Sistema de atendimento telefónico automatizado dos SDUA (SATA-SDUA)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2001 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/18096 |
Resumo: | This paper presents an Automated Phone Attendance System, named SATA-SDUA (Automated Phone Attendance System of the Aveiro University Documentation Services), capable to supply, by telephone, some of the functionalities supplied by the SDUA WWW Server. Other wise, it disposes an Administration Interface, accessible by WWW, which allows the Administrator to configure it, manage it, and to obtain reports about the uses of it. SATA-SDUA presents a Distributed Architecture based on the Client-Server Model, allowing, in that way, the dispersion of its constituent processes by several computers.It was developed using, essentially, the Java Programming Language that turns it portable, economic, and of easy maintenance. |
id |
RCAP_51bbb2fe2eb91025b49906bf51ebdde0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/18096 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Sistema de atendimento telefónico automatizado dos SDUA (SATA-SDUA)This paper presents an Automated Phone Attendance System, named SATA-SDUA (Automated Phone Attendance System of the Aveiro University Documentation Services), capable to supply, by telephone, some of the functionalities supplied by the SDUA WWW Server. Other wise, it disposes an Administration Interface, accessible by WWW, which allows the Administrator to configure it, manage it, and to obtain reports about the uses of it. SATA-SDUA presents a Distributed Architecture based on the Client-Server Model, allowing, in that way, the dispersion of its constituent processes by several computers.It was developed using, essentially, the Java Programming Language that turns it portable, economic, and of easy maintenance.Neste artigo apresenta-se um Sistema de Atendimento Telefónico Automatizado, baptizado com a designação SATA-SDUA (Sistema de Atendimento Telefónico Automatizado dos Serviços de Documentação da Universidade de Aveiro), capaz de disponibilizar, via telefone, algumas das funcionalidades acessíveis através do Servidor WWW dos SDUA. Adicionalmente este sistema disponibiliza uma Interface de Gestão, acessível via WWW, que permite ao Administrador configura-lo, geri-lo e obter relatórios da sua utilização. O SATA-SDUA apresenta uma Arquitectura Distribuída baseada no Modelo Cliente-Servidor, permitindo assim que os diferentes processos que o compõem possam ser dispersos por várias máquinas. Foi desenvolvido usando, essencialmente, a Linguagem Java o que o torna portável, económico e de fácil manutenção.UA Editora2001-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/18096oai:proa.ua.pt:article/18096Eletrónica e Telecomunicações; Vol 3 No 4 (2001); 269-272Eletrónica e Telecomunicações; vol. 3 n.º 4 (2001); 269-2722182-97721645-0493reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/18096https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/18096/13002https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessCarvalhal, Carlos Rui GouveiaPinto, Arménio Augusto Arvins PereiraRomeiro, Manuel Agostinho de Oliveira2022-09-26T11:00:23Zoai:proa.ua.pt:article/18096Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:08:32.114054Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Sistema de atendimento telefónico automatizado dos SDUA (SATA-SDUA) |
title |
Sistema de atendimento telefónico automatizado dos SDUA (SATA-SDUA) |
spellingShingle |
Sistema de atendimento telefónico automatizado dos SDUA (SATA-SDUA) Carvalhal, Carlos Rui Gouveia |
title_short |
Sistema de atendimento telefónico automatizado dos SDUA (SATA-SDUA) |
title_full |
Sistema de atendimento telefónico automatizado dos SDUA (SATA-SDUA) |
title_fullStr |
Sistema de atendimento telefónico automatizado dos SDUA (SATA-SDUA) |
title_full_unstemmed |
Sistema de atendimento telefónico automatizado dos SDUA (SATA-SDUA) |
title_sort |
Sistema de atendimento telefónico automatizado dos SDUA (SATA-SDUA) |
author |
Carvalhal, Carlos Rui Gouveia |
author_facet |
Carvalhal, Carlos Rui Gouveia Pinto, Arménio Augusto Arvins Pereira Romeiro, Manuel Agostinho de Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Pinto, Arménio Augusto Arvins Pereira Romeiro, Manuel Agostinho de Oliveira |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalhal, Carlos Rui Gouveia Pinto, Arménio Augusto Arvins Pereira Romeiro, Manuel Agostinho de Oliveira |
description |
This paper presents an Automated Phone Attendance System, named SATA-SDUA (Automated Phone Attendance System of the Aveiro University Documentation Services), capable to supply, by telephone, some of the functionalities supplied by the SDUA WWW Server. Other wise, it disposes an Administration Interface, accessible by WWW, which allows the Administrator to configure it, manage it, and to obtain reports about the uses of it. SATA-SDUA presents a Distributed Architecture based on the Client-Server Model, allowing, in that way, the dispersion of its constituent processes by several computers.It was developed using, essentially, the Java Programming Language that turns it portable, economic, and of easy maintenance. |
publishDate |
2001 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2001-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/18096 oai:proa.ua.pt:article/18096 |
url |
https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/18096 |
identifier_str_mv |
oai:proa.ua.pt:article/18096 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/18096 https://proa.ua.pt/index.php/revdeti/article/view/18096/13002 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UA Editora |
publisher.none.fl_str_mv |
UA Editora |
dc.source.none.fl_str_mv |
Eletrónica e Telecomunicações; Vol 3 No 4 (2001); 269-272 Eletrónica e Telecomunicações; vol. 3 n.º 4 (2001); 269-272 2182-9772 1645-0493 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130542974697472 |