Infusões referenciais como estratégias discursivas em anúncios publicitários : análise da campanha Delta Q Tisanas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freitas, Elsa Simões Lucas
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Tuna, Sandra
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/3601
Resumo: Nowadays, we face a great diversity of advertising messages in the media that are ruled by common goals: the will of attracting the public’s attention, increasing the public knowledge of the brands, thus awaking the interest and desires for the product and leading them, at last, to acquire such good or service. In order to be able to make a specific advertising message standout it is necessary to create a memorable advertisement, that is also appealing and, especially, effective. Our goal in this paper is to analyze the content of three press advertisements that are part of the advertising campaign of the brand Delta Q Tisanas (launched in October, 2011), to illustrate the strategic linking of two creative approaches that are apparently opposed: the rational and the emotional. This analysis will be based on an analysis of speech that takes into consideration the formal and content aspects of the chosen corpus, allowing us to assess the veracity of our hypothesis, when it comes to the possibility of associating the two approaches mentioned above.
id RCAP_4fc6a36d8fd7882caeb774f8b7179b6a
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3601
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Infusões referenciais como estratégias discursivas em anúncios publicitários : análise da campanha Delta Q TisanasNowadays, we face a great diversity of advertising messages in the media that are ruled by common goals: the will of attracting the public’s attention, increasing the public knowledge of the brands, thus awaking the interest and desires for the product and leading them, at last, to acquire such good or service. In order to be able to make a specific advertising message standout it is necessary to create a memorable advertisement, that is also appealing and, especially, effective. Our goal in this paper is to analyze the content of three press advertisements that are part of the advertising campaign of the brand Delta Q Tisanas (launched in October, 2011), to illustrate the strategic linking of two creative approaches that are apparently opposed: the rational and the emotional. This analysis will be based on an analysis of speech that takes into consideration the formal and content aspects of the chosen corpus, allowing us to assess the veracity of our hypothesis, when it comes to the possibility of associating the two approaches mentioned above.Redis: Revista de Estudos do discurso2018-03-09T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/3601oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3601Redis: Revista de Estudos do discurso; Vol. 1 (2012): Redis: Revista de Estudos do Discurso; 79-982183-3958reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/3601https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/3601/3363Direitos de Autor (c) 2018 Redis: Revista de Estudos do discursoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Elsa Simões LucasTuna, Sandra2022-09-22T10:26:08Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3601Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:58:15.546833Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Infusões referenciais como estratégias discursivas em anúncios publicitários : análise da campanha Delta Q Tisanas
title Infusões referenciais como estratégias discursivas em anúncios publicitários : análise da campanha Delta Q Tisanas
spellingShingle Infusões referenciais como estratégias discursivas em anúncios publicitários : análise da campanha Delta Q Tisanas
Freitas, Elsa Simões Lucas
title_short Infusões referenciais como estratégias discursivas em anúncios publicitários : análise da campanha Delta Q Tisanas
title_full Infusões referenciais como estratégias discursivas em anúncios publicitários : análise da campanha Delta Q Tisanas
title_fullStr Infusões referenciais como estratégias discursivas em anúncios publicitários : análise da campanha Delta Q Tisanas
title_full_unstemmed Infusões referenciais como estratégias discursivas em anúncios publicitários : análise da campanha Delta Q Tisanas
title_sort Infusões referenciais como estratégias discursivas em anúncios publicitários : análise da campanha Delta Q Tisanas
author Freitas, Elsa Simões Lucas
author_facet Freitas, Elsa Simões Lucas
Tuna, Sandra
author_role author
author2 Tuna, Sandra
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Freitas, Elsa Simões Lucas
Tuna, Sandra
description Nowadays, we face a great diversity of advertising messages in the media that are ruled by common goals: the will of attracting the public’s attention, increasing the public knowledge of the brands, thus awaking the interest and desires for the product and leading them, at last, to acquire such good or service. In order to be able to make a specific advertising message standout it is necessary to create a memorable advertisement, that is also appealing and, especially, effective. Our goal in this paper is to analyze the content of three press advertisements that are part of the advertising campaign of the brand Delta Q Tisanas (launched in October, 2011), to illustrate the strategic linking of two creative approaches that are apparently opposed: the rational and the emotional. This analysis will be based on an analysis of speech that takes into consideration the formal and content aspects of the chosen corpus, allowing us to assess the veracity of our hypothesis, when it comes to the possibility of associating the two approaches mentioned above.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-03-09T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/3601
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3601
url https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/3601
identifier_str_mv oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3601
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/3601
https://ojs.letras.up.pt/index.php/re/article/view/3601/3363
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2018 Redis: Revista de Estudos do discurso
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2018 Redis: Revista de Estudos do discurso
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Redis: Revista de Estudos do discurso
publisher.none.fl_str_mv Redis: Revista de Estudos do discurso
dc.source.none.fl_str_mv Redis: Revista de Estudos do discurso; Vol. 1 (2012): Redis: Revista de Estudos do Discurso; 79-98
2183-3958
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130450239684608