Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Paz, Daiane Padula
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Franco, Marcia Häfele Islabão, Bertagnolli, Silvia de Castro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.21/11957
Resumo: The use of Information and Communication Technologies (ICT) has been expanding in classrooms around the world in recent years. When associated with language teaching, they enable the personalization of teaching, bringing benefits such as greater interaction in the group, motivation to learn and diversification of activities. This article presents a historical perspective of computer-assisted language teaching, addresses the benefits of using ICT in teaching practice, and describes available resources that can assist teaching in the digital age with a focus on mobile applications developed for language teaching, used in practice of m-learning.
id RCAP_180589e21bceb69f94025efad47f5396
oai_identifier_str oai:repositorio.ipl.pt:10400.21/11957
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberesInformation and communication technologiesLanguage teachingMobile applicationsThe use of Information and Communication Technologies (ICT) has been expanding in classrooms around the world in recent years. When associated with language teaching, they enable the personalization of teaching, bringing benefits such as greater interaction in the group, motivation to learn and diversification of activities. This article presents a historical perspective of computer-assisted language teaching, addresses the benefits of using ICT in teaching practice, and describes available resources that can assist teaching in the digital age with a focus on mobile applications developed for language teaching, used in practice of m-learning.CIED – Centro Interdisciplinar de Estudos EducacionaisRCIPLPaz, Daiane PadulaFranco, Marcia Häfele IslabãoBertagnolli, Silvia de Castro2020-06-29T11:19:54Z20172017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.21/11957porPaz, D., Franco, M., Bertagnolli, S. (2017) Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberes in Ponte, C., Dodero, J. M., Silva, M. J. (2017) Atas do XIX Simpósio Internacional de Informática Educativa e VIII Encontro do CIED – III Encontro Internacional. (200-204) Lisboa: CIED – Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais978-989-95733-9-0info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-08-03T10:03:57Zoai:repositorio.ipl.pt:10400.21/11957Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:20:08.380902Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberes
title Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberes
spellingShingle Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberes
Paz, Daiane Padula
Information and communication technologies
Language teaching
Mobile applications
title_short Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberes
title_full Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberes
title_fullStr Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberes
title_full_unstemmed Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberes
title_sort Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberes
author Paz, Daiane Padula
author_facet Paz, Daiane Padula
Franco, Marcia Häfele Islabão
Bertagnolli, Silvia de Castro
author_role author
author2 Franco, Marcia Häfele Islabão
Bertagnolli, Silvia de Castro
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv RCIPL
dc.contributor.author.fl_str_mv Paz, Daiane Padula
Franco, Marcia Häfele Islabão
Bertagnolli, Silvia de Castro
dc.subject.por.fl_str_mv Information and communication technologies
Language teaching
Mobile applications
topic Information and communication technologies
Language teaching
Mobile applications
description The use of Information and Communication Technologies (ICT) has been expanding in classrooms around the world in recent years. When associated with language teaching, they enable the personalization of teaching, bringing benefits such as greater interaction in the group, motivation to learn and diversification of activities. This article presents a historical perspective of computer-assisted language teaching, addresses the benefits of using ICT in teaching practice, and describes available resources that can assist teaching in the digital age with a focus on mobile applications developed for language teaching, used in practice of m-learning.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017
2017-01-01T00:00:00Z
2020-06-29T11:19:54Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.21/11957
url http://hdl.handle.net/10400.21/11957
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Paz, D., Franco, M., Bertagnolli, S. (2017) Uso das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino de línguas: conectando saberes in Ponte, C., Dodero, J. M., Silva, M. J. (2017) Atas do XIX Simpósio Internacional de Informática Educativa e VIII Encontro do CIED – III Encontro Internacional. (200-204) Lisboa: CIED – Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais
978-989-95733-9-0
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv CIED – Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais
publisher.none.fl_str_mv CIED – Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133469387784192