The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Morais, Nídia Salomé
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Antunes Sobral, Filomena, de Almeida Ferreira, Sónia, Gouveia, Teresa Sofia, Azevedo Gomes, Cristina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v9i2.520
Resumo: This article presents a literature review about media consumption and content sharing on the Internet and is part of a research project that aims to outline and understand practices shared among students of a specific Portuguese higher education institution. Much of the studies found allow us to conclude that students that currently attend higher education are used to multitasking and are active users of online devices, platforms and services in both personal and learning contexts. Research shows that the presence of technology and social media in the daily life of young people is no longer just a growing trend but rather a current fact, which produces intensiveand participatory communication dynamics.
id RCAP_124672f41a2c5ea550bed94dc6611b57
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/520
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practicesO consumo e a partilha de conteúdos na Internet pelos estudantes do ensino superior – contextos e práticasThis article presents a literature review about media consumption and content sharing on the Internet and is part of a research project that aims to outline and understand practices shared among students of a specific Portuguese higher education institution. Much of the studies found allow us to conclude that students that currently attend higher education are used to multitasking and are active users of online devices, platforms and services in both personal and learning contexts. Research shows that the presence of technology and social media in the daily life of young people is no longer just a growing trend but rather a current fact, which produces intensiveand participatory communication dynamics.En este artículo se presenta una revisión de la literatura sobre el uso y la distribución de contenidos en Internet, que hace parte de un proyecto de investigación que busca comprender las prácticas de uso de contenidos entre los estudiantes de una institución de educación superior. Gran parte de los estudios encontrados muestran que la generación que actualmente asiste a la educación superior es multitarea y disponible para un uso activo de los dispositivos, plataformas y servicios en línea, ya sea en el ámbito personal o de aprendizaje. Tenemos presente en esta investigación la fuerte presencia de la tecnología y los medios de comunicación social en el día a día de vida de los jóvenes, dándoles una dinámica de comunicación intensiva y participativa.Este artigo apresenta uma revisão de literatura acerca do consumo e partilha de conteúdos na Internet e surge no âmbito de um projeto de investigação que procura compreender as práticas de utilização de conteúdos entre os estudantes de uma instituição de ensino superior. Grande parte dos estudos encontrados permite concluir que a geração que frequenta atualmente o ensino superior é multitarefa e disponível para a utilização ativa de dispositivos, plataformas e serviços online quer no domínio pessoal, quer  no de aprendizagem. Emerge como tendência desta pesquisa a forte presença da tecnologia e dos media sociais no dia-a-dia dos jovens, o que lhes confere uma dinâmica comunicacional intensiva e participativa.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2017-07-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v9i2.520https://doi.org/10.34624/id.v9i2.520Indagatio Didactica; Vol 9 No 2 (2017); 143-154Indagatio Didactica; Vol. 9 Núm. 2 (2017); 143-154Indagatio Didactica; Vol. 9 No 2 (2017); 143-154Indagatio Didactica; vol. 9 n.º 2 (2017); 143-1541647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/520https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/520/427Morais, Nídia SaloméAntunes Sobral, Filomenade Almeida Ferreira, SóniaGouveia, Teresa SofiaAzevedo Gomes, Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:14:26Zoai:proa.ua.pt:article/520Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:29:55.028949Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices
O consumo e a partilha de conteúdos na Internet pelos estudantes do ensino superior – contextos e práticas
title The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices
spellingShingle The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices
Morais, Nídia Salomé
title_short The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices
title_full The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices
title_fullStr The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices
title_full_unstemmed The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices
title_sort The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices
author Morais, Nídia Salomé
author_facet Morais, Nídia Salomé
Antunes Sobral, Filomena
de Almeida Ferreira, Sónia
Gouveia, Teresa Sofia
Azevedo Gomes, Cristina
author_role author
author2 Antunes Sobral, Filomena
de Almeida Ferreira, Sónia
Gouveia, Teresa Sofia
Azevedo Gomes, Cristina
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Morais, Nídia Salomé
Antunes Sobral, Filomena
de Almeida Ferreira, Sónia
Gouveia, Teresa Sofia
Azevedo Gomes, Cristina
description This article presents a literature review about media consumption and content sharing on the Internet and is part of a research project that aims to outline and understand practices shared among students of a specific Portuguese higher education institution. Much of the studies found allow us to conclude that students that currently attend higher education are used to multitasking and are active users of online devices, platforms and services in both personal and learning contexts. Research shows that the presence of technology and social media in the daily life of young people is no longer just a growing trend but rather a current fact, which produces intensiveand participatory communication dynamics.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-26
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v9i2.520
https://doi.org/10.34624/id.v9i2.520
url https://doi.org/10.34624/id.v9i2.520
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/520
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/520/427
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 9 No 2 (2017); 143-154
Indagatio Didactica; Vol. 9 Núm. 2 (2017); 143-154
Indagatio Didactica; Vol. 9 No 2 (2017); 143-154
Indagatio Didactica; vol. 9 n.º 2 (2017); 143-154
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133566875992064