorsMarketing eleitoral: a arquitetura da imagem do candidatoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALEDUARDO ALEXANDRE ESTEFANO BORREGO.pdfapplication/pdf710281https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36170/1/EDUARDO%20ALEXANDRE%20ESTEFANO%20BORREGO.pdff517afba7402270d7834bf1ef4ab60bdMD51TEXTEDUARDO ALEXANDRE ESTEFANO BORREGO.pdf.txtEDUARDO ALEXANDRE ESTEFANO BORREGO.pdf.txtExtracted texttext/plain182377https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36170/2/EDUARDO%20ALEXANDRE%20ESTEFANO%20BORREGO.pdf.txt8f88eb85deff00efafd4ee2223a63b44MD52THUMBNAILEDUARDO ALEXANDRE ESTEFANO BORREGO.pdf.jpgEDUARDO ALEXANDRE ESTEFANO BORREGO.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1218https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/36170/3/EDUARDO%20ALEXANDRE%20ESTEFANO%20BORREGO.pdf.jpg593096793710747ad40927462b0be546MD53handle/361702023-07-11 01:08:00.711oai:repositorio.pucsp.br:handle/36170Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-07-11T04:08Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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