The knowledge of future teachers about proportionality through concept maps

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ricart, Maria
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Estrada, Assumpta
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2935
Resumo: We analyze the conceptual maps about proportionality produced by 24 pre-service primary school teachers. They developed individually two conceptual maps: one before to study of proportionality and scales in particular during several lessons at a context of formative evaluation and the other, on having finished the experience. Results show that most of misunderstandings do not persist in students after the experience, even though they do not connect studied concepts.
id RCAP_0ead39275338106a15136b43ccda28f1
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/2935
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The knowledge of future teachers about proportionality through concept mapsLos conocimientos sobre la proporcionalidad de los futuros maestros a través del mapa conceptualLos conocimientos sobre la proporcionalidad de los futuros maestros a través del mapa conceptualWe analyze the conceptual maps about proportionality produced by 24 pre-service primary school teachers. They developed individually two conceptual maps: one before to study of proportionality and scales in particular during several lessons at a context of formative evaluation and the other, on having finished the experience. Results show that most of misunderstandings do not persist in students after the experience, even though they do not connect studied concepts.Se analizan los mapas conceptuales sobre la proporcionalidad realizados por 24 estudiantes del Doble Grado de Educación Infantil y Primaria. Los futuros maestros elaboraron individualmente dos mapas conceptuales: uno antes de trabajar durante varias sesiones en un contexto de evaluación formadora la proporcionalidad y las escalas en particular y, el otro, al finalizar la experiencia. Los resultados muestran que los errores conceptuales no persisten en los estudiantes después de la experiencia, pero estos no establecen conexiones suficientes entre conceptos trabajados.Analisam-se os mapas concetuais sobre a proporcionalidade, realizados pelos alunos da Licenciatura em Educação Infantil e Primária. Os futuros professores elaboraram individualmente dois mapas concetuais: um antes de trabalhar durante várias sessões num contexto de avaliação formadora sobre a proporcionalidade e as escalas e, o outro, no final da experiência. Os resultados mostram que os erros concetuais não persistem nos alunos depois da experiência, mas os alunos não estabelecem ligações suficientes entre os conceitos trabalhados.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2016-11-29info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v8i4.2935https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2935Indagatio Didactica; Vol 8 No 4 (2016); 31-41Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 4 (2016); 31-41Indagatio Didactica; Vol. 8 No 4 (2016); 31-41Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 4 (2016); 31-411647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPspahttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2935https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2935/2200Ricart, MariaEstrada, Assumptainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:15:05Zoai:proa.ua.pt:article/2935Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:29:59.793740Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The knowledge of future teachers about proportionality through concept maps
Los conocimientos sobre la proporcionalidad de los futuros maestros a través del mapa conceptual
Los conocimientos sobre la proporcionalidad de los futuros maestros a través del mapa conceptual
title The knowledge of future teachers about proportionality through concept maps
spellingShingle The knowledge of future teachers about proportionality through concept maps
Ricart, Maria
title_short The knowledge of future teachers about proportionality through concept maps
title_full The knowledge of future teachers about proportionality through concept maps
title_fullStr The knowledge of future teachers about proportionality through concept maps
title_full_unstemmed The knowledge of future teachers about proportionality through concept maps
title_sort The knowledge of future teachers about proportionality through concept maps
author Ricart, Maria
author_facet Ricart, Maria
Estrada, Assumpta
author_role author
author2 Estrada, Assumpta
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ricart, Maria
Estrada, Assumpta
description We analyze the conceptual maps about proportionality produced by 24 pre-service primary school teachers. They developed individually two conceptual maps: one before to study of proportionality and scales in particular during several lessons at a context of formative evaluation and the other, on having finished the experience. Results show that most of misunderstandings do not persist in students after the experience, even though they do not connect studied concepts.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-11-29
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2935
https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2935
url https://doi.org/10.34624/id.v8i4.2935
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2935
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/2935/2200
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 8 No 4 (2016); 31-41
Indagatio Didactica; Vol. 8 Núm. 4 (2016); 31-41
Indagatio Didactica; Vol. 8 No 4 (2016); 31-41
Indagatio Didactica; vol. 8 n.º 4 (2016); 31-41
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133567701221376