The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mantur, Natalya
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.1/8050
Resumo: Dissertação de Mestrado, Direção e Gestão Hoteleira, Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do Algarve, 2016
id RCAP_35c2e9f16cb3b3d06189101420875da8
oai_identifier_str oai:sapientia.ualg.pt:10400.1/8050
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?Airline brandingLifestyle brandInternal brandingEmiratesCosmopolitanDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoDissertação de Mestrado, Direção e Gestão Hoteleira, Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do Algarve, 2016The principal theme of dissertation is possibility of a lifestyle brand in airline industry. Airline industry is changing in terms of marketing strategies and brand communication. The main objective would be in understanding in a case of Emirates how an airline can become a lifestyle brand. For empirical research aim is to find traveler behavior towards an airline and true needs of customers while traveling by plane. The findings from case study show powerful brand orientation in Emirates Airline in two levels: external and internal. Results from primary data present the absence of link between airlines and customers. Recognition of airlines logo and uniforms are very low in general, opposite Emirates Airline, the most recognized brand between competitors. Results of present study conclude that Emirates airline is already strong brand, but not yet a lifestyle brand, because travelers rather see an airline as way of traveling than an important service during their journey.Almeida, Cláudia Ribeiro deSapientiaMantur, Natalya2016-04-21T15:19:11Z2016-01-2720152016-01-27T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.1/8050TID:202190307enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-24T10:19:16Zoai:sapientia.ualg.pt:10400.1/8050Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:00:16.880997Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?
title The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?
spellingShingle The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?
Mantur, Natalya
Airline branding
Lifestyle brand
Internal branding
Emirates
Cosmopolitan
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
title_short The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?
title_full The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?
title_fullStr The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?
title_full_unstemmed The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?
title_sort The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?
author Mantur, Natalya
author_facet Mantur, Natalya
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Almeida, Cláudia Ribeiro de
Sapientia
dc.contributor.author.fl_str_mv Mantur, Natalya
dc.subject.por.fl_str_mv Airline branding
Lifestyle brand
Internal branding
Emirates
Cosmopolitan
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
topic Airline branding
Lifestyle brand
Internal branding
Emirates
Cosmopolitan
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão
description Dissertação de Mestrado, Direção e Gestão Hoteleira, Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do Algarve, 2016
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015
2016-04-21T15:19:11Z
2016-01-27
2016-01-27T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.1/8050
TID:202190307
url http://hdl.handle.net/10400.1/8050
identifier_str_mv TID:202190307
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133227502272512