Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the media
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Galáxia (São Paulo) |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58500 |
Resumo: | The organization of pop music uses the term world music to classify non-adherent productions to the cores Europe/USA. This paper proposes three axes of discussion about the use of world music: a) review texts on the theme; b) identify historical narrative inequalities, from global scope, that permeate it; b) empirical analysis of the works of three artists based on Semiotics of Culture and with contributions of poststructuralist and decolonial lines to rethink the world music and its function of aesthetic form. |
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Singularities and differences in pop music: A review of the term world music in the mediaSingularidades e diferenças na música pop: Uma revisão do termo world music nas mídiasworld music; differences; music genres; hybridities; singularitiesworld music; diferenças; gêneros musicais; hibridismos; singularidadesThe organization of pop music uses the term world music to classify non-adherent productions to the cores Europe/USA. This paper proposes three axes of discussion about the use of world music: a) review texts on the theme; b) identify historical narrative inequalities, from global scope, that permeate it; b) empirical analysis of the works of three artists based on Semiotics of Culture and with contributions of poststructuralist and decolonial lines to rethink the world music and its function of aesthetic form.A organização da música pop recorre ao termo world music para classificar produções não aderentes ao núcleo Europa/Estados Unidos. Este trabalho propõe três eixos de discussão sobre o uso do world music: a) revisar textos sobre o tema; b) identificar desigualdades narrativas históricas, de âmbito global, que o permeiam; c) análise empírica das obras de três artistas com base na Semiótica da Cultura e contribuições de linhas pós-estruturalista e decolonial para repensar o world music e sua função de forma estética.PEPG COS-PUC-SP2022-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58500Galaxia; No. 47 (2022): GaláxiaGALÁxIA. Revista Interdisciplinar de Comunicação e Cultura; n. 47 (2022): Galáxia1982-2553reponame:Galáxia (São Paulo)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/58500/41483Copyright (c) 2022 Galáxia. Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Semióticahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVargas, HeromFaria de Carvalho, Nilton2022-06-26T14:26:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/58500Revistahttps://www.pucsp.br/pos-graduacao/mestrado-e-doutorado/comunicacao-e-semioticaPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpcos@pucsp.br||aidarprado@gmail.com1982-25531519-311Xopendoar:2022-06-26T14:26:09Galáxia (São Paulo) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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