Meninas no YouTube
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10 |
Resumo: | UID/SOC/04647/2013 |
id |
RCAP_3c2d2cf877f93e120acd1361a9e07ef3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:run.unl.pt:10362/65055 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Meninas no YouTubeGirlhood in YouTubeParticipation, celebrification, and consumer cultureParticipação, celebrização e cultura do consumoChildrenGenderIdentityYoutubeYoutubersCommunicationUID/SOC/04647/2013Based on an exploratory research, we studied popular child YouTube channels in Brazil - Isabel Cerer (8 years), Juliana Baltar (9 years), Manoela Antelo (10 years) and J lia Silva (11 years) -, to analyze their practices of production and dissemination of content, in a context marked by strategies of celebrification and a strong culture of consumption. As theoretical background, we discuss children's digital cultures with a gender focus. As a result, we see a process of bricolage in which youtubers mobilize three strategic lines - playful capital, (micro)celebrification and emergent femininity - In a game of forces in which participation, creativity and spontaneity are juxtaposed to a postfeminist entrepreneurship (Genz, 2015), increasingly professionally managed, and subordinate to the logic of consumer culture.Centro Interdisciplinar de Ciências Sociais (CICS.NOVA - NOVA FCSH)RUNMarôpo, Lidia Soraya BarretoVitorino Sampaio, InêsMiranda, Nut Pereira de2019-03-29T23:21:10Z2018-05-012018-05-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article21application/pdfhttps://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10por1646-4974PURE: 12438551http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=85048229222&partnerID=8YFLogxKhttps://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:30:57Zoai:run.unl.pt:10362/65055Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:34:15.837408Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Meninas no YouTube Girlhood in YouTubeParticipation, celebrification, and consumer culture Participação, celebrização e cultura do consumo |
title |
Meninas no YouTube |
spellingShingle |
Meninas no YouTube Marôpo, Lidia Soraya Barreto Children Gender Identity Youtube Youtubers Communication |
title_short |
Meninas no YouTube |
title_full |
Meninas no YouTube |
title_fullStr |
Meninas no YouTube |
title_full_unstemmed |
Meninas no YouTube |
title_sort |
Meninas no YouTube |
author |
Marôpo, Lidia Soraya Barreto |
author_facet |
Marôpo, Lidia Soraya Barreto Vitorino Sampaio, Inês Miranda, Nut Pereira de |
author_role |
author |
author2 |
Vitorino Sampaio, Inês Miranda, Nut Pereira de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Centro Interdisciplinar de Ciências Sociais (CICS.NOVA - NOVA FCSH) RUN |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marôpo, Lidia Soraya Barreto Vitorino Sampaio, Inês Miranda, Nut Pereira de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Children Gender Identity Youtube Youtubers Communication |
topic |
Children Gender Identity Youtube Youtubers Communication |
description |
UID/SOC/04647/2013 |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-05-01 2018-05-01T00:00:00Z 2019-03-29T23:21:10Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10 |
url |
https://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
1646-4974 PURE: 12438551 http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=85048229222&partnerID=8YFLogxK https://doi.org/10.20287/ec.n26.v1.a10 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
21 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137963768020992 |