Network Governance in Adult Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.25749/sis.25542 |
Resumo: | Network governance aims to create synergies between the competencies and resources of different institutional actors to deal with complex and interlinked problems. Interorganisational networks are capable of coordinating different products and services of their members, regulating the mutual recognition of qualifications, and rationalising work by sharing people and infrastructure. Network governance is thus a type of policy that takes the diversity of adult education as a starting point and ultimately harnesses it for efficient service delivery. Our critical reflection is based on the question as to what role network governance plays in the institutionalisation of adult education. We therefore analyse political documents (laws, policy documents, funding programmes, recommendations for action, and strategy papers) to compare three cases from Italy, Nigeria, and Germany, focussing on the goals of networks, the actors and stakeholders involved, and the realised forms of collaboration. Our findings show how closely network governance is linked to overarching political cultures and objectives. |
id |
RCAP_44571a0da6753fab8fde121fccb9f927 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/25542 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Network Governance in Adult EducationGobernanza en Red en la Educación de AdultosGovernação em Rede na Educação de AdultosArticlesNetwork governance aims to create synergies between the competencies and resources of different institutional actors to deal with complex and interlinked problems. Interorganisational networks are capable of coordinating different products and services of their members, regulating the mutual recognition of qualifications, and rationalising work by sharing people and infrastructure. Network governance is thus a type of policy that takes the diversity of adult education as a starting point and ultimately harnesses it for efficient service delivery. Our critical reflection is based on the question as to what role network governance plays in the institutionalisation of adult education. We therefore analyse political documents (laws, policy documents, funding programmes, recommendations for action, and strategy papers) to compare three cases from Italy, Nigeria, and Germany, focussing on the goals of networks, the actors and stakeholders involved, and the realised forms of collaboration. Our findings show how closely network governance is linked to overarching political cultures and objectives.La gobernanza en red tiene como objetivo crear sinergias entre las habilidades y los recursos de diferentes actores institucionales para hacer frente a problemas complejos e interconectados. Las redes interorganizacionales son capaces de coordinar diferentes productos y servicios de sus miembros, regular el reconocimiento mutuo de calificaciones y agilizar el trabajo mediante el intercambio de personas e infraestructura. Por lo tanto, la gobernanza en red es una política que toma la diversidad de la educación de adultos como punto de partida y la aprovecha para prestar un servicio más eficiente. Nuestra reflexión crítica se basa en buscar conocer el papel que juega la gobernanza en red en la institucionalización de la educación de adultos. Con este fin, analizamos documentos políticos (leyes, documentos de política, programas de financiación, recomendaciones para la acción y documentos de estrategia) para comparar tres casos de Italia, Nigeria y Alemania, centrándonos en los objetivos de las redes, los actores y las partes involucradas y las formas de colaboración realizadas. Nuestros resultados muestran la estrecha relación entre la gobernanza en red y las culturas globales y los objetivos políticos.A governação em rede pretende criar sinergias entre as competências e os recursos de diferentes atores institucionais para lidar com problemas complexos e interligados. As redes interorganizacionais são capazes de coordenar diferentes produtos e serviços dos seus membros, regulando o reconhecimento mútuo de qualificações, e racionalizando o trabalho através da partilha de pessoas e infraestrutura. Assim, a governação em rede é um tipo de política que tem como ponto de partida a diversidade da educação de adultos e a aproveita para gerar ofertas mais eficientes. A nossa reflexão crítica procura discutir o papel que a governação em rede tem na institucionalização da educação de adultos. Para tal, analisamos documentos políticos (leis, documentos de políticas, programas de financiamento, recomendações para ação, e documentos de estratégias) e comparamos três casos (Itália, Nigéria e Alemanha), com enfoque nas metas das redes, nos atores e interessados envolvidos, e nas formas de colaboração realizadas. Os nossos resultados mostram o quanto a governação em rede está intimamente ligada às culturas e objetivos políticos globais.Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)2022-06-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.25749/sis.25542eng2182-96402182-8474Schwarz, JörgKleinschmidt, JessicaLasi, FrancescaMuhammad, Fatima IbrahimFasanmi, Success Ayodejiinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-06-23T08:15:24Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/25542Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:58:56.944781Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Network Governance in Adult Education Gobernanza en Red en la Educación de Adultos Governação em Rede na Educação de Adultos |
title |
Network Governance in Adult Education |
spellingShingle |
Network Governance in Adult Education Schwarz, Jörg Articles |
title_short |
Network Governance in Adult Education |
title_full |
Network Governance in Adult Education |
title_fullStr |
Network Governance in Adult Education |
title_full_unstemmed |
Network Governance in Adult Education |
title_sort |
Network Governance in Adult Education |
author |
Schwarz, Jörg |
author_facet |
Schwarz, Jörg Kleinschmidt, Jessica Lasi, Francesca Muhammad, Fatima Ibrahim Fasanmi, Success Ayodeji |
author_role |
author |
author2 |
Kleinschmidt, Jessica Lasi, Francesca Muhammad, Fatima Ibrahim Fasanmi, Success Ayodeji |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Schwarz, Jörg Kleinschmidt, Jessica Lasi, Francesca Muhammad, Fatima Ibrahim Fasanmi, Success Ayodeji |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Articles |
topic |
Articles |
description |
Network governance aims to create synergies between the competencies and resources of different institutional actors to deal with complex and interlinked problems. Interorganisational networks are capable of coordinating different products and services of their members, regulating the mutual recognition of qualifications, and rationalising work by sharing people and infrastructure. Network governance is thus a type of policy that takes the diversity of adult education as a starting point and ultimately harnesses it for efficient service delivery. Our critical reflection is based on the question as to what role network governance plays in the institutionalisation of adult education. We therefore analyse political documents (laws, policy documents, funding programmes, recommendations for action, and strategy papers) to compare three cases from Italy, Nigeria, and Germany, focussing on the goals of networks, the actors and stakeholders involved, and the realised forms of collaboration. Our findings show how closely network governance is linked to overarching political cultures and objectives. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.25749/sis.25542 |
url |
https://doi.org/10.25749/sis.25542 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2182-9640 2182-8474 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal) |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal) |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130456122195968 |