Specific levels of function in a case study with nursing teachers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839 |
Resumo: | The changes in national education policies that have occurred in the last decades of the twentieth century generated transformations that led to an identity crisis in nursing teachers. This article aims to present a methodological research design comprising an articulation of two studies: the first one characterized by an extensive character regarding the social portrait of the nursing teachers, and a second biographic study, based on semi-structured interviews among a sample of participants from all the country. The following stages are highlighted between the preparatory study and the main study: description, conceptual structuring and theorizing, which is detailed. |
id |
RCAP_34c86ed9032990a4d882afe6e1130c2f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2839 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Specific levels of function in a case study with nursing teachersNíveis de função num estudo de caso com professores de enfermagemThe changes in national education policies that have occurred in the last decades of the twentieth century generated transformations that led to an identity crisis in nursing teachers. This article aims to present a methodological research design comprising an articulation of two studies: the first one characterized by an extensive character regarding the social portrait of the nursing teachers, and a second biographic study, based on semi-structured interviews among a sample of participants from all the country. The following stages are highlighted between the preparatory study and the main study: description, conceptual structuring and theorizing, which is detailed.As mudanças nas políticas educativas nacionais que ocorreram nas últimas décadas do século XX geraram transformações que conduziram a uma crise identitária nos docentes de enfermagem. O presente artigo tem como objetivo apresentar um dispositivo metodológico que passa pela articulação de dois estudos: um primeiro de carácter extensivo, com vista à constituição do retrato social dos docentes de enfermagem, e um segundo de natureza biográfica, sustentado em entrevistas semiestruturadas a uma amostra constituída por participantes de vários pontos do país. Entre um estudo propedêutico e um estudo principal cursam as seguintes fases: descrição, estruturação conceptual e teorização que se detalha. Universidade Católica Portuguesa2013-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839https://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839Cadernos de Saúde; Vol 6 (2013); 43-54Cadernos de Saúde; v. 6 (2013); 43-542795-43581647-055910.34632/cadernosdesaude.2013.6.0reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/cadernosdesaude/article/view/2839https://revistas.ucp.pt/index.php/cadernosdesaude/article/view/2839/2744Direitos de Autor (c) 2013 Amélia Simões Figueiredohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFigueiredo, Amélia Simões2023-10-03T15:47:36Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/2839Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:32:55.217291Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Specific levels of function in a case study with nursing teachers Níveis de função num estudo de caso com professores de enfermagem |
title |
Specific levels of function in a case study with nursing teachers |
spellingShingle |
Specific levels of function in a case study with nursing teachers Figueiredo, Amélia Simões |
title_short |
Specific levels of function in a case study with nursing teachers |
title_full |
Specific levels of function in a case study with nursing teachers |
title_fullStr |
Specific levels of function in a case study with nursing teachers |
title_full_unstemmed |
Specific levels of function in a case study with nursing teachers |
title_sort |
Specific levels of function in a case study with nursing teachers |
author |
Figueiredo, Amélia Simões |
author_facet |
Figueiredo, Amélia Simões |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Figueiredo, Amélia Simões |
description |
The changes in national education policies that have occurred in the last decades of the twentieth century generated transformations that led to an identity crisis in nursing teachers. This article aims to present a methodological research design comprising an articulation of two studies: the first one characterized by an extensive character regarding the social portrait of the nursing teachers, and a second biographic study, based on semi-structured interviews among a sample of participants from all the country. The following stages are highlighted between the preparatory study and the main study: description, conceptual structuring and theorizing, which is detailed. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-01 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839 https://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839 |
url |
https://doi.org/10.34632/cadernosdesaude.2013.2839 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ucp.pt/index.php/cadernosdesaude/article/view/2839 https://revistas.ucp.pt/index.php/cadernosdesaude/article/view/2839/2744 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2013 Amélia Simões Figueiredo http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2013 Amélia Simões Figueiredo http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Portuguesa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Saúde; Vol 6 (2013); 43-54 Cadernos de Saúde; v. 6 (2013); 43-54 2795-4358 1647-0559 10.34632/cadernosdesaude.2013.6.0 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133594875068416 |