A measurement of the values of personal college students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/ei.v0i10.5755 |
Resumo: | This paper analyzes the influence of the profile of university students in relation to their individual values, using the model proposed by the Multi-value item (MILOV) of Herche (1994), which points to nine dimensions scales personal values: safety, self-respect picture, requirement, belonging, excitement, fun, relationships and accomplishment. We conducted a quantitative survey of 216 college students at the Federal University of Santa Maria (UFSM). Within the research results, it was found that the sample consisted mostly of women, unmarried, doing sports; and the most important values for the respondents are the dimensions of self-esteem, relationships and accomplishment. The work presents contributions to the discipline of consumer behavior when using Milov scale in the Brazilian context. Among its limitations, it is suggested to expand the sample to other consumers, not just college students. |
id |
RCAP_2b16a0ba9f9df1aad887ebfc4b3a12ba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/5755 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
A measurement of the values of personal college studentsA mensuração dos valores pessoais de estudantes universitáriosThis paper analyzes the influence of the profile of university students in relation to their individual values, using the model proposed by the Multi-value item (MILOV) of Herche (1994), which points to nine dimensions scales personal values: safety, self-respect picture, requirement, belonging, excitement, fun, relationships and accomplishment. We conducted a quantitative survey of 216 college students at the Federal University of Santa Maria (UFSM). Within the research results, it was found that the sample consisted mostly of women, unmarried, doing sports; and the most important values for the respondents are the dimensions of self-esteem, relationships and accomplishment. The work presents contributions to the discipline of consumer behavior when using Milov scale in the Brazilian context. Among its limitations, it is suggested to expand the sample to other consumers, not just college students.Esse artigo busca analisar a influência do perfil dos estudantes universitários em relação aos seus valores individuais, usando as escalas propostas pelo modelo Multi-item de valor (MILOV) de Herche (1994), o qual aponta nove dimensões para valores pessoais: segurança, autorrespeito, imagem, exigência, pertencer, excitação, diversão, relacionamento e realização. Realizou-se uma pesquisa quantitativa junto com 216 estudantes universitários da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Dentro dos resultados da investigação, verificou-se que a amostra foi composta em sua maioria por mulheres, solteiras, praticantes de esportes; e os valores mais importantes para os entrevistados são as dimensões da autoestima, os relacionamentos e realização. O trabalho apresenta contribuições para a disciplina de comportamento do consumidor ao usar a escala MILOV no contexto brasileiro. Entre as suas limitações, sugere-se expandir a amostra para outros consumidores, e não apenas estudantes universitários.Instituto Superior de Contabilidade e Administração da Universidade de Aveiro2014-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/ei.v0i10.5755oai:proa.ua.pt:article/5755Estudos do ISCA; No 10 (2014)Estudos do ISCA; n.º 10 (2014)1646-48500873-2019reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/estudosdoisca/article/view/5755https://doi.org/10.34624/ei.v0i10.5755https://proa.ua.pt/index.php/estudosdoisca/article/view/5755/4258https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Ana Claudia da RosaNunes, Jankel Dal’ostoGrohmann, Márcia Zampieri GrohmannBattistella, Luciana Flores BattistellaSilva, Cristiane Melo da SilvaBrusius, Melissa Dotto Brusius2022-09-22T16:24:14Zoai:proa.ua.pt:article/5755Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:59:28.289169Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A measurement of the values of personal college students A mensuração dos valores pessoais de estudantes universitários |
title |
A measurement of the values of personal college students |
spellingShingle |
A measurement of the values of personal college students Rosa, Ana Claudia da Rosa |
title_short |
A measurement of the values of personal college students |
title_full |
A measurement of the values of personal college students |
title_fullStr |
A measurement of the values of personal college students |
title_full_unstemmed |
A measurement of the values of personal college students |
title_sort |
A measurement of the values of personal college students |
author |
Rosa, Ana Claudia da Rosa |
author_facet |
Rosa, Ana Claudia da Rosa Nunes, Jankel Dal’osto Grohmann, Márcia Zampieri Grohmann Battistella, Luciana Flores Battistella Silva, Cristiane Melo da Silva Brusius, Melissa Dotto Brusius |
author_role |
author |
author2 |
Nunes, Jankel Dal’osto Grohmann, Márcia Zampieri Grohmann Battistella, Luciana Flores Battistella Silva, Cristiane Melo da Silva Brusius, Melissa Dotto Brusius |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rosa, Ana Claudia da Rosa Nunes, Jankel Dal’osto Grohmann, Márcia Zampieri Grohmann Battistella, Luciana Flores Battistella Silva, Cristiane Melo da Silva Brusius, Melissa Dotto Brusius |
description |
This paper analyzes the influence of the profile of university students in relation to their individual values, using the model proposed by the Multi-value item (MILOV) of Herche (1994), which points to nine dimensions scales personal values: safety, self-respect picture, requirement, belonging, excitement, fun, relationships and accomplishment. We conducted a quantitative survey of 216 college students at the Federal University of Santa Maria (UFSM). Within the research results, it was found that the sample consisted mostly of women, unmarried, doing sports; and the most important values for the respondents are the dimensions of self-esteem, relationships and accomplishment. The work presents contributions to the discipline of consumer behavior when using Milov scale in the Brazilian context. Among its limitations, it is suggested to expand the sample to other consumers, not just college students. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/ei.v0i10.5755 oai:proa.ua.pt:article/5755 |
url |
https://doi.org/10.34624/ei.v0i10.5755 |
identifier_str_mv |
oai:proa.ua.pt:article/5755 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/estudosdoisca/article/view/5755 https://doi.org/10.34624/ei.v0i10.5755 https://proa.ua.pt/index.php/estudosdoisca/article/view/5755/4258 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Superior de Contabilidade e Administração da Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Superior de Contabilidade e Administração da Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos do ISCA; No 10 (2014) Estudos do ISCA; n.º 10 (2014) 1646-4850 0873-2019 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130461739417600 |