From YouTube to news: vulnerability and agency in the representations of content producers children
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Galáxia (São Paulo) |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58837 |
Resumo: | This work originates from research that investigates the relationship between visibility, childhood and participation on the internet. The study analyzes the representations of child youtubers in a sample of 43 news collected through an alert of Google searcher, between 2017 and 2019. From the understanding of news as a cultural product and children's visibility as a social image of children, the work methodology is based on the principles of content analysis. The partial findings indicate that the children's protagonism they enjoy in social media, particularly on YouTube, is problematized by the analyzed news content, generating social repercussions that, although they do not celebrate such protagonism, do not fail to recognize children as subjects. |
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From YouTube to news: vulnerability and agency in the representations of content producers children Do YouTube à notícia: vulnerabilidade e agência nas representações de crianças produtoras de conteúdoinfança e mídiayoutubers mirinsvisibilidades infantisimagem social da criançaThis work originates from research that investigates the relationship between visibility, childhood and participation on the internet. The study analyzes the representations of child youtubers in a sample of 43 news collected through an alert of Google searcher, between 2017 and 2019. From the understanding of news as a cultural product and children's visibility as a social image of children, the work methodology is based on the principles of content analysis. The partial findings indicate that the children's protagonism they enjoy in social media, particularly on YouTube, is problematized by the analyzed news content, generating social repercussions that, although they do not celebrate such protagonism, do not fail to recognize children as subjects.Este texto se origina de pesquisa que investiga a relação entre visibilidade, infância e participação na internet. O estudo analisa as representações de youtubers crianças em uma amostra de 43 notícias coletadas por meio de um alerta do buscador Google, entre os anos de 2017 e 2019. Com base na compreensão da notícia como produto cultural e na visibilidade infantil como imagem social das crianças, a metodologia do trabalho se valeu dos princípios da análise de conteúdo. Os achados parciais indicam que o protagonismo infantil de que gozam nas mídias sociais, particularmente no YouTube, é problematizado pelo conteúdo noticioso analisado, gerando repercussões sociais que, embora não celebrem tal protagonismo, não deixam de reconhecer acondição de sujeito das crianças.PEPG COS-PUC-SP2023-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58837Galaxia; Vol. 48 No. 1 (2023): GaláxiaGALÁxIA. Revista Interdisciplinar de Comunicação e Cultura; v. 48 n. 1 (2023): Galáxia1982-2553reponame:Galáxia (São Paulo)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58837/41731Copyright (c) 2023 Galáxia. Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Semióticahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTomaz, Renata Oliveira2023-03-21T14:08:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/58837Revistahttps://www.pucsp.br/pos-graduacao/mestrado-e-doutorado/comunicacao-e-semioticaPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpcos@pucsp.br||aidarprado@gmail.com1982-25531519-311Xopendoar:2023-03-21T14:08:42Galáxia (São Paulo) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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