Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Miranda, Helena Sofia Guerreiro de
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/9181
Resumo: Trabalho de Projeto apresentado como requisito parcial para obtenção do grau de Mestre em Estatística e Gestão de Informação, especialização em Estudos de Mercado e Gestão de Relacionamento com o Cliente
id RCAP_1f5f8bdfb21774a91242dfdb56e87715
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/9181
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer dataCluster analysisAirlinesData miningDecision supportCustomer relationship managementTrabalho de Projeto apresentado como requisito parcial para obtenção do grau de Mestre em Estatística e Gestão de Informação, especialização em Estudos de Mercado e Gestão de Relacionamento com o ClienteAs airlines strive to gain market share and sustain profitability in today’s economically challenging environment, they should develop new ways to optimize their frequent flyer programs while increase revenues. Aware of the challenges, airlines want to implement a customer relationship management (CRM) strategy based on customer analytics and data mining techniques to support marketing decisions. So, to achieve this goal, we have to apply clustering techniques to the company customer databases and develop a single view of customer across their demographic and behavioral characteristics as well as their value for the company. This will enable the company to identify the most profitable customers and run marketing campaigns more efficiently.Henriques, Roberto André PereiraRUNMiranda, Helena Sofia Guerreiro de2013-03-22T17:29:54Z2013-02-252013-02-25T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/9181TID:202250202enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T03:42:04Zoai:run.unl.pt:10362/9181Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:18:36.024598Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data
title Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data
spellingShingle Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data
Miranda, Helena Sofia Guerreiro de
Cluster analysis
Airlines
Data mining
Decision support
Customer relationship management
title_short Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data
title_full Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data
title_fullStr Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data
title_full_unstemmed Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data
title_sort Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data
author Miranda, Helena Sofia Guerreiro de
author_facet Miranda, Helena Sofia Guerreiro de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Henriques, Roberto André Pereira
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Miranda, Helena Sofia Guerreiro de
dc.subject.por.fl_str_mv Cluster analysis
Airlines
Data mining
Decision support
Customer relationship management
topic Cluster analysis
Airlines
Data mining
Decision support
Customer relationship management
description Trabalho de Projeto apresentado como requisito parcial para obtenção do grau de Mestre em Estatística e Gestão de Informação, especialização em Estudos de Mercado e Gestão de Relacionamento com o Cliente
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-03-22T17:29:54Z
2013-02-25
2013-02-25T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10362/9181
TID:202250202
url http://hdl.handle.net/10362/9181
identifier_str_mv TID:202250202
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137831442972672