The adult learner in a prudent anthropogogy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Paulus, Pascal
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.58041/aprender.188
Resumo: The present article emmerged from an internal invitation to reflect on the adult learner image that underlies themultiplicity of actions, in the area of education and intervention and community development, developed by theAga Khan Foundation Portugal (AKF Prt). Technical knowledge is privileged in interloction with reflective practicesand based on a lifelong learning approach. The article presents the conception of adult learning based on AKF'sproposal of anthropogogy. Combining text and image for a dynamic reading, the paper intents to support andinspire opportunities of reflection from multiple perspectives, places and different types of knowledge.
id RCAP_44d2e27e731edfd39d979a75bf4c0ef4
oai_identifier_str oai:ojs2.aprender.esep.pt:article/188
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The adult learner in a prudent anthropogogyO Adulto aprendente numa antropogogia prudenteadulto aprendenteeducação de adultosanthropogogyadult education and trainingadult learnermediation and intermediationThe present article emmerged from an internal invitation to reflect on the adult learner image that underlies themultiplicity of actions, in the area of education and intervention and community development, developed by theAga Khan Foundation Portugal (AKF Prt). Technical knowledge is privileged in interloction with reflective practicesand based on a lifelong learning approach. The article presents the conception of adult learning based on AKF'sproposal of anthropogogy. Combining text and image for a dynamic reading, the paper intents to support andinspire opportunities of reflection from multiple perspectives, places and different types of knowledge.Este texto pretende ser um contributo para definir o trabalho de interação educativa no interior das equipas da AKF Portugal. Nele, procuram-se fixar alguns conceitos acerca da imagem do adulto aprendente. Como é que ela se forma, quando se olha para a relacionação que se estabelece coletivamente com o conhecimento a partir do saber experiencial de todas as pessoas? Como é que ela é influenciada quando são incluídos nesse processo de aprendizagem os próprios técnicos da AKF que interagem nos espaços-tempo onde se colocam?Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Portalegre2023-06-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58041/aprender.188https://doi.org/10.58041/aprender.188Aprender; No. 45 (Suplemento) (2023): Aprender nº 45 - Suplemento (junho de 2023); 6-18Aprender; N.º 45 (Suplemento) (2023): Aprender nº 45 - Suplemento (junho de 2023); 6-182184-52550871-1267reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttp://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/188http://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/188/154Direitos de Autor (c) 2023 Aprenderinfo:eu-repo/semantics/openAccessPaulus, Pascal2023-08-09T08:15:33Zoai:ojs2.aprender.esep.pt:article/188Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:26:22.671623Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The adult learner in a prudent anthropogogy
O Adulto aprendente numa antropogogia prudente
title The adult learner in a prudent anthropogogy
spellingShingle The adult learner in a prudent anthropogogy
Paulus, Pascal
adulto aprendente
educação de adultos
anthropogogy
adult education and training
adult learner
mediation and intermediation
title_short The adult learner in a prudent anthropogogy
title_full The adult learner in a prudent anthropogogy
title_fullStr The adult learner in a prudent anthropogogy
title_full_unstemmed The adult learner in a prudent anthropogogy
title_sort The adult learner in a prudent anthropogogy
author Paulus, Pascal
author_facet Paulus, Pascal
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Paulus, Pascal
dc.subject.por.fl_str_mv adulto aprendente
educação de adultos
anthropogogy
adult education and training
adult learner
mediation and intermediation
topic adulto aprendente
educação de adultos
anthropogogy
adult education and training
adult learner
mediation and intermediation
description The present article emmerged from an internal invitation to reflect on the adult learner image that underlies themultiplicity of actions, in the area of education and intervention and community development, developed by theAga Khan Foundation Portugal (AKF Prt). Technical knowledge is privileged in interloction with reflective practicesand based on a lifelong learning approach. The article presents the conception of adult learning based on AKF'sproposal of anthropogogy. Combining text and image for a dynamic reading, the paper intents to support andinspire opportunities of reflection from multiple perspectives, places and different types of knowledge.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-30
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.58041/aprender.188
https://doi.org/10.58041/aprender.188
url https://doi.org/10.58041/aprender.188
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/188
http://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/188/154
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2023 Aprender
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2023 Aprender
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Portalegre
publisher.none.fl_str_mv Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Portalegre
dc.source.none.fl_str_mv Aprender; No. 45 (Suplemento) (2023): Aprender nº 45 - Suplemento (junho de 2023); 6-18
Aprender; N.º 45 (Suplemento) (2023): Aprender nº 45 - Suplemento (junho de 2023); 6-18
2184-5255
0871-1267
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133531679490048