Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cavenaghi, Airton
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Decker, Karin, Sogayar, Roberta Leme, Marques, Roseane Barcelo, Funcia, Thais da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964
Resumo: This article focus on the review of instructor exhibitions and behaviours in the classroom of the Anhembi Morumbi University, belonging to Laureate International Education group, especially in hotel course, of tourism and hospitality school. This review model, associated to the surge of the knowledge sharing and from the best teaching practices, with local focus, was boundedfrom the integrated project develop in accordance to the pardons of excellence and Switzerland tradition in the area in question, by the Glion Institute of Higher Education. Fron that work opportunity, instructors of both institutions, Glion, in Switzerland and the Hotel course of Anhembi Morumbi, choose to develop a surge with focus on the review of teachers pedagogical techniques in each of the universities comparing multicultural environments (as in the case of Glion, that groups in the same physical and educational space students coming from different places in the world: read up multicultural environments) and monocultural (Anhembi Morumbi University).
id RCAP_21e3f728eae4c372ec49fcfcde7a9d5b
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/1964
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidadeThis article focus on the review of instructor exhibitions and behaviours in the classroom of the Anhembi Morumbi University, belonging to Laureate International Education group, especially in hotel course, of tourism and hospitality school. This review model, associated to the surge of the knowledge sharing and from the best teaching practices, with local focus, was boundedfrom the integrated project develop in accordance to the pardons of excellence and Switzerland tradition in the area in question, by the Glion Institute of Higher Education. Fron that work opportunity, instructors of both institutions, Glion, in Switzerland and the Hotel course of Anhembi Morumbi, choose to develop a surge with focus on the review of teachers pedagogical techniques in each of the universities comparing multicultural environments (as in the case of Glion, that groups in the same physical and educational space students coming from different places in the world: read up multicultural environments) and monocultural (Anhembi Morumbi University).Este artigo centra-se na análise de exposições e comportamentos de docentes em salas de aula da Universidade Anhembi Morumbi, pertencente ao grupo Laureate Internacional Education, em especial no curso de Hotelaria, da Escola de Turismo e Hospitalidade. Este modelo de análise, associado à busca da partilha de conhecimentos e das melhores práticas de ensino, com foco local, foi delimitado a partir de um projeto integrado desenvolvido em concordância aos padrões de excelência e tradição suíça na área em questão, pelo Glion Institute of Higher Education. A partir dessa oportunidade de trabalho, docentes das duas instituições, Glion, na Suíça e curso de Hotelaria da Anhembi Morumbi, optaram por desenvolver uma pesquisa com foco de análise em técnicas pedagógicas docentes em cada uma das universidades comparando ambientes multicultural (como no caso de Glion, que agrupa no mesmo espaço físico e educacional alunos vindos de diferentes lugares do mundo: leia-se ambientes multiculturais) e monocultural (Universidade Anhembi Morumbi).Universidade Católica Portuguesa2015-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/1964Cadernos de Pedagogia Social; n. Especial (2015): Hospitalidade, educação e turismo; 73-891646-728010.34632/cpedagogiasocial.2015.nEspecialreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/cpedagogiasocial/article/view/1964https://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964https://revistas.ucp.pt/index.php/cpedagogiasocial/article/view/1964/1887Direitos de Autor (c) 2015 Airton Cavenaghi, Karin Decker, Roberta Leme Sogayar, Roseane Barcelo Marques, Thais da Silva Funciahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCavenaghi, AirtonDecker, KarinSogayar, Roberta LemeMarques, Roseane BarceloFuncia, Thais da Silva2022-09-20T11:11:49Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/1964Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:49:18.826569Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade
title Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade
spellingShingle Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade
Cavenaghi, Airton
title_short Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade
title_full Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade
title_fullStr Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade
title_full_unstemmed Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade
title_sort Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade
author Cavenaghi, Airton
author_facet Cavenaghi, Airton
Decker, Karin
Sogayar, Roberta Leme
Marques, Roseane Barcelo
Funcia, Thais da Silva
author_role author
author2 Decker, Karin
Sogayar, Roberta Leme
Marques, Roseane Barcelo
Funcia, Thais da Silva
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cavenaghi, Airton
Decker, Karin
Sogayar, Roberta Leme
Marques, Roseane Barcelo
Funcia, Thais da Silva
description This article focus on the review of instructor exhibitions and behaviours in the classroom of the Anhembi Morumbi University, belonging to Laureate International Education group, especially in hotel course, of tourism and hospitality school. This review model, associated to the surge of the knowledge sharing and from the best teaching practices, with local focus, was boundedfrom the integrated project develop in accordance to the pardons of excellence and Switzerland tradition in the area in question, by the Glion Institute of Higher Education. Fron that work opportunity, instructors of both institutions, Glion, in Switzerland and the Hotel course of Anhembi Morumbi, choose to develop a surge with focus on the review of teachers pedagogical techniques in each of the universities comparing multicultural environments (as in the case of Glion, that groups in the same physical and educational space students coming from different places in the world: read up multicultural environments) and monocultural (Anhembi Morumbi University).
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-01-01T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv journal article
info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/1964
url https://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964
identifier_str_mv oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/1964
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.pt/index.php/cpedagogiasocial/article/view/1964
https://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964
https://revistas.ucp.pt/index.php/cpedagogiasocial/article/view/1964/1887
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Pedagogia Social; n. Especial (2015): Hospitalidade, educação e turismo; 73-89
1646-7280
10.34632/cpedagogiasocial.2015.nEspecial
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130357976530944