Criar Animais Virtuais Através de Machine Learning
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.22/21781 |
Resumo: | Approximately 42 percent of threatened or endangered species are at risk due to invasive species. Some invasive species find the new habitat by themselves during migrations, others are misplaced by humans, be it by mistake or necessity. This project aims to create a virtual habitat, populated by intelligent agents that represent the animals present in it. Programmers and scientists can add invasive species, and simulate what might happen. This will allow a more proactive response to this type of crisis. Different data-driven models are explored in order to find the best one for the problem at hands. Game engines are discussed, they have improved greatly over the last decade, and are accessible to everyone. Reliable tools to build simple or complex prototypes that give us graphic representations that can be photo realistic |
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Criar Animais Virtuais Através de Machine LearningCreating Virtual Animals Through Machine LearningArtificial IntelligenceIntelligent AgentsArtificial Neural NetworkANNFuzzy LogicFLAdaptive Neuro Fuzzy Inference SystemANFISUnityHabitat SimulationML-AgentsApproximately 42 percent of threatened or endangered species are at risk due to invasive species. Some invasive species find the new habitat by themselves during migrations, others are misplaced by humans, be it by mistake or necessity. This project aims to create a virtual habitat, populated by intelligent agents that represent the animals present in it. Programmers and scientists can add invasive species, and simulate what might happen. This will allow a more proactive response to this type of crisis. Different data-driven models are explored in order to find the best one for the problem at hands. Game engines are discussed, they have improved greatly over the last decade, and are accessible to everyone. Reliable tools to build simple or complex prototypes that give us graphic representations that can be photo realisticAproximadamente 42 por cento das espécies em vias de extinção estão em risco devido a espécies invasoras. Algumas dessas espécies invasoras chegam aos novos habitats através de migrações, outras chegam através da mão humana, voluntaria ou involuntariamente. Este projeto tem como objetivo criar um habitat virtual, com agentes inteligentes que rep resentam os animais presentes nesse mesmo habitat. Programadores e cientistas poderão adicionar espécies invasoras, e simular o que pode acontecer. Isto irá permitir uma resposta mais proativa quando estes tipos de crises acontecem. Diferentes modelos orientados a dados são explorados, a fim de perceber qual será o melhor para resolver o problema. Game engines são discutidos, este tipo de ferramenta tem evoluído bastante ao longo da última década, são ferramentas grátis, que podem ser usadas para criar protótipos com gráficos simples, ou foto realistasPereira, Isabel Cecília Correia da Silva Praça GomesRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoRocha, Hugo Tiago Trindade2023-01-23T15:23:10Z20222022-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/21781TID:203112890enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T13:18:01Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/21781Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:41:45.677184Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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Approximately 42 percent of threatened or endangered species are at risk due to invasive species. Some invasive species find the new habitat by themselves during migrations, others are misplaced by humans, be it by mistake or necessity. This project aims to create a virtual habitat, populated by intelligent agents that represent the animals present in it. Programmers and scientists can add invasive species, and simulate what might happen. This will allow a more proactive response to this type of crisis. Different data-driven models are explored in order to find the best one for the problem at hands. Game engines are discussed, they have improved greatly over the last decade, and are accessible to everyone. Reliable tools to build simple or complex prototypes that give us graphic representations that can be photo realistic |
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