Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/25106 |
Resumo: | Objective: To share the experience of a Double Nursing degree promoted between the Nursing School of the Universidade de São Paulo and the Health Sciences Institute of the Universidade Católica Portuguesa, reflecting on the potentialities and challenges of this opportunity for graduate students. Method: This is an experience report presented in chronological order and of a descriptive nature. The double degree in Nursing was accomplished over a period of 6 months in a different institution from the institution of origin. Results: Among the activities developed during the Double Degree are: participating in examining boards, congresses, seminars, courses, meetings, lectures, colloquium, classes, research groups and technical visits to health services. A table presents and describes the main benefits of the experience experienced by the authors. Conclusion: When well-planned and well-developed, a double degree can promote personal, cultural and professional development of the students, favoring internationalization and contributing to the qualification of graduate programs. |
id |
RCAP_0d3c812e4adfe1e58874acb08b0c970d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/25106 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experienceDupla titulação em enfermagem: potencialidades e desafios de uma experiência de internacionalização acadêmica discenteDoble titulación en enfermería: potencialidades y retos de una experiencia de internacionalización académica discenteEducationNursingInternational Educational ExchangeEducação em enfermagemEducação de pós-graduação em enfermagemIntercâmbio educacional internacionalObjective: To share the experience of a Double Nursing degree promoted between the Nursing School of the Universidade de São Paulo and the Health Sciences Institute of the Universidade Católica Portuguesa, reflecting on the potentialities and challenges of this opportunity for graduate students. Method: This is an experience report presented in chronological order and of a descriptive nature. The double degree in Nursing was accomplished over a period of 6 months in a different institution from the institution of origin. Results: Among the activities developed during the Double Degree are: participating in examining boards, congresses, seminars, courses, meetings, lectures, colloquium, classes, research groups and technical visits to health services. A table presents and describes the main benefits of the experience experienced by the authors. Conclusion: When well-planned and well-developed, a double degree can promote personal, cultural and professional development of the students, favoring internationalization and contributing to the qualification of graduate programs.Objetivo: Compartilhar a experiência da dupla titulação em enfermagem promovida entre a Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo e o Instituto de Ciências da Saúde da Universidade Católica Portuguesa, fazendo uma reflexão sobre as potencialidades e os desafios dessa oportunidade para o estudante de pós-graduação. Método: Trata-se de um relato de experiência apresentado em ordem cronológica e de natureza descritiva. A dupla titulação em enfermagem foi realizada no período de 6 meses, em instituição diferente da de origem. Resultados: Dentre as atividades desenvolvidas durante a dupla titulação destacam-se: participação em bancas de defesa, congressos, seminário, cursos, encontros, palestras, colóquios, aulas, grupos de pesquisa e visita técnica aos serviços de saúde. Um quadro apresenta e descreve os principais benefícios da experiência vivenciada pelas autoras. Conclusão:Universidade de São PauloVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaNora, Carlise Rigon DallaSchaefer, RafaelaSchveitzer, Mariana CabralZoboli, Elma Lourdes Campos PavoneVieira, Margarida Maria2018-06-26T13:34:56Z20182018-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/25106engNora, C.R.D, Schaefer, R., Schveitzer, M.C., Zoboli, E.L.C.P, Vieira, M. (2018). Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience. Revista da Escola de Enfermagem da USP, 52(e03311), 7 p.0080-623410.1590/s1980-220x20170198033111980-220X8504816482429668784000430380100001info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-09-26T01:42:37Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/25106Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:20:01.620299Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience Dupla titulação em enfermagem: potencialidades e desafios de uma experiência de internacionalização acadêmica discente Doble titulación en enfermería: potencialidades y retos de una experiencia de internacionalización académica discente |
title |
Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience |
spellingShingle |
Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience Nora, Carlise Rigon Dalla Education Nursing International Educational Exchange Educação em enfermagem Educação de pós-graduação em enfermagem Intercâmbio educacional internacional |
title_short |
Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience |
title_full |
Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience |
title_fullStr |
Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience |
title_full_unstemmed |
Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience |
title_sort |
Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience |
author |
Nora, Carlise Rigon Dalla |
author_facet |
Nora, Carlise Rigon Dalla Schaefer, Rafaela Schveitzer, Mariana Cabral Zoboli, Elma Lourdes Campos Pavone Vieira, Margarida Maria |
author_role |
author |
author2 |
Schaefer, Rafaela Schveitzer, Mariana Cabral Zoboli, Elma Lourdes Campos Pavone Vieira, Margarida Maria |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nora, Carlise Rigon Dalla Schaefer, Rafaela Schveitzer, Mariana Cabral Zoboli, Elma Lourdes Campos Pavone Vieira, Margarida Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education Nursing International Educational Exchange Educação em enfermagem Educação de pós-graduação em enfermagem Intercâmbio educacional internacional |
topic |
Education Nursing International Educational Exchange Educação em enfermagem Educação de pós-graduação em enfermagem Intercâmbio educacional internacional |
description |
Objective: To share the experience of a Double Nursing degree promoted between the Nursing School of the Universidade de São Paulo and the Health Sciences Institute of the Universidade Católica Portuguesa, reflecting on the potentialities and challenges of this opportunity for graduate students. Method: This is an experience report presented in chronological order and of a descriptive nature. The double degree in Nursing was accomplished over a period of 6 months in a different institution from the institution of origin. Results: Among the activities developed during the Double Degree are: participating in examining boards, congresses, seminars, courses, meetings, lectures, colloquium, classes, research groups and technical visits to health services. A table presents and describes the main benefits of the experience experienced by the authors. Conclusion: When well-planned and well-developed, a double degree can promote personal, cultural and professional development of the students, favoring internationalization and contributing to the qualification of graduate programs. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-26T13:34:56Z 2018 2018-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.14/25106 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.14/25106 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Nora, C.R.D, Schaefer, R., Schveitzer, M.C., Zoboli, E.L.C.P, Vieira, M. (2018). Double nursing degree: potentialities and challenges of an international student academic experience. Revista da Escola de Enfermagem da USP, 52(e03311), 7 p. 0080-6234 10.1590/s1980-220x2017019803311 1980-220X 85048164824 29668784 000430380100001 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131896723013632 |