Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign language
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26401 |
Resumo: | Based on the principles of autonomy and reciprocity, Teletandem connectslanguage teaching with technology, by furthering interaction betweencollege students aiming at providing a virtual context for languageteaching and learning. A system of beliefs and values can emerge in thisfruitful environment and such emergence can directly affect the process.This study aims to investigate the belief system, which emerges out ofTeletandem mediation sessions, and to discuss its implications for theteaching of Portuguese as a foreign language from the perspective ofCritical Discourse Analysis. |
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Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign languageCrenças dos interagentes em teletandem: Implicações para o ensino de Português como língua estrangeiraTeletandemBeliefsPortuguese as a Foreign LanguageCritical Language Awareness.TeletandemcrençasPortuguês como Língua Estrangeiraconscientização crítica da linguagem.Based on the principles of autonomy and reciprocity, Teletandem connectslanguage teaching with technology, by furthering interaction betweencollege students aiming at providing a virtual context for languageteaching and learning. A system of beliefs and values can emerge in thisfruitful environment and such emergence can directly affect the process.This study aims to investigate the belief system, which emerges out ofTeletandem mediation sessions, and to discuss its implications for theteaching of Portuguese as a foreign language from the perspective ofCritical Discourse Analysis.Com base nos princípios da autonomia e da reciprocidade, Teletandemconecta ensino de línguas com a tecnologia, por promover a interação entreos estudantes universitários com o objetivo de proporcionar um contextovirtual para o ensino e aprendizagem de línguas. Um sistema de crenças evalores pode surgir nesse ambiente fecundo e tal emergência pode afetardiretamente o processo. Este estudo tem como objetivo investigar o sistemade crença, que emerge de sessões de mediação Teletandem, e discutir suasimplicações para o ensino do Português como língua estrangeira a partirda perspectiva da Análise Crítica do Discurso.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2015-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26401DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 31 n. 3 (2015)1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26401/18945Ramos, Karin Adriane Henschel Pobbeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-16T14:31:57Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26401Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2016-08-16T14:31:57DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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