Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10362/9181 |
Resumo: | Trabalho de Projeto apresentado como requisito parcial para obtenção do grau de Mestre em Estatística e Gestão de Informação, especialização em Estudos de Mercado e Gestão de Relacionamento com o Cliente |
id |
RCAP_1f5f8bdfb21774a91242dfdb56e87715 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:run.unl.pt:10362/9181 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer dataCluster analysisAirlinesData miningDecision supportCustomer relationship managementTrabalho de Projeto apresentado como requisito parcial para obtenção do grau de Mestre em Estatística e Gestão de Informação, especialização em Estudos de Mercado e Gestão de Relacionamento com o ClienteAs airlines strive to gain market share and sustain profitability in today’s economically challenging environment, they should develop new ways to optimize their frequent flyer programs while increase revenues. Aware of the challenges, airlines want to implement a customer relationship management (CRM) strategy based on customer analytics and data mining techniques to support marketing decisions. So, to achieve this goal, we have to apply clustering techniques to the company customer databases and develop a single view of customer across their demographic and behavioral characteristics as well as their value for the company. This will enable the company to identify the most profitable customers and run marketing campaigns more efficiently.Henriques, Roberto André PereiraRUNMiranda, Helena Sofia Guerreiro de2013-03-22T17:29:54Z2013-02-252013-02-25T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/9181TID:202250202enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T03:42:04Zoai:run.unl.pt:10362/9181Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:18:36.024598Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data |
title |
Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data |
spellingShingle |
Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data Miranda, Helena Sofia Guerreiro de Cluster analysis Airlines Data mining Decision support Customer relationship management |
title_short |
Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data |
title_full |
Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data |
title_fullStr |
Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data |
title_full_unstemmed |
Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data |
title_sort |
Building clusters for CRM strategies by mining airlines customer data |
author |
Miranda, Helena Sofia Guerreiro de |
author_facet |
Miranda, Helena Sofia Guerreiro de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Henriques, Roberto André Pereira RUN |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Miranda, Helena Sofia Guerreiro de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cluster analysis Airlines Data mining Decision support Customer relationship management |
topic |
Cluster analysis Airlines Data mining Decision support Customer relationship management |
description |
Trabalho de Projeto apresentado como requisito parcial para obtenção do grau de Mestre em Estatística e Gestão de Informação, especialização em Estudos de Mercado e Gestão de Relacionamento com o Cliente |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-03-22T17:29:54Z 2013-02-25 2013-02-25T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10362/9181 TID:202250202 |
url |
http://hdl.handle.net/10362/9181 |
identifier_str_mv |
TID:202250202 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137831442972672 |