Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964 |
Resumo: | This article focus on the review of instructor exhibitions and behaviours in the classroom of the Anhembi Morumbi University, belonging to Laureate International Education group, especially in hotel course, of tourism and hospitality school. This review model, associated to the surge of the knowledge sharing and from the best teaching practices, with local focus, was boundedfrom the integrated project develop in accordance to the pardons of excellence and Switzerland tradition in the area in question, by the Glion Institute of Higher Education. Fron that work opportunity, instructors of both institutions, Glion, in Switzerland and the Hotel course of Anhembi Morumbi, choose to develop a surge with focus on the review of teachers pedagogical techniques in each of the universities comparing multicultural environments (as in the case of Glion, that groups in the same physical and educational space students coming from different places in the world: read up multicultural environments) and monocultural (Anhembi Morumbi University). |
id |
RCAP_21e3f728eae4c372ec49fcfcde7a9d5b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/1964 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidadeThis article focus on the review of instructor exhibitions and behaviours in the classroom of the Anhembi Morumbi University, belonging to Laureate International Education group, especially in hotel course, of tourism and hospitality school. This review model, associated to the surge of the knowledge sharing and from the best teaching practices, with local focus, was boundedfrom the integrated project develop in accordance to the pardons of excellence and Switzerland tradition in the area in question, by the Glion Institute of Higher Education. Fron that work opportunity, instructors of both institutions, Glion, in Switzerland and the Hotel course of Anhembi Morumbi, choose to develop a surge with focus on the review of teachers pedagogical techniques in each of the universities comparing multicultural environments (as in the case of Glion, that groups in the same physical and educational space students coming from different places in the world: read up multicultural environments) and monocultural (Anhembi Morumbi University).Este artigo centra-se na análise de exposições e comportamentos de docentes em salas de aula da Universidade Anhembi Morumbi, pertencente ao grupo Laureate Internacional Education, em especial no curso de Hotelaria, da Escola de Turismo e Hospitalidade. Este modelo de análise, associado à busca da partilha de conhecimentos e das melhores práticas de ensino, com foco local, foi delimitado a partir de um projeto integrado desenvolvido em concordância aos padrões de excelência e tradição suíça na área em questão, pelo Glion Institute of Higher Education. A partir dessa oportunidade de trabalho, docentes das duas instituições, Glion, na Suíça e curso de Hotelaria da Anhembi Morumbi, optaram por desenvolver uma pesquisa com foco de análise em técnicas pedagógicas docentes em cada uma das universidades comparando ambientes multicultural (como no caso de Glion, que agrupa no mesmo espaço físico e educacional alunos vindos de diferentes lugares do mundo: leia-se ambientes multiculturais) e monocultural (Universidade Anhembi Morumbi).Universidade Católica Portuguesa2015-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/1964Cadernos de Pedagogia Social; n. Especial (2015): Hospitalidade, educação e turismo; 73-891646-728010.34632/cpedagogiasocial.2015.nEspecialreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/cpedagogiasocial/article/view/1964https://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964https://revistas.ucp.pt/index.php/cpedagogiasocial/article/view/1964/1887Direitos de Autor (c) 2015 Airton Cavenaghi, Karin Decker, Roberta Leme Sogayar, Roseane Barcelo Marques, Thais da Silva Funciahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCavenaghi, AirtonDecker, KarinSogayar, Roberta LemeMarques, Roseane BarceloFuncia, Thais da Silva2022-09-20T11:11:49Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/1964Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:49:18.826569Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade |
title |
Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade |
spellingShingle |
Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade Cavenaghi, Airton |
title_short |
Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade |
title_full |
Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade |
title_fullStr |
Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade |
title_full_unstemmed |
Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade |
title_sort |
Do ensino à aprendizagem: o desafio da sala de aula pela visão da hospitalidade |
author |
Cavenaghi, Airton |
author_facet |
Cavenaghi, Airton Decker, Karin Sogayar, Roberta Leme Marques, Roseane Barcelo Funcia, Thais da Silva |
author_role |
author |
author2 |
Decker, Karin Sogayar, Roberta Leme Marques, Roseane Barcelo Funcia, Thais da Silva |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cavenaghi, Airton Decker, Karin Sogayar, Roberta Leme Marques, Roseane Barcelo Funcia, Thais da Silva |
description |
This article focus on the review of instructor exhibitions and behaviours in the classroom of the Anhembi Morumbi University, belonging to Laureate International Education group, especially in hotel course, of tourism and hospitality school. This review model, associated to the surge of the knowledge sharing and from the best teaching practices, with local focus, was boundedfrom the integrated project develop in accordance to the pardons of excellence and Switzerland tradition in the area in question, by the Glion Institute of Higher Education. Fron that work opportunity, instructors of both institutions, Glion, in Switzerland and the Hotel course of Anhembi Morumbi, choose to develop a surge with focus on the review of teachers pedagogical techniques in each of the universities comparing multicultural environments (as in the case of Glion, that groups in the same physical and educational space students coming from different places in the world: read up multicultural environments) and monocultural (Anhembi Morumbi University). |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964 oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/1964 |
url |
https://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964 |
identifier_str_mv |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/1964 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.pt/index.php/cpedagogiasocial/article/view/1964 https://doi.org/10.34632/cpedagogiasocial.2015.1964 https://revistas.ucp.pt/index.php/cpedagogiasocial/article/view/1964/1887 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Pedagogia Social; n. Especial (2015): Hospitalidade, educação e turismo; 73-89 1646-7280 10.34632/cpedagogiasocial.2015.nEspecial reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130357976530944 |