Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619 |
Resumo: | Evaluation of in-service teacher education has been largely limited to gathering information about satisfaction and learning. However, it is also important to analyse the transfer of learning to professional contexts. The present study had as main goals to know the teachers’ perceptions of the transfer of learning processes to the professional practice and the factors that influence them. The sample included 171 teachers from various levels of education, and it was used the Learning Transfer System Inventory (LTSI). The results allow us to highlight the importance that motivational factors and the context of training have in the transfer of learning. |
id |
RCAP_04cb60ab0c0e215d3351337426ba619a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/10619 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Teachers’ perception of learning transfer processes in-service educationPerceção dos professores sobre os processos de transferência das aprendizagens na formação contínuaEvaluation of in-service teacher education has been largely limited to gathering information about satisfaction and learning. However, it is also important to analyse the transfer of learning to professional contexts. The present study had as main goals to know the teachers’ perceptions of the transfer of learning processes to the professional practice and the factors that influence them. The sample included 171 teachers from various levels of education, and it was used the Learning Transfer System Inventory (LTSI). The results allow us to highlight the importance that motivational factors and the context of training have in the transfer of learning.La evaluación de la formación continua del profesorado se ha limitado en gran medida a la recopilación de información sobre la satisfacción y el aprendizaje. Sin embargo, también es importante analizar la transferencia del aprendizaje en contextos profesionales. El presente estudio tuvo como objetivos principales conocer las percepciones de los docentes sobre los procesos de transferencia de aprendizagem a la práctica profesional y los factores que influyen en ellos. La muestra incluyó a 171 docentes de diversos niveles de educación y se utilizó el Learning Transfer System Inventory (LTSI). Los resultados nos permiten resaltar la importancia que tienen los factores motivacionales y el contexto de la formación en la transferencia de aprendizaje.A avaliação da formação contínua de professores tem-se limitado em grande medida à recolha da informação sobre a satisfação e as aprendizagens. Contudo, importa também analisar a transferência das aprendizagens para os contextos profissionais. O presente estudo teve como principais objetivos conhecer as perceções dos professores sobre os processos de transferência das aprendizagens para a prática profissional e os fatores que os influenciam. A amostra incluiu 171 professores provenientes dos vários níveis de ensino, tendo sido utilizado o Learning Transfer System Inventory (LTSI). Os resultados permitem-nos destacar a importância que os fatores motivacionais e o contexto da formação têm na transferência das aprendizagens.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2019-12-19info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619Indagatio Didactica; Vol 11 No 4 (2019); 139-152Indagatio Didactica; Vol. 11 Núm. 4 (2019); 139-152Indagatio Didactica; Vol. 11 No 4 (2019); 139-152Indagatio Didactica; vol. 11 n.º 4 (2019); 139-1521647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10619https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10619/6957Barreira, Carlos Manuel FolgadoBidarra, Maria da Graça AmaroLázaro, João Paulo de Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:17:58Zoai:proa.ua.pt:article/10619Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:19.771775Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education Perceção dos professores sobre os processos de transferência das aprendizagens na formação contínua |
title |
Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education |
spellingShingle |
Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education Barreira, Carlos Manuel Folgado |
title_short |
Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education |
title_full |
Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education |
title_fullStr |
Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education |
title_full_unstemmed |
Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education |
title_sort |
Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education |
author |
Barreira, Carlos Manuel Folgado |
author_facet |
Barreira, Carlos Manuel Folgado Bidarra, Maria da Graça Amaro Lázaro, João Paulo de Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Bidarra, Maria da Graça Amaro Lázaro, João Paulo de Oliveira |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barreira, Carlos Manuel Folgado Bidarra, Maria da Graça Amaro Lázaro, João Paulo de Oliveira |
description |
Evaluation of in-service teacher education has been largely limited to gathering information about satisfaction and learning. However, it is also important to analyse the transfer of learning to professional contexts. The present study had as main goals to know the teachers’ perceptions of the transfer of learning processes to the professional practice and the factors that influence them. The sample included 171 teachers from various levels of education, and it was used the Learning Transfer System Inventory (LTSI). The results allow us to highlight the importance that motivational factors and the context of training have in the transfer of learning. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-19 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619 https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10619 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10619/6957 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 11 No 4 (2019); 139-152 Indagatio Didactica; Vol. 11 Núm. 4 (2019); 139-152 Indagatio Didactica; Vol. 11 No 4 (2019); 139-152 Indagatio Didactica; vol. 11 n.º 4 (2019); 139-152 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133571356557312 |