The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.1/8050 |
Resumo: | Dissertação de Mestrado, Direção e Gestão Hoteleira, Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do Algarve, 2016 |
id |
RCAP_35c2e9f16cb3b3d06189101420875da8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:sapientia.ualg.pt:10400.1/8050 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand?Airline brandingLifestyle brandInternal brandingEmiratesCosmopolitanDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoDissertação de Mestrado, Direção e Gestão Hoteleira, Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do Algarve, 2016The principal theme of dissertation is possibility of a lifestyle brand in airline industry. Airline industry is changing in terms of marketing strategies and brand communication. The main objective would be in understanding in a case of Emirates how an airline can become a lifestyle brand. For empirical research aim is to find traveler behavior towards an airline and true needs of customers while traveling by plane. The findings from case study show powerful brand orientation in Emirates Airline in two levels: external and internal. Results from primary data present the absence of link between airlines and customers. Recognition of airlines logo and uniforms are very low in general, opposite Emirates Airline, the most recognized brand between competitors. Results of present study conclude that Emirates airline is already strong brand, but not yet a lifestyle brand, because travelers rather see an airline as way of traveling than an important service during their journey.Almeida, Cláudia Ribeiro deSapientiaMantur, Natalya2016-04-21T15:19:11Z2016-01-2720152016-01-27T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.1/8050TID:202190307enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-24T10:19:16Zoai:sapientia.ualg.pt:10400.1/8050Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:00:16.880997Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand? |
title |
The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand? |
spellingShingle |
The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand? Mantur, Natalya Airline branding Lifestyle brand Internal branding Emirates Cosmopolitan Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
title_short |
The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand? |
title_full |
The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand? |
title_fullStr |
The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand? |
title_full_unstemmed |
The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand? |
title_sort |
The Emirates: Airline Company or a global lifestyle brand? |
author |
Mantur, Natalya |
author_facet |
Mantur, Natalya |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Almeida, Cláudia Ribeiro de Sapientia |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mantur, Natalya |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Airline branding Lifestyle brand Internal branding Emirates Cosmopolitan Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
topic |
Airline branding Lifestyle brand Internal branding Emirates Cosmopolitan Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
description |
Dissertação de Mestrado, Direção e Gestão Hoteleira, Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, Universidade do Algarve, 2016 |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015 2016-04-21T15:19:11Z 2016-01-27 2016-01-27T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.1/8050 TID:202190307 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.1/8050 |
identifier_str_mv |
TID:202190307 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133227502272512 |