Meninas no YouTube

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marôpo, Lidia Soraya Barreto
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Vitorino Sampaio, Inês, Miranda, Nut Pereira de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10
Resumo: UID/SOC/04647/2013
id RCAP_3c2d2cf877f93e120acd1361a9e07ef3
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/65055
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Meninas no YouTubeGirlhood in YouTubeParticipation, celebrification, and consumer cultureParticipação, celebrização e cultura do consumoChildrenGenderIdentityYoutubeYoutubersCommunicationUID/SOC/04647/2013Based on an exploratory research, we studied popular child YouTube channels in Brazil - Isabel Cerer (8 years), Juliana Baltar (9 years), Manoela Antelo (10 years) and J lia Silva (11 years) -, to analyze their practices of production and dissemination of content, in a context marked by strategies of celebrification and a strong culture of consumption. As theoretical background, we discuss children's digital cultures with a gender focus. As a result, we see a process of bricolage in which youtubers mobilize three strategic lines - playful capital, (micro)celebrification and emergent femininity - In a game of forces in which participation, creativity and spontaneity are juxtaposed to a postfeminist entrepreneurship (Genz, 2015), increasingly professionally managed, and subordinate to the logic of consumer culture.Centro Interdisciplinar de Ciências Sociais (CICS.NOVA - NOVA FCSH)RUNMarôpo, Lidia Soraya BarretoVitorino Sampaio, InêsMiranda, Nut Pereira de2019-03-29T23:21:10Z2018-05-012018-05-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article21application/pdfhttps://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10por1646-4974PURE: 12438551http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=85048229222&partnerID=8YFLogxKhttps://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:30:57Zoai:run.unl.pt:10362/65055Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:34:15.837408Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Meninas no YouTube
Girlhood in YouTubeParticipation, celebrification, and consumer culture
Participação, celebrização e cultura do consumo
title Meninas no YouTube
spellingShingle Meninas no YouTube
Marôpo, Lidia Soraya Barreto
Children
Gender
Identity
Youtube
Youtubers
Communication
title_short Meninas no YouTube
title_full Meninas no YouTube
title_fullStr Meninas no YouTube
title_full_unstemmed Meninas no YouTube
title_sort Meninas no YouTube
author Marôpo, Lidia Soraya Barreto
author_facet Marôpo, Lidia Soraya Barreto
Vitorino Sampaio, Inês
Miranda, Nut Pereira de
author_role author
author2 Vitorino Sampaio, Inês
Miranda, Nut Pereira de
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Centro Interdisciplinar de Ciências Sociais (CICS.NOVA - NOVA FCSH)
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Marôpo, Lidia Soraya Barreto
Vitorino Sampaio, Inês
Miranda, Nut Pereira de
dc.subject.por.fl_str_mv Children
Gender
Identity
Youtube
Youtubers
Communication
topic Children
Gender
Identity
Youtube
Youtubers
Communication
description UID/SOC/04647/2013
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-05-01
2018-05-01T00:00:00Z
2019-03-29T23:21:10Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10
url https://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 1646-4974
PURE: 12438551
http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=85048229222&partnerID=8YFLogxK
https://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 21
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137963768020992