Specific levels of function in a case study with nursing teachers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Figueiredo, Amélia Simões
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839
Resumo: The changes in national education policies that have occurred in the last decades of the twentieth century generated transformations that led to an identity crisis in nursing teachers. This article aims to present a methodological research design comprising an articulation of two studies: the first one characterized by an extensive character regarding the social portrait of the nursing teachers, and a second biographic study, based on semi-structured interviews among a sample of participants from all the country. The following stages are highlighted between the preparatory study and the main study: description, conceptual structuring and theorizing, which is detailed.
id RCAP_34c86ed9032990a4d882afe6e1130c2f
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2839
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Specific levels of function in a case study with nursing teachersNíveis de função num estudo de caso com professores de enfermagemThe changes in national education policies that have occurred in the last decades of the twentieth century generated transformations that led to an identity crisis in nursing teachers. This article aims to present a methodological research design comprising an articulation of two studies: the first one characterized by an extensive character regarding the social portrait of the nursing teachers, and a second biographic study, based on semi-structured interviews among a sample of participants from all the country. The following stages are highlighted between the preparatory study and the main study: description, conceptual structuring and theorizing, which is detailed.As mudanças nas políticas educativas nacionais que ocorreram nas últimas décadas do século XX geraram transformações que conduziram a uma crise identitária nos docentes de enfermagem. O presente artigo tem como objetivo apresentar um dispositivo metodológico que passa pela  articulação de dois estudos: um primeiro de carácter extensivo, com vista à constituição do retrato social dos docentes de enfermagem, e um segundo de natureza biográfica, sustentado em entrevistas semiestruturadas a uma amostra constituída por participantes de vários pontos do país. Entre um estudo propedêutico e um estudo principal cursam as seguintes fases: descrição, estruturação conceptual e teorização que se detalha. Universidade Católica Portuguesa2013-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839https://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839Cadernos de Saúde; Vol 6 (2013); 43-54Cadernos de Saúde; v. 6 (2013); 43-542795-43581647-055910.34632/cadernosdesaude.2013.6.0reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/cadernosdesaude/article/view/2839https://revistas.ucp.pt/index.php/cadernosdesaude/article/view/2839/2744Direitos de Autor (c) 2013 Amélia Simões Figueiredohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFigueiredo, Amélia Simões2023-10-03T15:47:36Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2839Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:32:55.217291Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Specific levels of function in a case study with nursing teachers
Níveis de função num estudo de caso com professores de enfermagem
title Specific levels of function in a case study with nursing teachers
spellingShingle Specific levels of function in a case study with nursing teachers
Figueiredo, Amélia Simões
title_short Specific levels of function in a case study with nursing teachers
title_full Specific levels of function in a case study with nursing teachers
title_fullStr Specific levels of function in a case study with nursing teachers
title_full_unstemmed Specific levels of function in a case study with nursing teachers
title_sort Specific levels of function in a case study with nursing teachers
author Figueiredo, Amélia Simões
author_facet Figueiredo, Amélia Simões
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Figueiredo, Amélia Simões
description The changes in national education policies that have occurred in the last decades of the twentieth century generated transformations that led to an identity crisis in nursing teachers. This article aims to present a methodological research design comprising an articulation of two studies: the first one characterized by an extensive character regarding the social portrait of the nursing teachers, and a second biographic study, based on semi-structured interviews among a sample of participants from all the country. The following stages are highlighted between the preparatory study and the main study: description, conceptual structuring and theorizing, which is detailed.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-01-01
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839
https://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839
url https://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucp.pt/index.php/cadernosdesaude/article/view/2839
https://revistas.ucp.pt/index.php/cadernosdesaude/article/view/2839/2744
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2013 Amélia Simões Figueiredo
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2013 Amélia Simões Figueiredo
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Portuguesa
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Saúde; Vol 6 (2013); 43-54
Cadernos de Saúde; v. 6 (2013); 43-54
2795-4358
1647-0559
10.34632/cadernosdesaude.2013.6.0
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133594875068416