The adult learner in a prudent anthropogogy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58041/aprender.188 |
Resumo: | The present article emmerged from an internal invitation to reflect on the adult learner image that underlies themultiplicity of actions, in the area of education and intervention and community development, developed by theAga Khan Foundation Portugal (AKF Prt). Technical knowledge is privileged in interloction with reflective practicesand based on a lifelong learning approach. The article presents the conception of adult learning based on AKF'sproposal of anthropogogy. Combining text and image for a dynamic reading, the paper intents to support andinspire opportunities of reflection from multiple perspectives, places and different types of knowledge. |
id |
RCAP_44d2e27e731edfd39d979a75bf4c0ef4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.aprender.esep.pt:article/188 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The adult learner in a prudent anthropogogyO Adulto aprendente numa antropogogia prudenteadulto aprendenteeducação de adultosanthropogogyadult education and trainingadult learnermediation and intermediationThe present article emmerged from an internal invitation to reflect on the adult learner image that underlies themultiplicity of actions, in the area of education and intervention and community development, developed by theAga Khan Foundation Portugal (AKF Prt). Technical knowledge is privileged in interloction with reflective practicesand based on a lifelong learning approach. The article presents the conception of adult learning based on AKF'sproposal of anthropogogy. Combining text and image for a dynamic reading, the paper intents to support andinspire opportunities of reflection from multiple perspectives, places and different types of knowledge.Este texto pretende ser um contributo para definir o trabalho de interação educativa no interior das equipas da AKF Portugal. Nele, procuram-se fixar alguns conceitos acerca da imagem do adulto aprendente. Como é que ela se forma, quando se olha para a relacionação que se estabelece coletivamente com o conhecimento a partir do saber experiencial de todas as pessoas? Como é que ela é influenciada quando são incluídos nesse processo de aprendizagem os próprios técnicos da AKF que interagem nos espaços-tempo onde se colocam?Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Portalegre2023-06-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58041/aprender.188https://doi.org/10.58041/aprender.188Aprender; No. 45 (Suplemento) (2023): Aprender nº 45 - Suplemento (junho de 2023); 6-18Aprender; N.º 45 (Suplemento) (2023): Aprender nº 45 - Suplemento (junho de 2023); 6-182184-52550871-1267reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttp://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/188http://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/188/154Direitos de Autor (c) 2023 Aprenderinfo:eu-repo/semantics/openAccessPaulus, Pascal2023-08-09T08:15:33Zoai:ojs2.aprender.esep.pt:article/188Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:26:22.671623Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The adult learner in a prudent anthropogogy O Adulto aprendente numa antropogogia prudente |
title |
The adult learner in a prudent anthropogogy |
spellingShingle |
The adult learner in a prudent anthropogogy Paulus, Pascal adulto aprendente educação de adultos anthropogogy adult education and training adult learner mediation and intermediation |
title_short |
The adult learner in a prudent anthropogogy |
title_full |
The adult learner in a prudent anthropogogy |
title_fullStr |
The adult learner in a prudent anthropogogy |
title_full_unstemmed |
The adult learner in a prudent anthropogogy |
title_sort |
The adult learner in a prudent anthropogogy |
author |
Paulus, Pascal |
author_facet |
Paulus, Pascal |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Paulus, Pascal |
dc.subject.por.fl_str_mv |
adulto aprendente educação de adultos anthropogogy adult education and training adult learner mediation and intermediation |
topic |
adulto aprendente educação de adultos anthropogogy adult education and training adult learner mediation and intermediation |
description |
The present article emmerged from an internal invitation to reflect on the adult learner image that underlies themultiplicity of actions, in the area of education and intervention and community development, developed by theAga Khan Foundation Portugal (AKF Prt). Technical knowledge is privileged in interloction with reflective practicesand based on a lifelong learning approach. The article presents the conception of adult learning based on AKF'sproposal of anthropogogy. Combining text and image for a dynamic reading, the paper intents to support andinspire opportunities of reflection from multiple perspectives, places and different types of knowledge. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.58041/aprender.188 https://doi.org/10.58041/aprender.188 |
url |
https://doi.org/10.58041/aprender.188 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/188 http://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/188/154 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2023 Aprender info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2023 Aprender |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Portalegre |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Educação e Ciências Sociais do Instituto Politécnico de Portalegre |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aprender; No. 45 (Suplemento) (2023): Aprender nº 45 - Suplemento (junho de 2023); 6-18 Aprender; N.º 45 (Suplemento) (2023): Aprender nº 45 - Suplemento (junho de 2023); 6-18 2184-5255 0871-1267 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133531679490048 |