Espacios de inclusión e implicaciones educativas entre escuela, museo y universidad : entrevistas a 14 personas expertas de Portugal
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/29175 |
Resumo: | The compilation of the force ideas emerged from the interviews conducted in Portugal to 14 experts in the field of the university, the school and the art museum. This study was carried out in the framework of the Institute of Research in Art, Desing and Society of the Faculty of Fine Arts of the University of Porto. Discursive connections, reflexive and visual practices are established between the three institutions, based on theoretical references, analyzing the strengths and weaknesses of the current situation |
id |
RCAP_197942e7d7eb367a7eb94d035775d3da |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/29175 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Espacios de inclusión e implicaciones educativas entre escuela, museo y universidad : entrevistas a 14 personas expertas de PortugalSpaces of inclusion and educational implications between school, museum and university : interviews with 14 expert people from PortugalMuseusEscolasUniversidadesEntrevistasEducação artísticaPedagogiaTeoria da arteThe compilation of the force ideas emerged from the interviews conducted in Portugal to 14 experts in the field of the university, the school and the art museum. This study was carried out in the framework of the Institute of Research in Art, Desing and Society of the Faculty of Fine Arts of the University of Porto. Discursive connections, reflexive and visual practices are established between the three institutions, based on theoretical references, analyzing the strengths and weaknesses of the current situationUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaSoto-González, Maria Dolores2017-10-03T12:00:56Z2017-082017-08-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/29175spaIn: Matéria-prima. - Lisboa, 2017. - Vol. 5 (2), nº1 (Maio./Ag. 2017), p. 30-39info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:21:21Zoai:repositorio.ul.pt:10451/29175Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:45:12.445577Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Espacios de inclusión e implicaciones educativas entre escuela, museo y universidad : entrevistas a 14 personas expertas de Portugal Spaces of inclusion and educational implications between school, museum and university : interviews with 14 expert people from Portugal |
title |
Espacios de inclusión e implicaciones educativas entre escuela, museo y universidad : entrevistas a 14 personas expertas de Portugal |
spellingShingle |
Espacios de inclusión e implicaciones educativas entre escuela, museo y universidad : entrevistas a 14 personas expertas de Portugal Soto-González, Maria Dolores Museus Escolas Universidades Entrevistas Educação artística Pedagogia Teoria da arte |
title_short |
Espacios de inclusión e implicaciones educativas entre escuela, museo y universidad : entrevistas a 14 personas expertas de Portugal |
title_full |
Espacios de inclusión e implicaciones educativas entre escuela, museo y universidad : entrevistas a 14 personas expertas de Portugal |
title_fullStr |
Espacios de inclusión e implicaciones educativas entre escuela, museo y universidad : entrevistas a 14 personas expertas de Portugal |
title_full_unstemmed |
Espacios de inclusión e implicaciones educativas entre escuela, museo y universidad : entrevistas a 14 personas expertas de Portugal |
title_sort |
Espacios de inclusión e implicaciones educativas entre escuela, museo y universidad : entrevistas a 14 personas expertas de Portugal |
author |
Soto-González, Maria Dolores |
author_facet |
Soto-González, Maria Dolores |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Soto-González, Maria Dolores |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Museus Escolas Universidades Entrevistas Educação artística Pedagogia Teoria da arte |
topic |
Museus Escolas Universidades Entrevistas Educação artística Pedagogia Teoria da arte |
description |
The compilation of the force ideas emerged from the interviews conducted in Portugal to 14 experts in the field of the university, the school and the art museum. This study was carried out in the framework of the Institute of Research in Art, Desing and Society of the Faculty of Fine Arts of the University of Porto. Discursive connections, reflexive and visual practices are established between the three institutions, based on theoretical references, analyzing the strengths and weaknesses of the current situation |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-10-03T12:00:56Z 2017-08 2017-08-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/29175 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/29175 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Matéria-prima. - Lisboa, 2017. - Vol. 5 (2), nº1 (Maio./Ag. 2017), p. 30-39 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134373760466944 |