A measurement of the values of personal college students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rosa, Ana Claudia da Rosa
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Nunes, Jankel Dal’osto, Grohmann, Márcia Zampieri Grohmann, Battistella, Luciana Flores Battistella, Silva, Cristiane Melo da Silva, Brusius, Melissa Dotto Brusius
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/ei.v0i10.5755
Resumo: This paper analyzes the influence of the profile of university students in relation to their individual values, using the model proposed by the Multi-value item (MILOV) of Herche (1994), which points to nine dimensions scales personal values: safety, self-respect picture, requirement, belonging, excitement, fun, relationships and accomplishment. We conducted a quantitative survey of 216 college students at the Federal University of Santa Maria (UFSM). Within the research results, it was found that the sample consisted mostly of women, unmarried, doing sports; and the most important values for the respondents are the dimensions of self-esteem, relationships and accomplishment. The work presents contributions to the discipline of consumer behavior when using Milov scale in the Brazilian context. Among its limitations, it is suggested to expand the sample to other consumers, not just college students.
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spelling A measurement of the values of personal college studentsA mensuração dos valores pessoais de estudantes universitáriosThis paper analyzes the influence of the profile of university students in relation to their individual values, using the model proposed by the Multi-value item (MILOV) of Herche (1994), which points to nine dimensions scales personal values: safety, self-respect picture, requirement, belonging, excitement, fun, relationships and accomplishment. We conducted a quantitative survey of 216 college students at the Federal University of Santa Maria (UFSM). Within the research results, it was found that the sample consisted mostly of women, unmarried, doing sports; and the most important values for the respondents are the dimensions of self-esteem, relationships and accomplishment. The work presents contributions to the discipline of consumer behavior when using Milov scale in the Brazilian context. Among its limitations, it is suggested to expand the sample to other consumers, not just college students.Esse artigo busca analisar a influência do perfil dos estudantes universitários em relação aos seus valores individuais, usando as escalas propostas pelo modelo Multi-item de valor (MILOV) de Herche (1994), o qual aponta nove dimensões para valores pessoais: segurança, autorrespeito, imagem, exigência, pertencer, excitação, diversão, relacionamento e realização. Realizou-se uma pesquisa quantitativa junto com 216 estudantes universitários da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Dentro dos resultados da investigação, verificou-se que a amostra foi composta em sua maioria por mulheres, solteiras, praticantes de esportes; e os valores mais importantes para os entrevistados são as dimensões da autoestima, os relacionamentos e realização. O trabalho apresenta contribuições para a disciplina de comportamento do consumidor ao usar a escala MILOV no contexto brasileiro. Entre as suas limitações, sugere-se expandir a amostra para outros consumidores, e não apenas estudantes universitários.Instituto Superior de Contabilidade e Administração da Universidade de Aveiro2014-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/ei.v0i10.5755oai:proa.ua.pt:article/5755Estudos do ISCA; No 10 (2014)Estudos do ISCA; n.º 10 (2014)1646-48500873-2019reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/estudosdoisca/article/view/5755https://doi.org/10.34624/ei.v0i10.5755https://proa.ua.pt/index.php/estudosdoisca/article/view/5755/4258https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Ana Claudia da RosaNunes, Jankel Dal’ostoGrohmann, Márcia Zampieri GrohmannBattistella, Luciana Flores BattistellaSilva, Cristiane Melo da SilvaBrusius, Melissa Dotto Brusius2022-09-22T16:24:14Zoai:proa.ua.pt:article/5755Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:59:28.289169Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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