"Metamorfose: A Rápida Transformação de um Estudante para um Jovem Professor"

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tiago Joel Barbosa Santos
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/139115
Resumo: This report aims to look at the rapid transformation of a student into a teacher, focusing on my personal experience. Through this, it will be possible to perceive the moment when I became a teacher for the first time, starting, at that same moment, my process of construction of the teaching identity. This work is based on the process of transition from student to teacher, from the perspective of initiation to teaching. We will observe the identity transition that requires learning, overcoming tensions, facing situations related to insecurities and personal and professional balance. Student experiences themselves are used in the construction of the teacher. The development of the teaching identity is also constituted by the "mixing" of situations, the encounter between being a teacher and a student.
id RCAP_5ae2e453c7b9b5026071eb27bff7f51d
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/139115
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling "Metamorfose: A Rápida Transformação de um Estudante para um Jovem Professor"Ciências da educaçãoEducational sciencesThis report aims to look at the rapid transformation of a student into a teacher, focusing on my personal experience. Through this, it will be possible to perceive the moment when I became a teacher for the first time, starting, at that same moment, my process of construction of the teaching identity. This work is based on the process of transition from student to teacher, from the perspective of initiation to teaching. We will observe the identity transition that requires learning, overcoming tensions, facing situations related to insecurities and personal and professional balance. Student experiences themselves are used in the construction of the teacher. The development of the teaching identity is also constituted by the "mixing" of situations, the encounter between being a teacher and a student.2021-11-112021-11-11T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/139115TID:202914399porTiago Joel Barbosa Santosinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T14:19:58Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/139115Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:59:07.585539Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv "Metamorfose: A Rápida Transformação de um Estudante para um Jovem Professor"
title "Metamorfose: A Rápida Transformação de um Estudante para um Jovem Professor"
spellingShingle "Metamorfose: A Rápida Transformação de um Estudante para um Jovem Professor"
Tiago Joel Barbosa Santos
Ciências da educação
Educational sciences
title_short "Metamorfose: A Rápida Transformação de um Estudante para um Jovem Professor"
title_full "Metamorfose: A Rápida Transformação de um Estudante para um Jovem Professor"
title_fullStr "Metamorfose: A Rápida Transformação de um Estudante para um Jovem Professor"
title_full_unstemmed "Metamorfose: A Rápida Transformação de um Estudante para um Jovem Professor"
title_sort "Metamorfose: A Rápida Transformação de um Estudante para um Jovem Professor"
author Tiago Joel Barbosa Santos
author_facet Tiago Joel Barbosa Santos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Tiago Joel Barbosa Santos
dc.subject.por.fl_str_mv Ciências da educação
Educational sciences
topic Ciências da educação
Educational sciences
description This report aims to look at the rapid transformation of a student into a teacher, focusing on my personal experience. Through this, it will be possible to perceive the moment when I became a teacher for the first time, starting, at that same moment, my process of construction of the teaching identity. This work is based on the process of transition from student to teacher, from the perspective of initiation to teaching. We will observe the identity transition that requires learning, overcoming tensions, facing situations related to insecurities and personal and professional balance. Student experiences themselves are used in the construction of the teacher. The development of the teaching identity is also constituted by the "mixing" of situations, the encounter between being a teacher and a student.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-11
2021-11-11T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/139115
TID:202914399
url https://hdl.handle.net/10216/139115
identifier_str_mv TID:202914399
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135914332520448