The integration of new media in the Portuguese school context
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34632/interconexoes.2014.8577 |
Resumo: | The Portuguese Governmental Technologic Plan, 2005, among other things, tried to contribute to the blurring of the access to technology in rural and urban areas asymmetries, mainly through computers distribution to students and teachers, broadband Internet installation in schools and its conversion, among other measures either corporate or societal. In this paper we present a historical analysis of the integration of media in Portuguese school context, focusing on rural areas. In addition, two perspectives regarding the use of media in the school context are also discussed: the students and teachers. |
id |
RCAP_29f8a0acd45c7a93ab445d0cf952347b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/8577 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The integration of new media in the Portuguese school contextA integração de novos media no contexto escolar portuguêsThe Portuguese Governmental Technologic Plan, 2005, among other things, tried to contribute to the blurring of the access to technology in rural and urban areas asymmetries, mainly through computers distribution to students and teachers, broadband Internet installation in schools and its conversion, among other measures either corporate or societal. In this paper we present a historical analysis of the integration of media in Portuguese school context, focusing on rural areas. In addition, two perspectives regarding the use of media in the school context are also discussed: the students and teachers.Em Portugal, o Plano Tecnológico do Governo, datado de 2005, tentou, entre outras coisas, contribuir para o esbatimento das assimetrias de acesso a tecnologia entre rural e urbano, sobretudo, através da distribuição de computadores a alunos e docentes, de Internet de banda larga nas escolas, da reconversão do parque escolar, entre outras medidas quer empresariais, quer societais. Neste artigo faz-se uma análise histórica à integração dos media no contexto escolar português, focando a atenção nas áreas rurais. Para além disso, são ainda abordadas duas perspetivas de utilização dos media no contexto escolar: a dos alunos e a dos professores.Universidade Católica Portuguesa2014-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/interconexoes.2014.8577oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/8577Interconexões; v. 2 n. 1 (2014); 77-972182-614510.34632/interconexoes.2014.2.1reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/interconexoes/article/view/8577https://doi.org/10.34632/interconexoes.2014.8577https://revistas.ucp.pt/index.php/interconexoes/article/view/8577/8457Direitos de Autor (c) 2014 Ana Melro, Lídia Oliveirahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMelro, AnaOliveira, Lídia2022-09-20T15:12:16Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/8577Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:51:02.964623Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The integration of new media in the Portuguese school context A integração de novos media no contexto escolar português |
title |
The integration of new media in the Portuguese school context |
spellingShingle |
The integration of new media in the Portuguese school context Melro, Ana |
title_short |
The integration of new media in the Portuguese school context |
title_full |
The integration of new media in the Portuguese school context |
title_fullStr |
The integration of new media in the Portuguese school context |
title_full_unstemmed |
The integration of new media in the Portuguese school context |
title_sort |
The integration of new media in the Portuguese school context |
author |
Melro, Ana |
author_facet |
Melro, Ana Oliveira, Lídia |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Lídia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Melro, Ana Oliveira, Lídia |
description |
The Portuguese Governmental Technologic Plan, 2005, among other things, tried to contribute to the blurring of the access to technology in rural and urban areas asymmetries, mainly through computers distribution to students and teachers, broadband Internet installation in schools and its conversion, among other measures either corporate or societal. In this paper we present a historical analysis of the integration of media in Portuguese school context, focusing on rural areas. In addition, two perspectives regarding the use of media in the school context are also discussed: the students and teachers. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34632/interconexoes.2014.8577 oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/8577 |
url |
https://doi.org/10.34632/interconexoes.2014.8577 |
identifier_str_mv |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/8577 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.pt/index.php/interconexoes/article/view/8577 https://doi.org/10.34632/interconexoes.2014.8577 https://revistas.ucp.pt/index.php/interconexoes/article/view/8577/8457 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2014 Ana Melro, Lídia Oliveira http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2014 Ana Melro, Lídia Oliveira http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Interconexões; v. 2 n. 1 (2014); 77-97 2182-6145 10.34632/interconexoes.2014.2.1 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130374099435520 |