Action Movie in Election Day: Eraser (1996), Arnold Chwarzenegger and Other Politics Medias

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Steibel, Fabro Boaz
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REMark - Revista Brasileira de Marketing
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11707
Resumo: This article aims to explore methodological frontiers between movie theory and political ommunication studies. When identifying traces of how politics, art and entertainment interact, it is possible to understand how movie celebrities can act as politicians, and vice versa. Arnold Schwarzenegger is a world famous actor who has twice won the Californian gubernatorial election. The principal purpose of this article is not to discuss political spectacle or analyse Schwarzeneggers approach to government. The idea is to understand how a film in which Schwarzenegger starred over a decade ago (Eraser, 1996) has influenced his campaign image construction. The articles methodological basis is a collective text by the Editors of Cahiers du Cinma, based on John Fords Young Mr. Lincoln (1939). Its methodology allows us to observe important characteristics of Schwarzeneggers role in the Eraser movie, which are then compared to the 2002 election scenario.
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spelling Action Movie in Election Day: Eraser (1996), Arnold Chwarzenegger and Other Politics MediasCinema de Ação em Dia de Eleição: Queima de Arquivo (1996), Arnold Schwarzenegger e outras Mí­Dias da Polí­TicaCinema. Comunicação. Eleições. Entretenimento. Política.This article aims to explore methodological frontiers between movie theory and political ommunication studies. When identifying traces of how politics, art and entertainment interact, it is possible to understand how movie celebrities can act as politicians, and vice versa. Arnold Schwarzenegger is a world famous actor who has twice won the Californian gubernatorial election. The principal purpose of this article is not to discuss political spectacle or analyse Schwarzeneggers approach to government. The idea is to understand how a film in which Schwarzenegger starred over a decade ago (Eraser, 1996) has influenced his campaign image construction. The articles methodological basis is a collective text by the Editors of Cahiers du Cinma, based on John Fords Young Mr. Lincoln (1939). Its methodology allows us to observe important characteristics of Schwarzeneggers role in the Eraser movie, which are then compared to the 2002 election scenario.Este artigo um estudo exploratrio sobre as fronteiras entre o pensamento da rea de cinema e o da comunicao poltica, mais especificamente, sobre as convergncias de dois produtos contemporneos que dizem respeito democracia na era da comunicao de massa: os filmes de ao e a influncia destes na eleio de celebridades para cargos pblicos. Arnold Schwarzenegger, por exemplo, candidatouse e venceu por duas vezes consecutivas a eleio para governador da Califrnia, cargo que ocupa atualmente (2003-2007, 2007-2011). O objetivo deste artigo no discutir diretamente questes acerca da espetacularizao da poltica nem analisar a eficcia de um ator no governo. A negativa importante para apresentar a proposta desviante da metodologia e objetivo adotados, mas a finalidade deste estudo encontrar fronteiras pelas quais o ator Arnold, ao fazer o filme Queima de arquivo, em 1996, pode ter influenciado na construo da imagem do candidato Arnold. Para tanto, toma-se como metodologia a anlise da respeitada revista Cahiers du Cinema sobre o filme de John Ford, intitulado Young Mr. Lincoln, e contrastam-se os achados com o contexto no qual Arnold foi eleito. Espera-se, assim, identificar traos ainda pouco claros da comunicao poltica na era da comunicao de massa e formar argumentos que discutam a convergncia do entretenimento e da poltica na contemporaneidade.Universidade Nove de Julho - Uninove2008-08-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesPeer-reviewed Articleapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/1170710.5585/remark.v6i2.1198ReMark - Revista Brasileira de Marketing; v. 6, n. 2 (2007); 183-1902177-5184reponame:REMark - Revista Brasileira de Marketinginstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:RBMporhttps://periodicos.uninove.br/remark/article/view/11707/5358Direitos autorais 2019 Revista Brasileira de Marketing – Remarkinfo:eu-repo/semantics/openAccessSteibel, Fabro Boaz2019-06-14T20:08:54Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/11707Revistahttps://periodicos.uninove.br/remarkPRIhttps://periodicos.uninove.br/remark/oaiclaudiaraac@uol.com.br || admin@revistabrasileiramarketing.org || admin@revistabrasileiramarketing.org2177-51842177-5184opendoar:2019-06-14T20:08:54REMark - Revista Brasileira de Marketing - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false
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