Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barreira, Carlos Manuel Folgado
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Bidarra, Maria da Graça Amaro, Lázaro, João Paulo de Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619
Resumo: Evaluation of in-service teacher education has been largely limited to gathering information about satisfaction and learning. However, it is also important to analyse the transfer of learning to professional contexts. The present study had as main goals to know the teachers’ perceptions of the transfer of learning processes to the professional practice and the factors that influence them. The sample included 171 teachers from various levels of education, and it was used the Learning Transfer System Inventory (LTSI). The results allow us to highlight the importance that motivational factors and the context of training have in the transfer of learning.
id RCAP_04cb60ab0c0e215d3351337426ba619a
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/10619
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Teachers’ perception of learning transfer processes in-service educationPerceção dos professores sobre os processos de transferência das aprendizagens na formação contínuaEvaluation of in-service teacher education has been largely limited to gathering information about satisfaction and learning. However, it is also important to analyse the transfer of learning to professional contexts. The present study had as main goals to know the teachers’ perceptions of the transfer of learning processes to the professional practice and the factors that influence them. The sample included 171 teachers from various levels of education, and it was used the Learning Transfer System Inventory (LTSI). The results allow us to highlight the importance that motivational factors and the context of training have in the transfer of learning.La evaluación de la formación continua del profesorado se ha limitado en gran medida a la recopilación de información sobre la satisfacción y el aprendizaje. Sin embargo, también es importante analizar la transferencia del aprendizaje en contextos profesionales. El presente estudio tuvo como objetivos principales conocer las percepciones de los docentes sobre los procesos de transferencia de aprendizagem a la práctica profesional y los factores que influyen en ellos. La muestra incluyó a 171 docentes de diversos niveles de educación y se utilizó el Learning Transfer System Inventory (LTSI). Los resultados nos permiten resaltar la importancia que tienen los factores motivacionales y el contexto de la formación en la transferencia de aprendizaje.A avaliação da formação contínua de professores tem-se limitado em grande medida à recolha da informação sobre a satisfação e as aprendizagens. Contudo, importa também analisar a transferência das aprendizagens para os contextos profissionais. O presente estudo teve como principais objetivos conhecer as perceções dos professores sobre os processos de transferência das aprendizagens para a prática profissional e os fatores que os influenciam. A amostra incluiu 171 professores provenientes dos vários níveis de ensino, tendo sido utilizado o Learning Transfer System Inventory (LTSI). Os resultados permitem-nos destacar a importância que os fatores motivacionais e o contexto da formação têm na transferência das aprendizagens.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2019-12-19info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619Indagatio Didactica; Vol 11 No 4 (2019); 139-152Indagatio Didactica; Vol. 11 Núm. 4 (2019); 139-152Indagatio Didactica; Vol. 11 No 4 (2019); 139-152Indagatio Didactica; vol. 11 n.º 4 (2019); 139-1521647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10619https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10619/6957Barreira, Carlos Manuel FolgadoBidarra, Maria da Graça AmaroLázaro, João Paulo de Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:17:58Zoai:proa.ua.pt:article/10619Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:19.771775Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education
Perceção dos professores sobre os processos de transferência das aprendizagens na formação contínua
title Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education
spellingShingle Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education
Barreira, Carlos Manuel Folgado
title_short Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education
title_full Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education
title_fullStr Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education
title_full_unstemmed Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education
title_sort Teachers’ perception of learning transfer processes in-service education
author Barreira, Carlos Manuel Folgado
author_facet Barreira, Carlos Manuel Folgado
Bidarra, Maria da Graça Amaro
Lázaro, João Paulo de Oliveira
author_role author
author2 Bidarra, Maria da Graça Amaro
Lázaro, João Paulo de Oliveira
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barreira, Carlos Manuel Folgado
Bidarra, Maria da Graça Amaro
Lázaro, João Paulo de Oliveira
description Evaluation of in-service teacher education has been largely limited to gathering information about satisfaction and learning. However, it is also important to analyse the transfer of learning to professional contexts. The present study had as main goals to know the teachers’ perceptions of the transfer of learning processes to the professional practice and the factors that influence them. The sample included 171 teachers from various levels of education, and it was used the Learning Transfer System Inventory (LTSI). The results allow us to highlight the importance that motivational factors and the context of training have in the transfer of learning.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-19
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619
https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619
url https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10619
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10619
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/10619/6957
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 11 No 4 (2019); 139-152
Indagatio Didactica; Vol. 11 Núm. 4 (2019); 139-152
Indagatio Didactica; Vol. 11 No 4 (2019); 139-152
Indagatio Didactica; vol. 11 n.º 4 (2019); 139-152
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133571356557312