Development and validation of the team learning questionnaire

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bresó, Irene
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Gracia, Francisco Javier, Latorre, Felisa, Peiró, J. M.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.12/4830
Resumo: Nowadays the organizational scenario is changing in several aspects that affect organization commitment. Team learning construct has emerged as a tool to deal with these changes and the dynamic nature of this situation. Although team learning has acquired importance in recent years, instruments to measure team learning should be developed. The aim of this paper is to develop and validate a team learning scale, the Team Learning Questionnaire, attending to four dimensions of team learning: Continued Improvement Seeking, Dialogue Promotion and Open Communication, Collaborative Learning, and Strategic and Proactive Leadership that Promote Learning. Results provide evidence of the reliability and validity of the scale.
id RCAP_26c89d90582600bf763b5dd9f06ebdd3
oai_identifier_str oai:repositorio.ispa.pt:10400.12/4830
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Development and validation of the team learning questionnaireTeam learningTeam learning questionnaireTeam learning dimensionsAprendizagem em equipaQuestionário de aprendizagem em equipaDimensões da aprendizagem em equipaNowadays the organizational scenario is changing in several aspects that affect organization commitment. Team learning construct has emerged as a tool to deal with these changes and the dynamic nature of this situation. Although team learning has acquired importance in recent years, instruments to measure team learning should be developed. The aim of this paper is to develop and validate a team learning scale, the Team Learning Questionnaire, attending to four dimensions of team learning: Continued Improvement Seeking, Dialogue Promotion and Open Communication, Collaborative Learning, and Strategic and Proactive Leadership that Promote Learning. Results provide evidence of the reliability and validity of the scale.Actualmente, o cenário organizacional está a mudar em vários aspectos que afectam o comprometimento organizacional. O conceito de aprendizagem em equipa tem emergido como um instrumento para lidar com estas mudanças e com a natureza dinâmica desta situação. Embora a aprendizagem em equipa tenha adquirido relevância nos últimos anos, os instrumentos para avaliar a aprendizagem em equipa deveriam ser desenvolvidos. O objectivo deste artigo é o de desenvolver e validar uma escala de aprendizagem em equipa, o Questionário da Aprendizagem em Equipa, considerando as quatro dimensões da aprendizagem em equipa: Procura da Melhoria Contínua, Promoção do Diálogo e Comunicação Aberta, Aprendizagem Colaborativa, e Liderança Estratégica e Proactiva, que promovem a Aprendizagem. Os resultados obtidos evidenciam a fiabilidade e a validade da escala.Spanish Agency of Education and ScienceInstituto Superior de Psicologia AplicadaRepositório do ISPABresó, IreneGracia, Francisco JavierLatorre, FelisaPeiró, J. M.2016-07-21T18:18:23Z2008-01-01T00:00:00Z2008-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.12/4830engComportamento Organizacional e Gestão, 14, 145-1600872-9662info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-09-05T16:40:33Zoai:repositorio.ispa.pt:10400.12/4830Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:22:40.646457Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Development and validation of the team learning questionnaire
title Development and validation of the team learning questionnaire
spellingShingle Development and validation of the team learning questionnaire
Bresó, Irene
Team learning
Team learning questionnaire
Team learning dimensions
Aprendizagem em equipa
Questionário de aprendizagem em equipa
Dimensões da aprendizagem em equipa
title_short Development and validation of the team learning questionnaire
title_full Development and validation of the team learning questionnaire
title_fullStr Development and validation of the team learning questionnaire
title_full_unstemmed Development and validation of the team learning questionnaire
title_sort Development and validation of the team learning questionnaire
author Bresó, Irene
author_facet Bresó, Irene
Gracia, Francisco Javier
Latorre, Felisa
Peiró, J. M.
author_role author
author2 Gracia, Francisco Javier
Latorre, Felisa
Peiró, J. M.
author2_role author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório do ISPA
dc.contributor.author.fl_str_mv Bresó, Irene
Gracia, Francisco Javier
Latorre, Felisa
Peiró, J. M.
dc.subject.por.fl_str_mv Team learning
Team learning questionnaire
Team learning dimensions
Aprendizagem em equipa
Questionário de aprendizagem em equipa
Dimensões da aprendizagem em equipa
topic Team learning
Team learning questionnaire
Team learning dimensions
Aprendizagem em equipa
Questionário de aprendizagem em equipa
Dimensões da aprendizagem em equipa
description Nowadays the organizational scenario is changing in several aspects that affect organization commitment. Team learning construct has emerged as a tool to deal with these changes and the dynamic nature of this situation. Although team learning has acquired importance in recent years, instruments to measure team learning should be developed. The aim of this paper is to develop and validate a team learning scale, the Team Learning Questionnaire, attending to four dimensions of team learning: Continued Improvement Seeking, Dialogue Promotion and Open Communication, Collaborative Learning, and Strategic and Proactive Leadership that Promote Learning. Results provide evidence of the reliability and validity of the scale.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-01-01T00:00:00Z
2008-01-01T00:00:00Z
2016-07-21T18:18:23Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.12/4830
url http://hdl.handle.net/10400.12/4830
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv Comportamento Organizacional e Gestão, 14, 145-160
0872-9662
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Superior de Psicologia Aplicada
publisher.none.fl_str_mv Instituto Superior de Psicologia Aplicada
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130087211139072