Michael Snow: Cinema as Gradual Process
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Galáxia (São Paulo) |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/54534 |
Resumo: | This paper proposes an interpretation of Wavelength (1967), by Michael Snow, that privileges the notion of process in detriment of the notion of structure, which has been a predominant concept in Snow's extensive critical fortune. The hypothesis presented here is that we can better understand the proposal and implications of the film by contextualizing its procedures in the critical debate on process music and art in the 1960s, throught a genealogical and comparative study. |
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Michael Snow: Cinema as Gradual Process Michael Snow y el cine de procesos gradualesMichael Snow e o cinema de processos graduaisMichael Snowmúsica processualcinema estruturalprocesso Wavelenghtstructural filmprocess musicWavelength processMichael Snowcine estructuralmúsica de procedimiento Michael Snowprocesso WavelenghtThis paper proposes an interpretation of Wavelength (1967), by Michael Snow, that privileges the notion of process in detriment of the notion of structure, which has been a predominant concept in Snow's extensive critical fortune. The hypothesis presented here is that we can better understand the proposal and implications of the film by contextualizing its procedures in the critical debate on process music and art in the 1960s, throught a genealogical and comparative study.Este artículo pretende proponer una interpretación de Wavelength (1967), de Michael Snow, que privilegia la noción de proceso, en detrimento de la noción de estructura, que ha sido el concepto predominante en la extensa fortuna crítica de la película. La hipótesis que aquí se presenta es que podemos comprender mejor la propuesta y las implicaciones de la película contextualizando sus procedimientos en el debate sobre la música y el arte procedimental de la década de 1960, a partir de una genealogía del concepto crítico de proceso y el estudio comparado del cine. arte y música Este artigo pretende propor uma interpretação de Wavelength (1967), de Michael Snow, que privilegie a noção de processo, em detrimento da noção de estrutura, que tem sido o conceito predominante na extensa fortuna crí- tica do filme. A hipótese aqui apresentada é a de que podemos compreender melhor a proposta e as implicações do filme contextualizando seus proce- dimentos no debate da música e da arte processual nos anos 1960, a partir de uma genealogia do conceito crítico de processo e do estudo comparativo entre cinema, arte e música. PEPG COS-PUC-SP2022-05-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/54534Galaxia; No. 47 (2022): GaláxiaGALÁxIA. Revista Interdisciplinar de Comunicação e Cultura; n. 47 (2022): Galáxia1982-2553reponame:Galáxia (São Paulo)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/54534/39246Copyright (c) 2022 Hermano Arraes Callouhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCallou, Hermano Arraes2022-06-21T13:55:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/54534Revistahttps://www.pucsp.br/pos-graduacao/mestrado-e-doutorado/comunicacao-e-semioticaPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpcos@pucsp.br||aidarprado@gmail.com1982-25531519-311Xopendoar:2022-06-21T13:55:56Galáxia (São Paulo) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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