The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v9i2.520 |
Resumo: | This article presents a literature review about media consumption and content sharing on the Internet and is part of a research project that aims to outline and understand practices shared among students of a specific Portuguese higher education institution. Much of the studies found allow us to conclude that students that currently attend higher education are used to multitasking and are active users of online devices, platforms and services in both personal and learning contexts. Research shows that the presence of technology and social media in the daily life of young people is no longer just a growing trend but rather a current fact, which produces intensiveand participatory communication dynamics. |
id |
RCAP_124672f41a2c5ea550bed94dc6611b57 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/520 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practicesO consumo e a partilha de conteúdos na Internet pelos estudantes do ensino superior – contextos e práticasThis article presents a literature review about media consumption and content sharing on the Internet and is part of a research project that aims to outline and understand practices shared among students of a specific Portuguese higher education institution. Much of the studies found allow us to conclude that students that currently attend higher education are used to multitasking and are active users of online devices, platforms and services in both personal and learning contexts. Research shows that the presence of technology and social media in the daily life of young people is no longer just a growing trend but rather a current fact, which produces intensiveand participatory communication dynamics.En este artículo se presenta una revisión de la literatura sobre el uso y la distribución de contenidos en Internet, que hace parte de un proyecto de investigación que busca comprender las prácticas de uso de contenidos entre los estudiantes de una institución de educación superior. Gran parte de los estudios encontrados muestran que la generación que actualmente asiste a la educación superior es multitarea y disponible para un uso activo de los dispositivos, plataformas y servicios en línea, ya sea en el ámbito personal o de aprendizaje. Tenemos presente en esta investigación la fuerte presencia de la tecnología y los medios de comunicación social en el día a día de vida de los jóvenes, dándoles una dinámica de comunicación intensiva y participativa.Este artigo apresenta uma revisão de literatura acerca do consumo e partilha de conteúdos na Internet e surge no âmbito de um projeto de investigação que procura compreender as práticas de utilização de conteúdos entre os estudantes de uma instituição de ensino superior. Grande parte dos estudos encontrados permite concluir que a geração que frequenta atualmente o ensino superior é multitarefa e disponível para a utilização ativa de dispositivos, plataformas e serviços online quer no domínio pessoal, quer no de aprendizagem. Emerge como tendência desta pesquisa a forte presença da tecnologia e dos media sociais no dia-a-dia dos jovens, o que lhes confere uma dinâmica comunicacional intensiva e participativa.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2017-07-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v9i2.520https://doi.org/10.34624/id.v9i2.520Indagatio Didactica; Vol 9 No 2 (2017); 143-154Indagatio Didactica; Vol. 9 Núm. 2 (2017); 143-154Indagatio Didactica; Vol. 9 No 2 (2017); 143-154Indagatio Didactica; vol. 9 n.º 2 (2017); 143-1541647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/520https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/520/427Morais, Nídia SaloméAntunes Sobral, Filomenade Almeida Ferreira, SóniaGouveia, Teresa SofiaAzevedo Gomes, Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:14:26Zoai:proa.ua.pt:article/520Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:29:55.028949Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices O consumo e a partilha de conteúdos na Internet pelos estudantes do ensino superior – contextos e práticas |
title |
The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices |
spellingShingle |
The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices Morais, Nídia Salomé |
title_short |
The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices |
title_full |
The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices |
title_fullStr |
The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices |
title_full_unstemmed |
The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices |
title_sort |
The consumption and sharing of media and content on the Internet by higher education students – contexts and practices |
author |
Morais, Nídia Salomé |
author_facet |
Morais, Nídia Salomé Antunes Sobral, Filomena de Almeida Ferreira, Sónia Gouveia, Teresa Sofia Azevedo Gomes, Cristina |
author_role |
author |
author2 |
Antunes Sobral, Filomena de Almeida Ferreira, Sónia Gouveia, Teresa Sofia Azevedo Gomes, Cristina |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Morais, Nídia Salomé Antunes Sobral, Filomena de Almeida Ferreira, Sónia Gouveia, Teresa Sofia Azevedo Gomes, Cristina |
description |
This article presents a literature review about media consumption and content sharing on the Internet and is part of a research project that aims to outline and understand practices shared among students of a specific Portuguese higher education institution. Much of the studies found allow us to conclude that students that currently attend higher education are used to multitasking and are active users of online devices, platforms and services in both personal and learning contexts. Research shows that the presence of technology and social media in the daily life of young people is no longer just a growing trend but rather a current fact, which produces intensiveand participatory communication dynamics. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-26 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v9i2.520 https://doi.org/10.34624/id.v9i2.520 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v9i2.520 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/520 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/520/427 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 9 No 2 (2017); 143-154 Indagatio Didactica; Vol. 9 Núm. 2 (2017); 143-154 Indagatio Didactica; Vol. 9 No 2 (2017); 143-154 Indagatio Didactica; vol. 9 n.º 2 (2017); 143-154 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133566875992064 |