Development and validation of the team learning questionnaire
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.12/4830 |
Resumo: | Nowadays the organizational scenario is changing in several aspects that affect organization commitment. Team learning construct has emerged as a tool to deal with these changes and the dynamic nature of this situation. Although team learning has acquired importance in recent years, instruments to measure team learning should be developed. The aim of this paper is to develop and validate a team learning scale, the Team Learning Questionnaire, attending to four dimensions of team learning: Continued Improvement Seeking, Dialogue Promotion and Open Communication, Collaborative Learning, and Strategic and Proactive Leadership that Promote Learning. Results provide evidence of the reliability and validity of the scale. |
id |
RCAP_26c89d90582600bf763b5dd9f06ebdd3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ispa.pt:10400.12/4830 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Development and validation of the team learning questionnaireTeam learningTeam learning questionnaireTeam learning dimensionsAprendizagem em equipaQuestionário de aprendizagem em equipaDimensões da aprendizagem em equipaNowadays the organizational scenario is changing in several aspects that affect organization commitment. Team learning construct has emerged as a tool to deal with these changes and the dynamic nature of this situation. Although team learning has acquired importance in recent years, instruments to measure team learning should be developed. The aim of this paper is to develop and validate a team learning scale, the Team Learning Questionnaire, attending to four dimensions of team learning: Continued Improvement Seeking, Dialogue Promotion and Open Communication, Collaborative Learning, and Strategic and Proactive Leadership that Promote Learning. Results provide evidence of the reliability and validity of the scale.Actualmente, o cenário organizacional está a mudar em vários aspectos que afectam o comprometimento organizacional. O conceito de aprendizagem em equipa tem emergido como um instrumento para lidar com estas mudanças e com a natureza dinâmica desta situação. Embora a aprendizagem em equipa tenha adquirido relevância nos últimos anos, os instrumentos para avaliar a aprendizagem em equipa deveriam ser desenvolvidos. O objectivo deste artigo é o de desenvolver e validar uma escala de aprendizagem em equipa, o Questionário da Aprendizagem em Equipa, considerando as quatro dimensões da aprendizagem em equipa: Procura da Melhoria Contínua, Promoção do Diálogo e Comunicação Aberta, Aprendizagem Colaborativa, e Liderança Estratégica e Proactiva, que promovem a Aprendizagem. Os resultados obtidos evidenciam a fiabilidade e a validade da escala.Spanish Agency of Education and ScienceInstituto Superior de Psicologia AplicadaRepositório do ISPABresó, IreneGracia, Francisco JavierLatorre, FelisaPeiró, J. M.2016-07-21T18:18:23Z2008-01-01T00:00:00Z2008-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.12/4830engComportamento Organizacional e Gestão, 14, 145-1600872-9662info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-09-05T16:40:33Zoai:repositorio.ispa.pt:10400.12/4830Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:22:40.646457Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Development and validation of the team learning questionnaire |
title |
Development and validation of the team learning questionnaire |
spellingShingle |
Development and validation of the team learning questionnaire Bresó, Irene Team learning Team learning questionnaire Team learning dimensions Aprendizagem em equipa Questionário de aprendizagem em equipa Dimensões da aprendizagem em equipa |
title_short |
Development and validation of the team learning questionnaire |
title_full |
Development and validation of the team learning questionnaire |
title_fullStr |
Development and validation of the team learning questionnaire |
title_full_unstemmed |
Development and validation of the team learning questionnaire |
title_sort |
Development and validation of the team learning questionnaire |
author |
Bresó, Irene |
author_facet |
Bresó, Irene Gracia, Francisco Javier Latorre, Felisa Peiró, J. M. |
author_role |
author |
author2 |
Gracia, Francisco Javier Latorre, Felisa Peiró, J. M. |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório do ISPA |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bresó, Irene Gracia, Francisco Javier Latorre, Felisa Peiró, J. M. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Team learning Team learning questionnaire Team learning dimensions Aprendizagem em equipa Questionário de aprendizagem em equipa Dimensões da aprendizagem em equipa |
topic |
Team learning Team learning questionnaire Team learning dimensions Aprendizagem em equipa Questionário de aprendizagem em equipa Dimensões da aprendizagem em equipa |
description |
Nowadays the organizational scenario is changing in several aspects that affect organization commitment. Team learning construct has emerged as a tool to deal with these changes and the dynamic nature of this situation. Although team learning has acquired importance in recent years, instruments to measure team learning should be developed. The aim of this paper is to develop and validate a team learning scale, the Team Learning Questionnaire, attending to four dimensions of team learning: Continued Improvement Seeking, Dialogue Promotion and Open Communication, Collaborative Learning, and Strategic and Proactive Leadership that Promote Learning. Results provide evidence of the reliability and validity of the scale. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-01-01T00:00:00Z 2008-01-01T00:00:00Z 2016-07-21T18:18:23Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.12/4830 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.12/4830 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Comportamento Organizacional e Gestão, 14, 145-160 0872-9662 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Superior de Psicologia Aplicada |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Superior de Psicologia Aplicada |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130087211139072 |