ActivoBank : a new market opportunity
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/18383 |
Resumo: | ActivoBank (AB) has identified a new business opportunity to diversify the bank’s offer within the business client segment. The project’s goal is to develop a portfolio of products and services targeting start-ups, micro and small enterprises (MSE). This case study presents the early steps of the business plan for the strategic diversification. Given the identified new business opportunity, market and customer analysis were made. Forecasts of the size and profitability of the target segment were prepared in order to assess its potential. The research confirmed the existence of an under-served segment in the banking industry. However at the same time, is not straightforward that the bank will succeed in targeting it. In line with this conception, a deeper, customer-centric and process-driven methodology is recommended. This process aims to ensure a better alignment between customer processes and financial services. This case study, however, does not reach any conclusion regarding whether or not the bank should invest on targeting this new segment. |
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ActivoBank : a new market opportunityBusiness strategySegmentingTargetingEntrepreneurshipOnline bankingEstratégia empresarialSegmentaçãoEmpreendedorismoDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoActivoBank (AB) has identified a new business opportunity to diversify the bank’s offer within the business client segment. The project’s goal is to develop a portfolio of products and services targeting start-ups, micro and small enterprises (MSE). This case study presents the early steps of the business plan for the strategic diversification. Given the identified new business opportunity, market and customer analysis were made. Forecasts of the size and profitability of the target segment were prepared in order to assess its potential. The research confirmed the existence of an under-served segment in the banking industry. However at the same time, is not straightforward that the bank will succeed in targeting it. In line with this conception, a deeper, customer-centric and process-driven methodology is recommended. This process aims to ensure a better alignment between customer processes and financial services. This case study, however, does not reach any conclusion regarding whether or not the bank should invest on targeting this new segment.O ActivoBank (AB) identificou uma nova oportunidade de negócios para diversificar a sua carteira de negócios para o segmento empresarial. O objetivo do projeto foi desenvolver um portfólio de produtos e serviços dirigidos a start-ups, micro e pequenas empresas. O caso de estudo apresenta os primeiros passos do plano de negócios tendo em vista a estratégia de diversificação. Dada a oportunidade de negócio, tanto o mercado como o cliente alvo, foram analisados. Foram calculadas previsões da dimensão e rentabilidade do segmento alvo, de forma a avaliar o seu potencial. A pesquisa efectuada, confirmou a existência de um segmento que não está a ser servido, adequadamente, pelo sector bancário. No entanto, não foram encontradas provas incontestáveis do sucesso do banco em servi-lo. Foi recomendado ao banco, que fizesse uma análise mais profunda do potencial cliente. A abordagem centrada no cliente e a metodologia orientada para os seus processos visa assegurar o alinhamento entre os processos do cliente com os serviços financeiros propostos pelo banco. O caso de estudo não foi conclusivo sobre se o banco deve investir na implementação do novo segmento ou retirar o projeto.Pires, João Paulo SimãoVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaMatos, Maria Marques Nunes de2020-02-27T01:30:42Z2015-07-1420152015-07-14T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/18383TID:201172291enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-20T01:32:09Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/18383Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:15:21.122684Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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