A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidor
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.5/8474 |
Resumo: | Mestrado em Engenharia Alimentar - Qualidade e Segurança Alimentar |
id |
RCAP_40a4ea412b6146a014569a248f975081 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.repository.utl.pt:10400.5/8474 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidorgourmet bakeriesgourmet productsconsumer behaviourconsumer profilemarketing strategyquestionnaireMestrado em Engenharia Alimentar - Qualidade e Segurança AlimentarThe gourmet bakeries are establishments with sophisticated design, high and diverse range of products and refined service. The object of this research work, is studying the type of their customer looking for this products and services, also marketing strategy, due to the increase growing, especially in the center of the country, of the gourmet bakeries. To this project was made a literature review of the subject and two questionnaires (both via on-line). One of them was directed to consumers, which containing 119 responses, treated by Statistica software, using the chi-square test. In conclusion, the consumer of gourmet products depends of age level, literary qualifications and the household income. The consumers also describe gourmet products as owners of high quality and traditional component. The second questionnaire was made to managers of these organizations to verify the efficiency of their marketing plan. In conclusion, this differential strategy present in product, price, promotion and place satisfies the demand of these food products.ISA/ULNoéme, Carlos José de AlmeidaPereira, Mara Raquel LinoRepositório da Universidade de LisboaSilva, Helena Isabel Dias2015-04-24T13:22:54Z20142014-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.5/8474TID:201846306porSilva, H.I.D. - A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidor. Lisboa: ISA, 2014, 106 p.info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-06T14:39:04Zoai:www.repository.utl.pt:10400.5/8474Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:55:28.538393Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidor |
title |
A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidor |
spellingShingle |
A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidor Silva, Helena Isabel Dias gourmet bakeries gourmet products consumer behaviour consumer profile marketing strategy questionnaire |
title_short |
A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidor |
title_full |
A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidor |
title_fullStr |
A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidor |
title_full_unstemmed |
A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidor |
title_sort |
A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidor |
author |
Silva, Helena Isabel Dias |
author_facet |
Silva, Helena Isabel Dias |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Noéme, Carlos José de Almeida Pereira, Mara Raquel Lino Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Helena Isabel Dias |
dc.subject.por.fl_str_mv |
gourmet bakeries gourmet products consumer behaviour consumer profile marketing strategy questionnaire |
topic |
gourmet bakeries gourmet products consumer behaviour consumer profile marketing strategy questionnaire |
description |
Mestrado em Engenharia Alimentar - Qualidade e Segurança Alimentar |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014 2014-01-01T00:00:00Z 2015-04-24T13:22:54Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.5/8474 TID:201846306 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.5/8474 |
identifier_str_mv |
TID:201846306 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Silva, H.I.D. - A qualidade das padarias gourmet e a sua estratégia de marketing na definição do perfil do consumidor. Lisboa: ISA, 2014, 106 p. |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ISA/UL |
publisher.none.fl_str_mv |
ISA/UL |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131033373769728 |