Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign language

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ramos, Karin Adriane Henschel Pobbe
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26401
Resumo: Based on the principles of autonomy and reciprocity, Teletandem connectslanguage teaching with technology, by furthering interaction betweencollege students aiming at providing a virtual context for languageteaching and learning. A system of beliefs and values can emerge in thisfruitful environment and such emergence can directly affect the process.This study aims to investigate the belief system, which emerges out ofTeletandem mediation sessions, and to discuss its implications for theteaching of Portuguese as a foreign language from the perspective ofCritical Discourse Analysis.
id PUC_SP-4_2b2fe3c8eb88794f844d725098ac2f80
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26401
network_acronym_str PUC_SP-4
network_name_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository_id_str
spelling Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign languageCrenças dos interagentes em teletandem: Implicações para o ensino de Português como língua estrangeiraTeletandemBeliefsPortuguese as a Foreign LanguageCritical Language Awareness.TeletandemcrençasPortuguês como Língua Estrangeiraconscientização crítica da linguagem.Based on the principles of autonomy and reciprocity, Teletandem connectslanguage teaching with technology, by furthering interaction betweencollege students aiming at providing a virtual context for languageteaching and learning. A system of beliefs and values can emerge in thisfruitful environment and such emergence can directly affect the process.This study aims to investigate the belief system, which emerges out ofTeletandem mediation sessions, and to discuss its implications for theteaching of Portuguese as a foreign language from the perspective ofCritical Discourse Analysis.Com base nos princípios da autonomia e da reciprocidade, Teletandemconecta ensino de línguas com a tecnologia, por promover a interação entreos estudantes universitários com o objetivo de proporcionar um contextovirtual para o ensino e aprendizagem de línguas. Um sistema de crenças evalores pode surgir nesse ambiente fecundo e tal emergência pode afetardiretamente o processo. Este estudo tem como objetivo investigar o sistemade crença, que emerge de sessões de mediação Teletandem, e discutir suasimplicações para o ensino do Português como língua estrangeira a partirda perspectiva da Análise Crítica do Discurso.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2015-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26401DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 31 n. 3 (2015)1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26401/18945Ramos, Karin Adriane Henschel Pobbeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-16T14:31:57Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26401Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2016-08-16T14:31:57DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign language
Crenças dos interagentes em teletandem: Implicações para o ensino de Português como língua estrangeira
title Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign language
spellingShingle Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign language
Ramos, Karin Adriane Henschel Pobbe
Teletandem
Beliefs
Portuguese as a Foreign Language
Critical Language Awareness.
Teletandem
crenças
Português como Língua Estrangeira
conscientização crítica da linguagem.
title_short Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign language
title_full Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign language
title_fullStr Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign language
title_full_unstemmed Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign language
title_sort Interactants’ beliefs in teletandem: Implications for the teaching of Portuguese as a foreign language
author Ramos, Karin Adriane Henschel Pobbe
author_facet Ramos, Karin Adriane Henschel Pobbe
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ramos, Karin Adriane Henschel Pobbe
dc.subject.por.fl_str_mv Teletandem
Beliefs
Portuguese as a Foreign Language
Critical Language Awareness.
Teletandem
crenças
Português como Língua Estrangeira
conscientização crítica da linguagem.
topic Teletandem
Beliefs
Portuguese as a Foreign Language
Critical Language Awareness.
Teletandem
crenças
Português como Língua Estrangeira
conscientização crítica da linguagem.
description Based on the principles of autonomy and reciprocity, Teletandem connectslanguage teaching with technology, by furthering interaction betweencollege students aiming at providing a virtual context for languageteaching and learning. A system of beliefs and values can emerge in thisfruitful environment and such emergence can directly affect the process.This study aims to investigate the belief system, which emerges out ofTeletandem mediation sessions, and to discuss its implications for theteaching of Portuguese as a foreign language from the perspective ofCritical Discourse Analysis.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26401
url https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26401
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/26401/18945
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
dc.source.none.fl_str_mv DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 31 n. 3 (2015)
1678-460X
0102-4450
reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
collection DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository.name.fl_str_mv DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv ||delta@pucsp.br
_version_ 1799129301118877696