Communication challenges within non-governmental organizations
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58050/comunicando.v3i1.153 |
Resumo: | The communication of the Non-Governmental Organizations (NGO) faces some challenges that make it unique, with certain features, different from other well studied organizations, as community associations or corporations. With this article, we sought to address the most common, that affect almost every NGO, and make the work of the researcher or even the communicator – whose importance is, several times, disregarded – within the organization more difficult. Between the phenomenon of globalization, the multicultural background of both internal and external agents of the NGO and its public, the growing need of fundraising and attracting volunteers, and the difficulty of working with non-quantifiable variables, values, NGO are facing a deep changing and challenging process, adopting some business administration methods, but distrusting others. Members of NGO directions doubt any marketer (viewed as the only way to manage their communication, but not considered the most suited to the humanitarian world), sparking a permanent opposition, more or less evident, between paid workers and active militants, volunteers. |
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Communication challenges within non-governmental organizationsDesafios da comunicação dentro das organizações não governamentaisComunicação organizacionalOrganizações não governamentaisDesafios da ComunicaçãoOrganizational communicationNon-Governmental OrganizationCommunication ChallengesThe communication of the Non-Governmental Organizations (NGO) faces some challenges that make it unique, with certain features, different from other well studied organizations, as community associations or corporations. With this article, we sought to address the most common, that affect almost every NGO, and make the work of the researcher or even the communicator – whose importance is, several times, disregarded – within the organization more difficult. Between the phenomenon of globalization, the multicultural background of both internal and external agents of the NGO and its public, the growing need of fundraising and attracting volunteers, and the difficulty of working with non-quantifiable variables, values, NGO are facing a deep changing and challenging process, adopting some business administration methods, but distrusting others. Members of NGO directions doubt any marketer (viewed as the only way to manage their communication, but not considered the most suited to the humanitarian world), sparking a permanent opposition, more or less evident, between paid workers and active militants, volunteers.A comunicação das Organizações Não Governamentais enfrenta alguns desafios que a tornam única, com determinadas características, diferentes de outras organizações mais estudadas como as associações comunitárias ou empresas. Procurámos, neste artigo, abordar os mais comuns, aqueles que, de certa forma, são transversais à maioria dos organismos com o estatuto de ONG, e que complexificam não apenas o trabalho do investigador no terreno, mas também do funcionário do departamento responsável pela comunicação, muitas vezes inexistente ou desconsiderado. Entre a globalização, a multiculturalidade de actores internos, externos, e públicos-alvo, a necessidade crescente de angariação de recursos, financeiros ou humanos, e a dificuldade de se trabalhar com um produto não quantificável, os valores, as ONG têm enfrentado um processo de mudança profundo na sua gestão, num caminho que se vai aproximando do mundo empresarial, mas desconfiando sempre dele, considerando alguns dos seus instrumentos como opositores, violadores da própria identidade. Vemos, então, as direcções a duvidar dos profissionais de marketing (que para muitas é, actualmente a única via, por mais que possa não ser aceite como a mais adequada ao mundo humanitário), encetando um conflito, mais ou menos patente, entre funcionários assalariados e militantes activos, voluntários.Sopcom2014-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v3i1.153https://doi.org/10.58050/comunicando.v3i1.153Revista Comunicando; Vol. 3 No. 1 (2014): The Challenges of Research in Communication Sciences: Debates and Future Prospects; 44 - 65Revista Comunicando; Vol. 3 Núm. 1 (2014): Los Retos de la Investigación en Ciencias de la Comunicación: Debates y Perspectivas de Futuro; 44 - 65Revista Comunicando; Vol. 3 N.º 1 (2014): Os Desafios da Investigação em Ciências da Comunicação: Debates e Perspetivas de Futuro; 44 - 652182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/153https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/153/93Ladeira, Margaridainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:28:58Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/153Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:31.691542Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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