The influence of Amazon on E-Commerce Industry Evolution and Customers’ Buying Behaviour: A case study of a financial institution

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alberto, Ricardo Rodrigues
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/148823
Resumo: Internship Report presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Marketing Intelligence
id RCAP_28f69d700046ec9d9d9d1c2a66be4034
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/148823
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The influence of Amazon on E-Commerce Industry Evolution and Customers’ Buying Behaviour: A case study of a financial institutionE-Commerce IndustryOnline customersAmazon Customers’Consumers’ BehaviourMarketing AnalyticsDomínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da InformaçãoInternship Report presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Marketing IntelligenceThe definition of e-commerce stands by a business model that allows companies and individuals to buy and sell goods and services over the Internet (Bloomenthal, 2022). Amazon remains one of the largest companies in the E-Commerce industry market. How is it possible to know this? The answer is simple, Amazon has made public its revenue of at least $75.45 billion during the current pandemic. Along with its impressive sales numbers, Amazon has once again proven to be one of the most powerful companies within the industry because of its high popularity among consumers. The main objective of this internship report is to understand what is the impact of Amazon on E-Commerce Industry and consumers’ buying behaviour, and for that it is necessary to understand what is the impact of Amazon on the main results of companies that sell products in that same platform. To answer this question, I had to understand data from Amazon Seller Central, company/brands reports, and reports of campaigns carried out. All the information was analysed using data from the company where I made my internship. It is important to say that Amazon has a lot of influence on the buying behaviour of thousands if not millions of consumers, more properly, consumers of the young generation. The reason why this is so is because, people of that age know more about technology and are more into the online world than older people. So why is this happening? Because customers love to shop online, and why? Because itis easy, comfortable, effortless and often comes with great discounts for the buyer.A definição de E-Commerce assenta num modelo de negócio que permite às empresas e indivíduos comprar e vender bens e serviços através da Internet (Bloomenthal, 2022). A Amazon continua a ser uma das maiores empresas no mercado da indústria do E-Commerce. Como é possível saber isso? A resposta é simples, a Amazon tornou pública a sua receita de pelo menos 75,45 mil milhões de dólares durante a atual pandemia. Deste modo, a Amazon provou uma vez mais ser uma das mais poderosas empresas dentro da indústria de E-Commerce pela elevada popularidade entre os consumidores. O principal objetivo deste relatório de estágio é compreender qual o impacto da Amazon na evolução da Indústria do E-Commerce e no comportamento de compra dos consumidores, e para tal é necessário compreender qual o impacto da Amazon nos principais resultados das empresas que vendem produtos nessa mesma plataforma. Para responder a esta pergunta, tive de compreender qual o impacto do ECommerce nos resultados dessas empresas (em geral) incluindo relatórios de empresas/marcas, e relatórios de campanhas realizadas e compreender também os dados das empresas na Amazon Seller Central. Toda essa informação foi analisada utilizando os dados da empresa em que realizei o meu estágio na Holanda. É importante dizer que a Amazon tem muita influência no comportamento de compra de milhares senão milhões de consumidores, mais propriamente, consumidores da geração jovem. A razão pela qual isso acontece é porque pessoas com essa idade sabem mais sobre tecnologia e estão “mais dentro” do mundo online do que as pessoas com mais idade. Assim sendo, porque é que isso está a acontecer? Porque os clientes adoram comprar online, e porquê? Porque é fácil, confortável, sem esforço e muitas vezes vem acompanhado com grandes e vantajosos descontos para o comprador.Szabó-Douat, TeodóraRUNAlberto, Ricardo Rodrigues2023-02-08T11:16:31Z2023-01-232023-01-23T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/148823TID:203216156enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T05:30:31Zoai:run.unl.pt:10362/148823Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:53:30.332194Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The influence of Amazon on E-Commerce Industry Evolution and Customers’ Buying Behaviour: A case study of a financial institution
title The influence of Amazon on E-Commerce Industry Evolution and Customers’ Buying Behaviour: A case study of a financial institution
spellingShingle The influence of Amazon on E-Commerce Industry Evolution and Customers’ Buying Behaviour: A case study of a financial institution
Alberto, Ricardo Rodrigues
E-Commerce Industry
Online customers
Amazon Customers’
Consumers’ Behaviour
Marketing Analytics
Domínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informação
title_short The influence of Amazon on E-Commerce Industry Evolution and Customers’ Buying Behaviour: A case study of a financial institution
title_full The influence of Amazon on E-Commerce Industry Evolution and Customers’ Buying Behaviour: A case study of a financial institution
title_fullStr The influence of Amazon on E-Commerce Industry Evolution and Customers’ Buying Behaviour: A case study of a financial institution
title_full_unstemmed The influence of Amazon on E-Commerce Industry Evolution and Customers’ Buying Behaviour: A case study of a financial institution
title_sort The influence of Amazon on E-Commerce Industry Evolution and Customers’ Buying Behaviour: A case study of a financial institution
author Alberto, Ricardo Rodrigues
author_facet Alberto, Ricardo Rodrigues
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Szabó-Douat, Teodóra
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Alberto, Ricardo Rodrigues
dc.subject.por.fl_str_mv E-Commerce Industry
Online customers
Amazon Customers’
Consumers’ Behaviour
Marketing Analytics
Domínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informação
topic E-Commerce Industry
Online customers
Amazon Customers’
Consumers’ Behaviour
Marketing Analytics
Domínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informação
description Internship Report presented as the partial requirement for obtaining a Master's degree in Information Management, specialization in Marketing Intelligence
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-02-08T11:16:31Z
2023-01-23
2023-01-23T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10362/148823
TID:203216156
url http://hdl.handle.net/10362/148823
identifier_str_mv TID:203216156
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799138125289619456